handdator

Visa fullständig version : Sköldpaddor


Panakakis
2013-05-09, 13:08
Det är många som frågar och vill se de stora sköldpaddor som finns kring öarna i medelhavet. På Kefalonia har några tagit hamnen som ett bra matställe vid fiskebåtarna och även grönsakshandlarna. Där kan man nästa dagligen på förmiddagarna se dessa kring båtarna i hamnen. Det är nog det lättaste sättet att få beskåda dessa djur. Nedan några bilder från hamnen på Kefalonia. bye_bye

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=810&pictureid=10209

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=810&pictureid=10208
PANAKAKIS :)

Sunny12
2013-05-09, 18:22
Härliga bilder Panakakis!!
Jag är enormt förtjust i sköldpaddor både små och stora..:D...ska bli intressant att beskåda dessa i höst när jag far till Kefalonia!!

Panakakis
2013-05-14, 17:24
Gå in på Kalimeras Facebooksida där har jag en liten film om en Sköldpadda i Argostolis hamn bye_bye

PANAKAKIS :)

Sunny12
2013-05-14, 17:41
Tyvärr har inte jag facebook..:o...en av de få kan jag tänka mig,...för mig räcker det med forumet Kalimera och Kenneths blogg "galen i grekland"..det tar tillräckligt av min tid..som är rätt så "knapp" periodvis!!...bye_bye

May
2013-05-20, 09:52
Jeg har også sett havskilpaddene i Argostoli. Fantastisk syn:). Har også sett de ble klekt ut i sanda på Zakyntos. Like fasinerende det:). Hva heter FB-siden eksakt? Det finnes jo så mange sider som heter Kalimera på FB.
Hilsen ei som reiser tilbake til Kefalonia i jule sammen med mann, døtre, svigersønner og barnebarn:):):)

May
2013-05-20, 09:56
Hei igjen:)
Fant den riktige:):) Kalimera Grekland selvfølgelig? Går litt fort i svingene når jeg prøver å finne fram.... Ser ut til å være ei fin side, så nå har jeg "like":):)

Panakakis
2013-05-20, 10:40
Hej May! Vad roligt att ni tycker om Kefalonia och även set sköldpaddorna i hamnen. Jag reser till Kefalonia i början av september och stannar i 3 veckor.

PANAKAKIS :)

Catlady
2013-07-25, 12:23
Hej Panakakis!
Jag måste framföra en ursäkt till dig! :o Jag trodde (i min enfald) att sköldpaddorna i Argostolis hamn kom DÅ OCH DÅ mao sällan. Men, ack så fel jag hade, de kommer ju in varje dag! Har just tillbringat 14 dagar på fina Hotel Mouikis och vi hade bara 50 meter ner till kajkanten där dessa rara urtidsdjur simmade runt VARJE morgon fram till ca 12.00 (när fiskebåtarna lämnade strandpromenaden). Helt fantastiskt!
Och vilken ö Kefalonia är! Det finns så mycket att se! Vi kommer tillbaka, det är en sak som är säker. bye_bye

C@nny
2013-07-25, 15:24
[Och vilken ö Kefalonia är! Det finns så mycket att se! Vi kommer tillbaka, det är en sak som är säker. bye_bye[/quote]


Hej!
Alla jag pratade med nu på vår resa helt nyligen kunde absolut tänka sig att resa tillbaka. Kefalonia är en fantastisk ö. :):):)

//Conny :)

JohnS
2013-07-25, 15:50
Hej Panakakis!
Jag måste framföra en ursäkt till dig! :o Jag trodde (i min enfald) att sköldpaddorna i Argostolis hamn kom DÅ OCH DÅ mao sällan. Men, ack så fel jag hade, de kommer ju in varje dag! Har just tillbringat 14 dagar på fina Hotel Mouikis och vi hade bara 50 meter ner till kajkanten där dessa rara urtidsdjur simmade runt VARJE morgon fram till ca 12.00 (när fiskebåtarna lämnade strandpromenaden). Helt fantastiskt!
Och vilken ö Kefalonia är! Det finns så mycket att se! Vi kommer tillbaka, det är en sak som är säker. bye_bye

Vi hadde også to uker på Hotel Mouikis i september i fjor, og skilpaddene ble et fast innslag etter frokosten. Særlig min kone ble helt fascinert av disse dyrene, og kunne gjerne bruke en time eller to på kanten av kaien hver formiddag. Kan bare si meg enig i det du sier om Kefalonia, og når vi kommer tilbake, blir det den herlige byen Argostoli og Hotel Mouikis igjen!