handdator

Visa fullständig version : Hjälp med val av hotell & Ö!


Timmy
2014-05-19, 16:19
Hej,

Jag skulle behöva lite hjälp med val av hotell på kefalonia.
Vi hade först bestämt oss för att boka lägenhetshotellet (nondas) för att vi läst mycket bra recensioner om det här på forumet.

Dock var det fullbokat veckan vi ville åka och undrar därför om ni kan rekommendera något nytt hotell/lägenhet till oss utifrån era egna erfarenheter. :)

PS. Kefalonia eller Naxos?

Mvh,

marbjo
2014-05-28, 20:37
Vi var i Lassi förra sommaren. Vi bodde på San Lorenzo Residense. Mycket fint. Litet hotell men nära restauranger och inte långt till stranden. Själva byn var väl inte så mycket annat än resturanger och lite shopping. Men det var nära till huvudstan på ön. vi var där ofta både med buss, taxi och promenad. Tog promenader dit med barnbarnen med. Inte alls något problem. Nästa gång det blir Kefalonia bor vi på samma hotell. /Marie.

C@nny
2014-05-29, 12:42
Hej Marie!

Vi brukar alltid bo i Lassi.
Thalassa och Silo ligger nära varandra i den södra delen på "nedsidan" av huvudvägen. Bästa tänkbara läge i förhållande till Platis´& Makris´ m.fl. Sen ligger Lassi & Minas supermarket nära oxå. (Vi har bott på Silo).

Vi brukar annars oftast bo på andra sidan vägen, upp efter berget.
Till Argostoli promenerar vi alltid, (med el utan barnvagn), även om vi bor i den södra delen. Man kan åka taxi hem.

//Conny :)

Panakakis
2014-05-29, 22:03
Jag får nog föreslå Conny som vet hotellen i Lassi, jag själv bor alltid i Argostoli eftersom vi har vår lägenhet där. Men ni kan inte hitta en trevligare ö en KEFALONIA.


PANAKAKIS :)

C@nny
2014-05-30, 11:36
Hej Timmy!

Jag såg att jag tydligen adresserade mitt förra svar till Marie, sorry :o.

Du frågade ju även om Kefalonia eller Naxos...

Naxos är en mycket fin ö med sanslöst fina sandstränder. Alla dagar som jag varit på ön har det dock blåst ganska mycket. Dessutom så har man ju båt-transfern från (ex.vis) Santorini att ta med i beräkningen. Reser man bara 1 vecka, så försvinner ju en hel del av första & sista dagen i transfertid.
Kefalonias flygplats ligger ju väldigt nära, med en kort bil/bussresa till hotellen i Lassi.
Ön är dessutom gudomlig. Mååånga oerhört vackra stränder osv. Det finns dessutom väldigt många utflyktsmål...

//Conny:)

Inger
2014-05-31, 06:41
Kan rekommendera lägenhetshotellet Lassi. Bodde där förra hösten. Bra läge i utkanten av Lassi, närmast Argostoli. En bit ifrån stora vägen och nära till ett par små härliga stränder. Dock en bit att gå till den stora populära stranden som jag glömt namnet på men som ligger på andra sidan Lassi. Ha en trevlig resa.bye_bye