handdator

Visa fullständig version : Buss- och båttidtabeller för Kefalonia?


Aktivtliv
2013-07-27, 21:14
Hej!

Har bokat en resa till Kefalonia med boende i Lassi. Vore tacksam för länk till lokala bussturer från Lassi eller Agrostoli. Går det rentav en lokalbuss till Mirtos beach och byarna Fiskardo och Assos?

Går det bussar från Lassi till Argostoli?

Vad kostar taxi nu 2013 från Argostoli till Lassi?

Hur är det med båtfärjor från Lassi eller Argostroli? Till vilka öar går de i så fall?

Tack för på för hand!

Vi åker iväg den 3 augusti._B-anana

mrwalker
2013-07-27, 21:24
Busser fra/til Argostoli: http://www.kefalonia.net.gr/en/infoID-print.asp?EntityID=83

Fergen fra Argostoli går kun til Lixouri (men er vel verdt en tur for det).

C@nny
2013-07-29, 00:00
Hej!

Har bokat en resa till Kefalonia med boende i Lassi. Vore tacksam för länk till lokala bussturer från Lassi eller Agrostoli. Går det rentav en lokalbuss till Mirtos beach och byarna Fiskardo och Assos?

Går det bussar från Lassi till Argostoli?

Vad kostar taxi nu 2013 från Argostoli till Lassi?

Hur är det med båtfärjor från Lassi eller Argostroli? Till vilka öar går de i så fall?

Tack för på för hand!

Vi åker iväg den 3 augusti._B-anana

Hej!

Taxi mellan Argostoli & Lassi kostar 2013 mellan 5 och 7 Euro, beroende på vem man åker med. Sen får man lägga till dricks' efter behag. Tar de 7 Euro så ger man inget extra.

//Conny :)

Panakakis
2013-07-29, 13:32
Hej!

Har bokat en resa till Kefalonia med boende i Lassi. Vore tacksam för länk till lokala bussturer från Lassi eller Agrostoli. Går det rentav en lokalbuss till Mirtos beach och byarna Fiskardo och Assos?

Går det bussar från Lassi till Argostoli?

Vad kostar taxi nu 2013 från Argostoli till Lassi?

Hur är det med båtfärjor från Lassi eller Argostroli? Till vilka öar går de i så fall?

Tack för på för hand!

Vi åker iväg den 3 augusti._B-anana

Det går stadsbussar i Argostoli och de går även till Lassi. Bussar till övriga orter på Kefalonia är mycket begränsad omfattning.
Inga färjor går från Lassi men från Argostoli finns det färjor till öar en bit ifrån Kefalonia. Färjor till öar i närheten av Kefalonia går från Fiskardo, Ag. Evfimia, Sami, Poros och Pessada. Från Argostoli finns det färja mellan staden och Lixouri.

PANAKAKIS :)

Aktivtliv
2013-07-31, 17:31
Stort tack för svar Panakakis och Mr Walker!
1) Angådende busstidtabellen: Vad betyder * asterixen efter klockslag?

2) Läser jag tidtabellen rätt t ex att man kan ta en buss från Argostoli kl 11.00 mot Fiskardo och att bussen går från Fiskardo mot Argostoli kl 16.30?

Tack på för hand!

Panakakis
2013-07-31, 22:14
Stort tack för svar Panakakis och Mr Walker!
1) Angådende busstidtabellen: Vad betyder * asterixen efter klockslag?

2) Läser jag tidtabellen rätt t ex att man kan ta en buss från Argostoli kl 11.00 mot Fiskardo och att bussen går från Fiskardo mot Argostoli kl 16.30?

Tack på för hand!

Hej! Jag har varit de senaste 20 åren på Kefalonia och aldrig åkt lokalbuss för att det har inte varit det allternativ som fungerat på ön. Så försök att hitta andra alternativ för att ta utflykter på Kefalonia som att hyra ett fordon av något slag.

PANAKAKIS :)

Aktivtliv
2013-08-03, 11:06
Tack Conny, då vet vi.
Tack för din utförliga beskrivning av din semester på Kefalonia! Intressant att höra att eurokrisen har satt sina spår i turistandet på ön.

Har kört ut din reseberättelse. Kommer säkert till god användning nu under vår vecka på Kefalonia. Planet lyfter idag på eftermiddagen.
Jag återkommer med reserapport.

Aktivtliv - Gunilla :)

C@nny
2013-08-03, 11:27
Hej Gunilla bye_bye..

Ha en superfin resa !

//Conny :)...

P.s. hälsa gärna till Nikki som ofta står i kassan på supermarket Lassi (i Lassi)..från mig :D