handdator

Visa fullständig version : Pessada och Aya Paraskeva Lourdas


sanna1
2012-08-09, 14:02
Ser att ingen svarade på mina frågor om hotel Angela i Lourdas... kanske inte många som har bott där... Jag undrar hur man kan ta sig till Pessada-stranden från Lourdas? Kan man promenera dit eller måste man ta bil eller buss. Svårt med bussförbindelser vad jag har förstått...
Sedan har jag läst att man kan ta vägen upp från Lara hotel till lilla kyrkan Paraskeva, tar det lång tid att promenera dit... Någon som vet?

Panakakis
2012-08-09, 17:57
Ser att ingen svarade på mina frågor om hotel Angela i Lourdas... kanske inte många som har bott där... Jag undrar hur man kan ta sig till Pessada-stranden från Lourdas? Kan man promenera dit eller måste man ta bil eller buss. Svårt med bussförbindelser vad jag har förstått...
Sedan har jag läst att man kan ta vägen upp från Lara hotel till lilla kyrkan Paraskeva, tar det lång tid att promenera dit... Någon som vet?

Jag har set hotellet Angela i Lourdata men aldrig bott där. I Pessada finns det ingen strand att tala om och varför ta sig dit om du är i Lourdata där det finns hur mycket strand som helst. Jag rekomenderar inte att promenera dit efter stranden ca 4 km. Att ta bilen dit så är det på kortaste väg 8 km bästa väg 12 km. Att åka buss på Kefalonia är inte det lätaste att pussla ihop färdsträckor. Pessada är en liten ort som har färjeläger där man tar sig med båt kortaste vägen till Zakynthos. Jag vet att kyrkan finns men har alldrig besökt denna Paraskeva.

PANAKAKIS :)

sanna1
2012-08-10, 13:10
Tack för ditt svar. Tyckte bara att Pessada såg så fin ut på bilderna... men Lourdas och andra stränder i närheten är också mycket fina...
Trapezaki är väl närmsta Lourdas.

Panakakis
2012-08-10, 17:30
Tack för ditt svar. Tyckte bara att Pessada såg så fin ut på bilderna... men Lourdas och andra stränder i närheten är också mycket fina...
Trapezaki är väl närmsta Lourdas.

Traoezaki är den närmsta stranden till Lourdata men ön är full av bra stränder och de flesta bra ligger på södra sidan av ön.

PANAKAKIS :)

sanna1
2012-08-13, 13:29
Låter bra för det är där vi kommer att bo, på södra sidan! :)
Vad jag har förstått så finns det inga bankomater där i Lourdas, men jag antar att man kan betala med kort på restauranger osv....?