Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Karpathos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Musiktavernan Pelagos.... (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=101)

karinafp 2005-10-15 20:24

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Eller ta bort kalsongerna...Ang_elx om det nu är DE som kan tänkas väcka anstöt...

Karin
förväntansfull :rolleyes:

a_fellman 2005-10-15 21:09

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Citat:

Ursprungligen postat av karinafp
Eller ta bort kalsongerna...Ang_elx om det nu är DE som kan tänkas väcka anstöt...

Karin
förväntansfull :rolleyes:


Hittade lite Cannabis kalsonger bland mina bilder också och även utan kalsonger. Har några snygga bilder med Mikke i "Grekisk gud posé" med cannabis kalsongerna på, kanske något att tävla med i fototävlingen. Sitter just och sorterar bilderna, men det blir nog inte så många som jag lägger ut, började med 1262 st från senaste resan. Är nu nere i 450 st och ska väl minska 10 falt till. Sen har vi ju Mikkes 600 bilder som vi får se hur många som är publicerbara efter att han kommit hem.

Sten-Anders

Riitta 2005-10-15 21:41

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikke
....det var vaeldigt vad folk INTE aer fafanga......sa det aer BARA jag som aer det da.....
Jojo...drevet gar.....:D
Klart att bilderna ska ut till er vad det lider, men man kan inte kasta ut bilder hur som helst, utan att ha klartecken fran folk som aer pa dom....tycker ja, iallafall......tex finns det kalsongbilder med cannabisblad....:D
Mikke

Stackars dig,Mikke:D Kan inte förneka att jag ser fram emot cannabisbladsbildernaflabb_flab

Riittabye_bye

Eva L 2005-10-16 12:18

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Även om de senaste inläggen i tråden säkert är skämtsamma blir det ändå ett förhärligande av något som jag defintivt inte kan ställa upp på. Många av oss som skriver på Kalimera är äldre och borde försöka tänka på det föredöme vi kan utgöra för yngre personer. Pratade med en tjej som tränar på samma ställe som mig och som känt igen mig från avtaren. Hon läste förut Kalimera flitigt men gör det ganska sällan idag på grund av förhärligandet av spritkonsumtionen i samhället som finns med i många trådar. Ska vi nu ta steget vidare till förhärligandet av droger bör väl någon säga ifrån.

Eva

karinafp 2005-10-16 13:15

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Citat:

Ursprungligen postat av Eva L
förhärligandet av droger

Där ser man! Och jag som hela tiden trodde att det var Mikkes kalsongers vara eller icke vara vi diskuterade, att jag inte FATTADE att det i själva verket var en förtäckt knarkpropaganda! :eek:

Karin
som iofs tycker att om någon väljer att inte läsa Kalimera p g a eventuella kalsongdiskussioner, så är det väl helt och fullt frivilligt!

inkfish 2005-10-16 13:31

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
För säkerhets skull,då: vad det handlar om är ett par röda boxershorts som Mikke fått i present. På ena låret är ett grönt cannabisblad tryckt. Det ser för j*vligt ut.

Just för att det ser så j*vligt ut, och för att Mikke är den han är, använde han dessa boxershorts som badbyxor - för att skoja med dem han badade med.

Jag har också bild på dessa men har lovat Mikke att inte lägga ut bilden utan hans godkännande. Jag får väl lära mig photoshop innan så jag kan kopiera in en lliten fin vitsippa eller nåt i stället för det tryck som nu är på shortsen. Om det nu inte är finns nåt otillåtet som man kan göra med vitsippor, förstås.

Riitta 2005-10-16 13:36

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Tänkte väl det,att det måste vara något sådant:D
Mikke håller sig till sin snusdosa och han kan vara roligt utan någon som helst
hjälpmedel:)

Riittabye_bye

Ivi 2005-10-16 14:04

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
...och ett gott skratt förlänger livet :D Har nog aldrig förstått att våra "fredagsouzo/whisky-diskussioner" skulle vara stötande på något sätt :confused:

Ivi

karinafp 2005-10-16 14:13

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ivi
...och ett gott skratt förlänger livet :D Har nog aldrig förstått att våra "fredagsouzo/whisky-diskussioner" skulle vara stötande på något sätt :confused:

Och om man nu tycker det, kan man väl helt enkelt låta bli att läsa de trådarna, eller? Jag menar, jag själv läser inte allting i forumet, utan väljer bort det som inte intresserar mig. Förmodar att andra kan göra sammalunda...

Karin
selektiv

Eva L 2005-10-16 16:06

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Javisst hoppar jag över dessa men jag tycker ändå att det är ett förhärligande av en alkoholkultur som tyvärr är negativ för många människor och eftersom dom synpunkterna kommit till mig så lär jag inte vara ensam om den åsikten. Klart att det kan vara ok att ex sakligt eller skämtsamt diskutera en whisky eller vinsort och speciellt när kunniga personer som Hasse eller någon annan kommer med kommentarer men ibland förkommer diskussionerna mer som bludder i flera trådar vilket jag tror i längden kan vara negativt för kalimeras utveckling. Det är också en ganska hårfin gräns när diskusionen bara blir smaklös eller tenderar att förhärliga en drogkultur som tyvärr blivit allt vanligare i hela Europa.

