handdator

Visa fullständig version : Biluthyrare och tavernor i Lassi


dexter
2014-04-30, 15:59
Hej! Har äntligen bokat en resa till Kefalonia. Vi ska bo i Lassi. Är det nån som kan rekommendera en bra och gärna billig biluthyrare i Lassi? Kollar också på EconomyCarRentals på nätet: De har bra priser, men är de OK? Och var äter man den godaste maten? Tips mottages tacksamt! Hälsningar :) Dexter

Panakakis
2014-05-01, 07:07
Hej! Har äntligen bokat en resa till Kefalonia. Vi ska bo i Lassi. Är det nån som kan rekommendera en bra och gärna billig biluthyrare i Lassi? Kollar också på EconomyCarRentals på nätet: De har bra priser, men är de OK? Och var äter man den godaste maten? Tips mottages tacksamt! Hälsningar :) Dexter


Hej Dexter! Jag åker till Kefalonia varje år och de senaste 15 åren har jag bokat bil hemifrån genom internet och då blir priset ca 40 - 50 % biligare än att hyra på plats. Jag har inte haft några problem med någon uthyrare de senaste 20 åren. Den godaste och bästa maten äter man i Argostoli men det finns några bra resturanger i Lassi också. Det är bra att du tänker hyra bil för det finns mycket platser att besöka och ön är rätt stor.


H/PANAKAKIS :)

C@nny
2014-05-08, 16:24
Hej!

Det är ju som Panakakis säger, att det är mest fördelaktigt att hyra via nätet. Dock har jag själv som brukar åka mitt i juli, inte hittat något riktigt billigt. Av ren "slöhet" så brukar jag gå och hyra på CBR. Detta blir lite dyrare, men de är iaf bra att ha att göra med. De ligger mitt i Lassi på samma sida som havet ligger.
Det man bör undvika är att hyra via researrangören hemifrån. De brukar lägga på lite extra. Detta har jag själv sett konkreta exempel på. Det var alltså billigare att hyra av arrangören PÅ PLATS.
Men då kan man ju lika gärna gå dit och hyra själv.

Restauranger är det bäst att botanisera om själv, då det ibland ändrar sig gällande kvaliteten. Men det finns några skapliga i Lassi oxå. Annars så är det faktiskt blandat vad gäller kvalitet i Argostoli oxå. Men självklart, iom att det finns fler att välja på i huvudorten så finns det ju oxå flera bra ställen.

//Conny :)