handdator

Visa fullständig version : Lassi med familjen?!


isse
2013-12-19, 21:14
Hej!

Frun och jag har besökt många grekiska öar genom åren. Nu funderar vi på att prova Kefalonia och Lassi med barnen (5 och 9 år gamla). Har läst en del positivt om boende San Lorenzo. Vad säger ni som vet? Vilken av Lassis stränder ligger närmast detta boende? Alla synpunkter tas tacksamt emot!:cool:

Panakakis
2013-12-21, 09:54
Hej!

Frun och jag har besökt många grekiska öar genom åren. Nu funderar vi på att prova Kefalonia och Lassi med barnen (5 och 9 år gamla). Har läst en del positivt om boende San Lorenzo. Vad säger ni som vet? Vilken av Lassis stränder ligger närmast detta boende? Alla synpunkter tas tacksamt emot!:cool:

Hotellet finns i södra utkanten av Lassi men nära till baden Makrys Gialos och Platys Gialos på gångavstånd. Till de bättre restaurangerna kan det var ca. 500 meter. Jag har själv inte bott där med det ser trevligt ut i omgivningen.

PANAKAKIS :)

jenslar
2013-12-25, 19:40
Makris Gialos är en riktig kanonstrand i mitt tycke, men Lassi i övrigt är i ärlighetens namn inte så kul. Restaurangerna som ligger längs huvudgatan lämnar en del att önska. Som tur är kan man för en billig peng ta taxi till Argostoli där det finns riktigt bra restauranger. Om jag får tipsa om ett kalasboende så är det Silo Apartments. Då har man gångavstånd till stranden.

simetra
2013-12-26, 09:26
Makris Gialos är en riktig kanonstrand i mitt tycke

Det skriver jag gärna under på klapp_klap
Stränderna i Lassi var definitivt en positiv överraskning och då framförallt den ovan nämnda Makris Gialos!

Jag var där i mitten av september och då med den fördelen att det inte var knökat med folk... i högsäsong kanske desto mer?


Simetra bye_bye

May
2013-12-29, 14:09
Hei:) Kan skrive under på det som er sagt om San Lorenzo her før. Vi har bodd 2 år på San Lorenzo Village, og det kan jeg anbefale på det varmeste. Hadde med barn, svigerbarn og barnebarn på 8 og 10 år i sommer. Alle sammen likte seg veldig godt. Et utrolig sjarmerende rolig hotell, litt opp i høyden. Dette gjør at det er luftig og svalt, selv midt på sommeren. Det ligger som før nevnt her i sørenden av Lassi, og det tar ca 15 min å gå til nordre enden, så alt ligger i gåavstand. Selv for en 5 åring. Vil man inn til Argostoli tar det 10 min med taxi. Hilsen fra ei som kanskje kommer til å bestille tur Kefalonia, og San Lorenzo Village for 3. år på rad.bye_bye

C@nny
2014-01-06, 19:24
Hej!

Jag har inte bott just på nämnda hotell, men många andra i Lassi, och känner till San Lorenzo Village och San Lorenzo Residence, som ligger på på den östra sidan om huvudvägen i den södra delen av Lassi. Jag vet inte vilket av dessa du åsyftade, men det förstnämnda ligger som tidigare nämnts, ganska nära Makrys Gialos. Det är ej heller långt till den kanske ännu finare, Platys Gialos. Går man ett litet stenkast norrut utefter huvudvägen så kan man snedda ner till Mediterranee hotell och dess strand. (den stranden är mycket fin, lugn och långgrund). Viker man av strax innan och går åt vänster/söderut, innan hotell M, så passerar man faktiskt hotell Lorenzo (på förekommen anledning), och sedemera Anthony´s beach. Sandstränderna ligger som ett pärlband i byn, och de flesta håller mycket bra klass. Den bästa stranden i den norra delen torde vara Kalamia Beach.
S L Residence ligger bredvid, men något längre norrut. Dock i princip lika nära dessa stränder.

Lassi är inte mycket till ort, men har fina stränder och ligger bra till som bas för utflykter osv. Man bor även nära Argostoli. Det skrivs om taxi, men vi brukar alltid GÅ in till stan, (och ta taxi hem på natten). Att gå från norra delen tar inte mer än en dryg kvart. Från södra delen 25min kanske, beroende på var man bor. Vi har gått med barnvagn från Dionysos, ner genom Lassi och in till stan på en halvtimme, och det hotellet ligger lååångt bort/upp...

God tur!
//Conny :)

marbjo
2014-01-27, 21:00
Vi bodde på San Lorenzo residense förra sommaren, med barn och barnbarn. Vi har rest en hel del och det här var bland det bästa. Rent och snyggt. Trevliga ägare som gjorde allt för att vara tillmötesgående. Mysig restaurang där vi ofta åt lunch. Har inget negativt att säga. Nära till restauranger och till fina stränder. En bit att gå men inte långt. Själva Lassi verkade bara vara uppbyggd av restauranger och supermarkets, men promenadavstånd till Argostoli med större utbud och lite mer grekiskt liv. Vi åker tillbaks ngn gång, och då till samma hotell. Bara det går väl med den tråkiga jordbävningen som nu var.