Förstår också att mina åsikter kanske är udda idag efter att ha sett debatten om vindrickande bland gravida kvinnor som några från panelen i TV 4 söndagsprogram gjorde sitt bästa att propagera för. Efter att ha lyssnat till några av proffstyckarna känner jag mig som varande från en annan planet.

Eva

Frappe 2005-10-16 16:23

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Citat:

Ursprungligen postat av Eva L
Även om de senaste inläggen i tråden säkert är skämtsamma blir det ändå ett förhärligande av något som jag defintivt inte kan ställa upp.
Eva


Jag kan förstå hur du menar, för just cannabis blad etc har ju smygit sig in i "mode" världen och ungarna vill ha svett band med cannabis blad, tröjor mm för det har ju "alla" och jag tycker inte alls om det då jag förknippar cannabis med undergång, då jag har vänner som inte finns i livet längre pga av droger. Man börjar med något "lätt" att röka och vidare. Jag förstår helt din poäng Eva men även samtidigt "skämtet" men känner ändå att jag vill skriva en rad!

Camilla

Mikke 2005-10-16 20:14

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
......ja,daer ser man vad man kan staella till genom att visa fillingarna....Det kan tillaeggas att jag aevensoeau fick ett par likadana fillingar fast med Stalmannens logga peau av Tant Eva och Ellen.....lika fula, fast bla....
Vad sen gaeller Pelagos,sa pratas det lite om en cd till....denna gang hoppas jag och andra att det blir en redig dos nisiotiko med uppgifter om latarna.Sen tror jag att stolarna ska bytas ut, hoppas att det blir dom klassiska av trae med bast pa sitsen......
Mikke

Eva L 2005-10-16 20:19

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Jag tycker faktiskt att du ska avstå från att bära dessa kalsonger för du vet aldrig hur andra uppfattar det. Du kanske är en person som avhåller dig från droger och då vet dina vänner det medan den som inte känner dig kan få en helt annan uppfattning. Kanske ligger tonåringen på stranden och tänker coolt att gubben gör reklam för hasch.

Eva

Ingrid 2005-10-16 20:22

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Cannabisblader blir mer og mer vanlig i form av snikreklame på diverse ting, og det er slett ikke bra! Dette profileres som at det skal være kult, og jo oftere man ser det, jo mere "vanlig" blir det jo. Men det er jo en form for skjult narko-reklame, tross alt. Cannabis er narko, som tross alt er forbudt!

Disse vin- og whisky-diskusjonene her på siten er jo bare litt morsomt. Alkohol er tross alt lovlig....

karinafp 2005-10-16 20:26

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikke
......ja,daer ser man vad man kan staella till genom att visa fillingarna.

Ja, sa jag inte det? Av med dem!!!Ang_elxflabb_flab

Karin

Mikke 2005-10-16 20:28

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
....nja, just dessa beryktade fillingar anvaendes nagra ganger tillsammans med vaenner da stranden var i det naermaste tom,.....Dessutom var dom da sprillans nya och grannt roda....
Efter tvaett har dom bleknat betydligt och kommer fortsaettningsvis gora normal filling-tjaenst dolda av benklaeder.
Mikke

inkfish 2005-10-16 21:24

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Mikke, jag föreslår att du stämplar KNARK ÄR FARLIGT i rumpan på dina kalsonger, du kan säkert låna nåt lämpligt svart typsnitt på Socialstyrelsen.

kari 2005-10-16 21:52

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikke
.
Vad sen gaeller Pelagos,sa pratas det lite om en cd till....denna gang hoppas jag och andra att det blir en redig dos nisiotiko
Mikke

DET var gode nyheter, Mikke :) (...... dvs OM det blir en real dose nisiotika)

De var jo så KJEMPEFLINKE til å spille og synge, men for meg var det en NEDTUR å spille Cd'n.

:) Kari

Ivi 2005-10-16 22:12

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
[QUOTE=Mikke Vad sen gaeller Pelagos,sa pratas det lite om en cd till....denna gang hoppas jag och andra att det blir en redig dos nisiotiko med uppgifter om latarna.
Mikke[/QUOTE]

Härligt! Nisiotika tycker jag väldigt mycket om! Den första CD:n har jag fått lyssna på hos Riitta, men har inte någon egen...än...

Ivi

Mikke 2005-10-17 17:27

Sv: Musiktavernan Pelagos....
 
....vi far hoppas att den forsta gav lite blodad tand, sa de andra kramgoa latarna kommer ngt snabbare....Jag ska forsoka tjata peau soeau gott det gar, haha.....:D
Mikke


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT