handdator

Visa fullständig version : Lourdas


sanna1
2013-08-11, 10:24
Vi kommer att bo i Lourdas i år igen! Det var helt underbart förra året, väldigt lugnt och stilfullt i september månad. Det vi missade förra året är att åka till Lass i och Argostoli. Men i Lourdas finns inga bussar, vet inte vad det kostar att åka taxi till Lassi och sedan promenera till Argostoli? Tar man huvudvägen i Lassi för att ta sig till Argostolis hamn och huvudgatan? Vad jag förstod från tidigare inlägg så tar det ungefär 20 min att promenera vilket är helt ok! Är det bra skyltat från Lassi?

Panakakis
2013-08-11, 11:46
Vi kommer att bo i Lourdas i år igen! Det var helt underbart förra året, väldigt lugnt och stilfullt i september månad. Det vi missade förra året är att åka till Lass i och Argostoli. Men i Lourdas finns inga bussar, vet inte vad det kostar att åka taxi till Lassi och sedan promenera till Argostoli? Tar man huvudvägen i Lassi för att ta sig till Argostolis hamn och huvudgatan? Vad jag förstod från tidigare inlägg så tar det ungefär 20 min att promenera vilket är helt ok! Är det bra skyltat från Lassi?

Då det är närmare till Argostoli än till Lassi från Lordata så ta en taxi till staden och besök den om ni sedan vill bada så promenera till Lassi tar ca. 20 min från centrum. Det är 18 km mellan Lordata och Argostoli och torde kosta ca 25 - 30 euro med taxi.

PANAKAKIS :)

sanna1
2013-08-14, 10:29
Hej och tack för ditt svar!

Jag trodde att Lourdas är närmare flygplatsen Argostoli men inte själva stan...
Ska bli så kul att åka snart dit! :)

Panakakis
2013-08-14, 11:11
Hej och tack för ditt svar!

Jag trodde att Lourdas är närmare flygplatsen Argostoli men inte själva stan...
Ska bli så kul att åka snart dit! :)

Från flygplatsen till Lourdata är det ca. 16 km
Från flygplatsen till Argostoli är det ca. 9 km och då passerar man Lassi efter ca 7,5 km.

Jag åker till Kefalonia den 7 sep.

PANAKAKIS :)

sanna1
2013-08-14, 15:43
Vi åker lite tidigare i år, men förra året var vi där 2 veckor i september, fick uppleva en riktig storm, det var lite spännande men lite läskigt också! En dag med regn och lite korta skurar vissa dagar, annars fantastiskt väder hade vi! Trevlig resa!

Panakakis
2013-08-14, 16:50
Vi åker lite tidigare i år, men förra året var vi där 2 veckor i september, fick uppleva en riktig storm, det var lite spännande men lite läskigt också! En dag med regn och lite korta skurar vissa dagar, annars fantastiskt väder hade vi! Trevlig resa!

Jag var på Kefalonia i september förra året och upplevde detta oväder :mad: som lyckligtvis inte inträffar så ofta där.:cool: Jag har varit med om ca 5 till 6 gånger de senaste 20 åren som vi haft tråkigt väder. Trevlig resa för er också!

PANAKAKIS :)