handdator

Visa fullständig version : san lorenzo village


Kermit
2012-11-14, 16:54
Hej vi har tänkt oss åka till kefalonia för första gången sommaren 2013 är det ngn som känneer till ovannämda hotell? Ngn som då vet om det är gångavstånd till argostoli från det hotellet även allt annat är av intresse

Panakakis
2012-11-14, 23:20
Hej vi har tänkt oss åka till kefalonia för första gången sommaren 2013 är det ngn som känneer till ovannämda hotell? Ngn som då vet om det är gångavstånd till argostoli från det hotellet även allt annat är av intresse

Hotellet är beläget rätt nära de bästa baden i Lassi men en bit att gå till resturangerna i Lassi. Att gå till Argostoli så får man nog räkna med en tid av ca 30 min då detta hotell är beläget i södra delen av Lassi.

PANAKAKIS :)

Kermit
2012-11-15, 07:15
Ok! Bra var ju att det låg närma stränderna, trist att det var en bit att gå till restauranger! men sen o andra sidan hur långt är en bit till restauranger? samt hur är vägen dit? att vi funderar på detta hotell beror på att vi vill ha ett hyfsat lägenhetshotell med pool och vi åker med Apollo är inte så mycket för att boka eget med flygstol! Vi är tre i hushållet och det är inte så många hotell som har just 2 rumslägenhet och 1 rum i två veckor med en tonåring lockar inte!

C@nny
2012-11-15, 10:28
Hej Kermit!

Grattis till ett bra val av resmål!

Lorenzo är ett vedertaget namn på hotell i Lassi. Det finns minst 3st anläggningar med Lorenzo i namnet. :D

Hotell San Lorenzo Village ligger som Panakakis säger, i södra delen av Lassi. Det ligger en bit upp på "bergssidan" av vägen. Jag har inte bott på hotellet men har hört att det ska vara välskött etc. Utsikten är ju oxå väldigt fin.
Det är en backe upp till hotellet. Vägen upp är mycket bra. När ni kommer ner för backen så är det inte långt till närmaste restaurang. Jag tror att det är "Zorba" som ligger närmast. Den ligger omedelbart bredvid Mina´s Supermarket. Det kan inte ta mer än 6-7 min att gå från hotellet. (kanske kortare tid, men jag har inte "klockat" detta)flabb_flab.
Sedan ligger det restauranger, fler supermarkets osv, på ömse sidor av vägen genom hela Lassi.
Vägen är absolut inga problem. Genomfarten i Lassi har trottoar på båda sidorna.
Som jämförelse så kan jag säga att jag gått med barnvagn ännu längre söderut ifrån än ert hotell.... in till Argostoli. Otaliga gånger. Så promenaderna är inget problem, inte ens om ni ska in till Argostoli. (Max 30min). Är ni där till sent på kvällen/natten, så är det ju superenkelt att ta en taxi från torget i Argostoli. Det kostar väl inte mer än ca 7 Euro till ert hotell, (sen kväll/natt).

Trevlig resa!
//Conny :)

Kermit
2012-11-15, 13:37
Tack båda två för svaren, ja det lutar åt att vi bestämmer oss för nämda hotell, det jag läste lät rimligt i promenadväg för oss! Nu väntar vi bara på att apollo släpper flygavgångarna från Landvetter, vi bor i Helsingborg och har en bit och köra är det orimliga tider får vi kanske tänka på resmål från Malmö eller Köpenhamn! vi är som jag nämde inte roade av att själv leta avgångar flyg och boende separat!! Vi hoppas på bra tider för vi vill verkligen till Kefalonia har läst på mycket och det lockar verkligen! Föresten var hyr man bil billigast genom resebyrå eller på plats någon som har erfarenhet, vi hade tänkt oss bil i ungefär 3-4 dagar!

