handdator

Visa fullständig version : Boende - Lefteris village


Madelen
2014-05-05, 16:36
Hejsan!
Bokade Lefteris Village på Lassi då det bl a stod Lefteris Village erbjuder boende med självhushåll och vacker panoramautsikt över Argostoli-bukten och berget Ainos. Anläggningen har en pool med snackbar och ligger bara 600 meter från stranden Makris Gialos.
Men nu blir jag lite fundersam till de där 600 metrarna då jag läste av någon annans inlägg att det ligger uppe på ett berg?
Någon som har bott där o kan berätta lite mer? Har nämligen en 8-åring som kanske inte blir helt glad över sin mammas bokning om det blir mycket promenader upp o ner ;)

MVH
Madelen

Panakakis
2014-05-06, 13:18
Hejsan!
Bokade Lefteris Village på Lassi då det bl a stod Lefteris Village erbjuder boende med självhushåll och vacker panoramautsikt över Argostoli-bukten och berget Ainos. Anläggningen har en pool med snackbar och ligger bara 600 meter från stranden Makris Gialos.
Men nu blir jag lite fundersam till de där 600 metrarna då jag läste av någon annans inlägg att det ligger uppe på ett berg?
Någon som har bott där o kan berätta lite mer? Har nämligen en 8-åring som kanske inte blir helt glad över sin mammas bokning om det blir mycket promenader upp o ner ;)

MVH
Madelen



Hotellet är beläget högst upp på höjden vid Lassi och jag skulle inte själv bo där utan att en bil till förfogande. Det är från Lassi en rätt stor lutning på vägen upp och ner. Försök att boka om.:rolleyes:


PANAKAKIS :)

C@nny
2014-05-08, 16:01
Hej Madelen!

Vi brukar bo uppe efter berget varje gång. Dock, som Panakakis säger, så ligger detta högst upp.
Man får ju överväga saken. Det man får är ju en mycket fin utsikt. Vägen in till Argostoli därifrån är en ljuvligt fin promenad...
Undantaget ca 5 dagars hyrbil/gång, så har vi gått upp och ner för dessa branta backar/vägar 2ggr/dag mitt i juli både med barnvagn, sulky och barnen gåendes själv. (Dock inte riktigt ända uppifrån) Så det fungerar ju. Det finns oxå bra tillgång på taxibilar till rimliga priser.
Men visst, det går ju snabbare att ta sig till stränderna man ska till, om man bor närmare genomfartsvägen.

//Conny :)