handdator

Visa fullständig version : Ensamresenär


elca
2014-04-21, 10:12
Troligen blir det en resa i alla fall,sitter och läser om Kefalonia som jag tycker låter bra. Rest själv både till Karpathos och Tilos,,helt underbart,,så vad tror ni om Kefalonia som ensamresenär? Tittat på Irilena,,verkar nära strand,,tänkte bara slappa och ta det lugnt

Kalimera
2014-04-21, 18:29
Rest själv både till Karpathos och Tilos,,helt underbart,,så vad tror ni om Kefalonia som ensamresenär? Tittat på Irilena,,verkar nära strand,,tänkte bara slappa och ta det lugntSka du bara slöa och ta dagen som den kommer passar Kefalonia lika bra som många andra öar. Det är en stor ö, den femte största, så det går inte att jämföra med exempelvis Tilos, som är mycket mindre och - i mitt tycke - en bättre ö för ensamresenärer. Det är svårt att råda. :)

elca
2014-04-21, 19:17
Ja förstår det är svårt att råda om ö,,,ja Tilos var verkligen en bra ö för lugn och ro. Vet ej ännu hur länge ja ska vara borta men lite strövtåg vill jag nog göra, då till fots och ev.direktflyg. Och som sagt ta det lugnt med en mythos och titta på folklivet

Kalimera
2014-04-21, 20:56
Ja förstår det är svårt att råda om ö,,,ja Tilos var verkligen en bra ö för lugn och ro. Vet ej ännu hur länge ja ska vara borta men lite strövtåg vill jag nog göra, då till fots och ev.direktflyg. Och som sagt ta det lugnt med en mythos och titta på folklivetOm JAG hade tänkt resan själv för att ta det lugnt och vandra lite så hade jag inte valt Kefalonia. :)

Ska du åka charter eller på egen hand?

elca
2014-04-22, 19:42
Ja det blir charter,tittat även på Lesbos,ja det är inte lätt det här med öarna,men vill i alla fall prova nån ny ö. Och dessvärre styr även datumen lite

Sunny12
2014-04-22, 19:52
Samos är en mysig ö, lagom stor!
Passande för ensamresenärer, fina vandringsmöjligheter!
Kort transfer, om du väljer att bo i Pythagorion, max 10 min.
Jag reste själv till Samos 2011 och trivdes så bra där!

Men som du säger inte lätt att välja!..:)

Kalimera
2014-04-22, 20:28
Ja det blir charter,tittat även på LesbosMolyvos på Lesbos skulle jag gärna tänka mig att åka till själv. Där är såå mysigt!

Eva L
2014-04-23, 08:52
Molyvos på Lesbos skulle jag gärna tänka mig att åka till själv. Där är såå mysigt!

Håller med till 100%.

Eva