Panakakis
2012-11-15, 14:17
Att hyra bil genom resebyrån är det dyraste alternativet sedan kommer att hyra på plats. Det biligaste och enklaste är att hyra på nätet hemma vid datorn. Det har jag gjort de senaste 10 åren och det har fungerat mycket bra. bye_bye

PANAKAKIS :)

Kermit
2012-11-15, 17:23
Genom vem hyr du på nätet respektive på plats, hur stor skillnad på priset nätet kontra på plats

Panakakis
2012-11-16, 10:20
Genom vem hyr du på nätet respektive på plats, hur stor skillnad på priset nätet kontra på plats

Jag provar med " Rent Car Grekland" och får då förslag på uthyrare som jag kollar mot varandra. Den jag har hyrt de flesta gånger är Pan Gosmio som ofta har de bästa priserna. Det brukar vara nästa dubbelt så dyrt att boka på plats än på nätet. Bokar man genom resebolaget så blir det ytterligare kostnader pålagt.

PANAKAKIS :)

Kermit
2012-11-27, 16:04
Det blev san lorenzo residense istället, bättre pris, någon med erfarenhet av det hotellet?

Hur ser det ut med restauranger i Lassi. det finns ingen bild o hitta på hur det ser ut i Lassi förutom hotellbilder vet att det är gott om den varan men finns det gott om restauranger o sovernibutiker? Eller är det mest hotell? Vi gillar o promenera om kvällarna utan att behöva gå ända till Argostoli där vi har förstått att det finns mer av allt. Är det föresten mycket trafikerat i Argostoli eller ligger restaurangerna på lugnt ställe. Många frågor o fler lär det bli, gillar att vara förberedd!

C@nny
2012-11-28, 08:10
Hej igen!

Ang restauranger så är det bara att botanisera i forumet. Det kan ju vara ägarbyten från ett år till ett annat osv. Det finns en hel del i Lassi, och de flesta ligger utefter huvudvägen genom byn.
Rena souvernirbutiker finns det väl inte mer än någon enstaka av. Det finns däremot 5 st supermarkets (om detta inte blev ändrat i år?), där det ju utöver mat & dryck även finns en hel del "turistprylar" mm.
I övrigt så saknar byn en egen kärna, och består i övrigt mest av hotell. Dock är ju byn en perfekt plats att bo på tycker jag, med gångavstånd till väldigt fina SANDstränder samt Argostoli ca 15 min promenad bort (iaf om man bor i den norra delen av byn).
Det är ingen fara att promenera till Argostoli, även om man bor längst söderut. Ta en taxi hem på natten för 6-7 Euro i stället.
Runt Argostoli är det ju mycket trafik. Inne i stan är det mer begränsat. även om det är en del här oxå. (inte farligare än på andra platser). Restaurangerna i Argostoli ligger i huvudsak runt torget och utefter hamnpromenaden, med avstickare åt olika håll. Det kan vara ganska "rörigt" runt torget, o byst med folk där. Utefter hamnpromenaden brukar det vara lugnare. (Iaf efter 21-21.30, när vi går ut o äter).
Det finns även en del ställen i anslutning till den fina gågatan.

//Conny :)

May
2013-02-19, 19:19
Hei:) Det er mange restauranter i Lassi. Det er også en bra som hører til San Lorenzo hotellene. Den ligger mellom hovedgaten og San Lorenzo residens. Husker ikke hva den heter, men den er rød.
Mange rest. ligger langs hovedgaten, men det ligger også flere nedenfor, mot strendene, eller ovenfor. Men det er ikke stressende å spise på de langs hovedgaten fordi det er ikke så mye trafikk. S.L. Residens er nok ikke like bra som S.L. Vilage, men som du sier, billigere og ligger mer sentralt. Men anbefaler at dere tar en tur for å se S.L.V. Der er helt spesielt. Ligger litt i høyden, luftig med flott utsikt. Koselige nyoppussede leiligheter. Men tror S.L.R. også er bra. Tror det er de samme eierne på begge + restaur. Vi var der i fjor, og drar tilbake i år med hele fam. 6 voksne og to barn (8og10år) Gleder oss masse.
Vi drar fra Gardermoen på ettermiddagen 9.juli. Mulig Apollo kjører ettermiddag fra alle 3 land kanskje.
Det er mange fine strender som ligger som perler på en snor. Den beste/største, men også den med mest folk, ligger lengst sør. Men der er bare å ta en eller annen vei ned mot havet, så kommer man garantert til en fin strand.
Vil også sterkt anbefale en tur rundt på øya:) Landsbyen Fiskardo bør oppleves, sammen med masse andre atraksjoner.
Ønsker dere en fin ferie på ei fin øyklapp_klap