handdator

Visa fullständig version : Hotel Andrew


evamaggan
2012-11-09, 21:25
Vi funderar på att resa tillbaka till Kefalonia i maj nästa år. Tyvärr har inte Apollo kvar det lilla trevliga hotellet Evans i Lassi. Vi har kollat på hotel Andrew som ser bra ut men verkar ligga högt upp? Vi har lite problem med knä och fötter. Någon som bott där eller någon som vet om det är mycket brant att gå till huvudvägen och stranden? :confused:

Panakakis
2012-11-10, 08:53
Vi funderar på att resa tillbaka till Kefalonia i maj nästa år. Tyvärr har inte Apollo kvar det lilla trevliga hotellet Evans i Lassi. Vi har kollat på hotel Andrew som ser bra ut men verkar ligga högt upp? Vi har lite problem med knä och fötter. Någon som bott där eller någon som vet om det är mycket brant att gå till huvudvägen och stranden? :confused:

Jag har inte hyrt något på detta hotell men vet var det finns och det är en rätt brant backe upp till hotellet så man bör nog ha friska ben för att ta sig upp och ner. Det finns många likvärdiga hotell i Lassi som har mycket bättre utgångspunkt.

PANAKAKIS :)

evamaggan
2012-11-12, 20:26
Tack för svaret- Inser att det får bli ett annat hotell än Andrew - nu när en i sällskapet har problem med knäna. Kanske det är mindre backigt i Skala?

Panakakis
2012-11-12, 22:50
Tack för svaret- Inser att det får bli ett annat hotell än Andrew - nu när en i sällskapet har problem med knäna. Kanske det är mindre backigt i Skala?

Det finns mindre höjskilnader även i Skala. Men jag tycker Skala är lite ovside. Det finns många bra hotell i Lassi som är på mycket bekvämt placerade så man kan udvika allt för stora höjdskilnader. Ska man resa till Kefalonia så är mitt förslag att bo i Lassi eller Argostoli.

PANAKAKIS :)

C@nny
2012-11-13, 08:41
Hej!

Jag håller helt med Panakakis!
Skala är i mina ögon ett ganska trist ställe. Stranden är medioker.

Det finns ett flertal hotell som ligger närmare huvudvägen inne i Lassi som är satt föredra. Argostoli ligger nära. Alternativt kan ni söka boende i Argostoli oxå. Taxi mellan orterna kostar inte många kronor.

//Conny :)

lelo
2013-03-14, 15:59
Puttar upp den här tråden lite... Hade också velat höra från någon som bott på Andrew då vi funderar på att boka in en vecka där i sommar :)

beta
2013-03-30, 12:45
Vi bodde på Andrew juni förra året. Hotellet var litet och mysigt. Städning en var pedantisk och polen rengjordes varje morgon. Fantastisk utsikt. Det var en lång backe upp men har man inga problem med att gå så var det en trevlig väg, bra motion blir det med. Vi var väldigt nöjda med Kefalonia och kan tänka oss att åka tillbaka o då bo på Andrew.