handdator

Visa fullständig version : Kort rapport


dexter
2014-06-11, 15:02
Vi har varit på ett drygt dussin grekiska öar tidigare, men har just kommit hem från en härlig vecka på Kefalonia. Sätter den inte högst av alla besökta öar, men definitivt värd ett besök. Vi bodde på Lassi Hotel; utmärkt läge 30 min promenad från Agostoli och 5 min från en liten strand. Små rena, fina rum och en jättebra frukostbuffe. Rekommenderas! Några praktiska upplysningar: det finns bankomat på utsidan flygplatsen till vänster när man går ut. Dessutom finns minst 2 i Lassi den ena vid Budget Rent A Car. OBS! Man "erbjuds" vid uttag få beloppet omräknat till svenska kronor direkt till jättedålig kurs 10,08kr/euro, dvs ca 1 kr mer än vad vår bank tog när man väljer att debiteras i euro. Så tryck rätt! Vi körde runt i bil under veckan och såg mycket fint, men det finns redan så väl beskrivet av andra här på forumet att jag avstår. Jamas!

Panakakis
2014-06-11, 15:26
Vi har varit på ett drygt dussin grekiska öar tidigare, men har just kommit hem från en härlig vecka på Kefalonia. Sätter den inte högst av alla besökta öar, men definitivt värd ett besök. Vi bodde på Lassi Hotel; utmärkt läge 30 min promenad från Agostoli och 5 min från en liten strand. Små rena, fina rum och en jättebra frukostbuffe. Rekommenderas! Några praktiska upplysningar: det finns bankomat på utsidan flygplatsen till vänster när man går ut. Dessutom finns minst 2 i Lassi den ena vid Budget Rent A Car. OBS! Man "erbjuds" vid uttag få beloppet omräknat till svenska kronor direkt till jättedålig kurs 10,08kr/euro, dvs ca 1 kr mer än vad vår bank tog när man väljer att debiteras i euro. Så tryck rätt! Vi körde runt i bil under veckan och såg mycket fint, men det finns redan så väl beskrivet av andra här på forumet att jag avstår. Jamas!


Hej Dexter! Det var roligt att höra din åsikt om Kefalonia var så positiv och att du tycker om ön som vi andra Kefalonia frälsta kalimeror gör.


PANAKAKIS :)

C@nny
2014-06-13, 14:31
Hej!

Jag håller med Panakakis klapp_klap...

Men en liten kommentar bara. Från Dolphins supermarket i norra delen av Lassi, upp till toppen av vägen och över korsningen, ner mot byn, tar det ju inte mer än ca 10min. 30min måste ju gälla från hotel Lassi nere vid havet och upp till vägen, vidare upp mot Argostoli och ända fram till torget i centrala stan .:confused:
Jag har gått (ej sprungit) med barnvagn ända uppe från uppe från Dionysos i södra delen av Lassi, genom hela Lassi och upp till toppen av vägen/krönet på ca en halvtimme.
Ursäkta min petiga noggrannhet.:o

//Conny :)

Panakakis
2014-06-14, 09:44
Connys tidsberäkningar av gång tid bör ju han kunna då han och familjen gått där otaliga gånger många fler en mig då jag mest åker bil denna sträcka.
Varma dagar och kvällar kan det bli rätt jobbigt att gå till Argostoli då det är uppför och nedför i bägge riktningarna, då är en taxi att rekommendera till en penning av 5 - 7 euro.
När det gäller bankomater så finns det ett tiotal inne i Argostoli att använda.


PANAKAKIS :)

C@nny
2014-06-14, 19:43
Connys tidsberäkningar av gång tid bör ju han kunna då han och familjen gått där otaliga gånger många fler en mig då jag mest åker bil denna sträcka.
Varma dagar och kvällar kan det bli rätt jobbigt att gå till Argostoli då det är uppför och nedför i bägge riktningarna, då är en taxi att rekommendera till en penning av 5 - 7 euro.
När det gäller bankomater så finns det ett tiotal inne i Argostoli att använda.


PANAKAKIS :)

Hej Panakakis bye_bye...
Vi brukar ju aldrig gå ut innan solen gått ned... efter 21 el dyl...flabb_flab...
Hem åker vi allltid taxi. Det brukar bli vid midnatt Ang_elx..

//Conny :)