handdator

Visa fullständig version : Metataxatos? eller Bellavista Luxury Apartment?


kari
2015-01-08, 23:51
Jeg leter etter et bra sted å bo i Lassi :)
En leilighet til min datter med familie, de er fem, mamma, pappa og tre barn/ungdommer:) Aktuell uke er 9 - 16 juli og det skal være et sted med basseng.
Det har ikke vært enkelt å finne en stor nok leilighet i Lassi til en "anstendig" pris. SILO m.fl tar max 4 i en leilighet, å bo i to studios blir f o r dyrt, både på Silo og andre steder.

Det som ser ut til å være "mye for pengene" ( i Lassi ) er "METAXATOS".
Der kan familien bo i en leilighet med plass til 5 voksne for 525 euro, helt OK:)
Metaxatos scorer ikke kjempehøyt på booking.coom, 7.7, tilbakemeldingene er litt blandet, men mange er veldig godt fornøyd og er "återvendare":)
Familien min trenger ikke luksus for å bli fornøyd, men et rent sted med hyggelig vertskap, og god beliggenhet er et ønske :)

Fordelen med Metaxatos er prisen, den fine havutsikten og, ikke minst, den korte veien til Argostoli :)
Det som trekker ned er kanskje en lang bratt bakke hjem fra stranda?
Håper dere som kjenner beliggenheten vil svare meg :)

Minus nr 2 er avstanden til de fine strendene, Makri - og Platy Gialos!

Hvordan e r de strendene som ligger nærmest Metaxatos?

Det eneste alternativet jeg har funnet er "Bellavista Luxury Apartments",
det koster det dobbelte av Metaxatos, (men er likevel mye billigere enn flere andre) og er (selvsagt) veldig fint ( ser fint ut) og ligger i den "riktige" enden av Lassi ifht strendene, men til gjengjeld tilsvarende lenger fra Argostoli....

Er det noen som kjenner til og , eller, har erfaring med disse to stedene, eller tips om andre, er jeg takknemlig bye_bye

C@nny
2015-01-12, 15:43
Hej Kari bye_bye..

Jag känner tyvärr inte till något ställe som tar 5 personer med bra priser.. tror jag. Men det verkar ju bra på Metaxatos, utrymmesmässigt & prismässigt...
Den man får för att kämpa i branta backar är ju en underbar utsikt. :).. Jag har ju gått med barnvagn upp & ned för "Dionysosvägen" för att bada, och på kvällen, in till Argostoli. Det var lite jobbigt.. Men ok ändå. När man går ned så svalkar man sig med bad... och när man går tillbaka, så svalkar man sig med en kall öl :)..

Jag hoppas att det ordnar sig med boendet...

Hälsningar
Conny

kari
2015-01-12, 17:21
Hej Kari bye_bye..

Jag hoppas att det ordnar sig med boendet...

Hälsningar
Conny

Takk, det gjør nok det, Conny:)

Har funnet et veldig bra alternativ i Skala bye_bye

kari
2015-01-14, 18:04
Selv om familien min evt kommer til å velge SKALA som reisemål, er ikke Lassi/Metaxatos helt avskrevet enda.
Kalamia kan være en ok strand for dem, det ser ut til å kunne være bra å snorkle der..?
Men..., når jeg har søkt her i Forumet nå har det dukket opp et nytt problem(?)
" SUMPGAS" - hvor plagsomt bruker d e t å være?

Litt bort på stranda i Agios Prokopios var det (litt?) vond lukt, da vi var der i sommer, er d e t også det dere kaller "sumpgas"?bye_bye