handdator

Visa fullständig version : Bra matställe i Lassi


Ewaki
2014-06-24, 17:52
Åker till Kefalonia om en månad. Funderar på var det finns ett eller ett par bra matställen i Lassi? Antar att man bör åka in till Argostoli för bäst utbud men skulle uppskatta några tips ang. Lassi. Tacksamt!:) ( Var på K för snart 20 år sedan så en hel del har väl förändrats kan jag tro)

Panakakis
2014-06-25, 06:49
Åker till Kefalonia om en månad. Funderar på var det finns ett eller ett par bra matställen i Lassi? Antar att man bör åka in till Argostoli för bäst utbud men skulle uppskatta några tips ang. Lassi. Tacksamt!:) ( Var på K för snart 20 år sedan så en hel del har väl förändrats kan jag tro)



Vist finns det flera bra matställen i Lassi så det är bara att prova sig fram. Ett matställe kan vara jättebra ena året men har förändrats till året efter till det sämre. Det kan bero på ägare byte, ny personal, ny kock eller andra omständigheter. Så skaffa er en egen uppfattning om restaurangerna.


Lycka till PANAKAKIS :)

dexter
2014-06-30, 11:55
Hej! Besökte Lassi i juni och kommenterade några restauranger som var OK.
http://www.tripadvisor.se/members-citypage/brubeck_11/g644214
Även ett par i Argostoli.
Ha det bra och njut av denna fina ö!!
Dexter

Anders1960
2014-07-16, 20:37
Hej, jag och min fru är nyss hemkomna från Kefalonia där vi spenderade 10 dagar. Detta var vårt 6:e besök på denna underbara ö. Vi bor alltid i Lassi och på hotell Nondas (förutom 1:a gången då vi bodde strax utanför Sami).

När det gäller bra matställen så är det som Panakakis säger, det kan förändras år från år och är mycket beroende på eventuella ägarbyten samt inte minst på kockarna. Råvarorna tror jag är ungefär densamma på alla ställena.

Vårt favoritställe har varit Sirtakis men inte just beroende på maten kanske utan mer för den trevliga personalen (det är bland annat en skojfrisk servitör där som alltid skojar med gästerna). Dom har ett litet liveband som spelar några kvällar i veckan, mest är det instrumentalt med dragspel, bouzouki och gitarr och med traditionella låtar men mysigt.

Sen finns det ju Butlers som känns lite mer lyxigare, Zorba's som också är trevligt med grekisk dans på kvällarna (2ggr per vecka har jag för mig) med 2 killar som bland annat dansar uppe på ett bord.

Vi har också ätit på La Gabbiana som i alla fall för oss inte kändes så bra men mest på att vi tyckte att det inte var riktigt lika trevligt som på andra ställen.

De absolut bästa matställena i alla fall i vårt tycke har varit i Argostoli och just i år fastnade vi för La Gondola som ligger vid huvudtorget. De ångade musslorna i Robola vin som förrätt var himmelska och även den grillade Kalamarin (liten bläckfisk) som huvudrätt var bland det godaste jag har ätit (till den följde en himmelsk god bakpotatis). Alla pasta rätterna där är också helt makalösa men se upp, det är VÄLDIGT mycket vitlök i en del rätter.

Det man skall tänka på när man går ut och äter är att de flesta går ut efter klockan 20:00 på kvällen och vid 21:00-22:00 så är det mest folk och i vårt tycke mer "mysstämning". Gå helst inte ut och ät innan solen har gått ner, det är fortfarande varmt, getingar flyger omkring och det är ingen musik från live band.

Taxi kostar 6-7 Euro från Lassi till Argostoli.

Panakakis
2014-07-16, 22:10
Sirtaki har jag en helt annan uppfattning om. Maten är bra men resten av resturangen är av mindre bra. Ska du betala noten så finns inget intresse av att avluta kvällen. Trots att jag kan en del grekiska så struntar man i detta. Så vill ni ha en trevlig kväll så besök inte Sirtaki.


PANAKAKIS :)