handdator

Visa fullständig version : Kefalonia, Lassi


Diina
2012-08-05, 21:37
God kväll!

Jag och min kille ska resa till Kefalonia den 25 augusti och vi ska bo i Lassi. Vi kommer att bo på lägenhetshotellet Lassi. Så jag undrar om någon har bott där innan, och isf vad tyckte ni om hotellet och vad fanns i rummen ex. vattenkokare, mikro osv? Sedan vill jag veta mer om Lassi i helheten och tips på vad vi kan göra. Vi funderar också på att hyra bil, och jag har hittat ett pris på 700 kr för två dagar, ni som har varit där innan, vet ni om det är billigare att hyra bil där? Och hur ser taxipriserna ut?
Tack i förhand! :)

C@nny
2012-08-07, 19:51
Hej!

Grattis till ett bra val av resmål!
Ni hittar samma fråga om hotellet precis under er fråga. Kolla även runt i Kefalonia-forumet så hittar ni mycket info.
I själva Lassi finns ej så mycket att göra, men det är en bra bas för utflykter runt ön. Jag kan rekommendera att gå in till Argostoli iaf en del av kvällarna. Det finns några bra restauranger i Lassi, men utbudet är större i Argostoli. Hyrbilspriserna har jag inte koll på i år. Vi brukar hyra inne i Lassi på vanliga stället mitt i byn.
Taxipriserna är relativt låga. Förra sommaren betalade vi mellan 5 och 7 Euro mellan Lassi & Argostoli beroende på tid på kvällen/natten, vem som körde osv. (Vi brukar ta taxi hem på natten).

//Conny :)

Diina
2012-08-07, 21:53
Tackar! Kollade runt lite, men det stod inte så mycket om hotellet just i de andra trådarna :( Men tusen tack för det informationen vi fick, trodde att taxipriserna var mycket högre, men det är ett bra pris! Vi vill åka runt lite i ön och därför hade en bil också varit bra iaf under någon dag. :)
/Dina

Panakakis
2012-08-08, 06:49
God kväll!

Jag och min kille ska resa till Kefalonia den 25 augusti och vi ska bo i Lassi. Vi kommer att bo på lägenhetshotellet Lassi. Så jag undrar om någon har bott där innan, och isf vad tyckte ni om hotellet och vad fanns i rummen ex. vattenkokare, mikro osv? Sedan vill jag veta mer om Lassi i helheten och tips på vad vi kan göra. Vi funderar också på att hyra bil, och jag har hittat ett pris på 700 kr för två dagar, ni som har varit där innan, vet ni om det är billigare att hyra bil där? Och hur ser taxipriserna ut?
Tack i förhand! :)

Komentar till bilpriset för 2 dagar 700 kr tycker jag är rätt högt då jag i går hyrde bil på Kefalonia till den 1 sep. blev priset 161kr/dag för en Toyota Yaris. Så du ska inte behöva betala mer än max 210 kr/dag för en hyrbil.

PANAKAKIS :)

Relativity
2012-08-08, 13:31
Min fru och jag ska också resa dit i slutet av augusti.
Vad jag har förstått så är pefanis(har kontor i lassi) relativt billiga. De tar 22-25 euro per dag för en liten bil. Mycket billigare än så blir det inte.
Alltså borde det kosta 200-225 kr per dag, alltså 400-450 för två dagar.
700 var ett rån, om du frågar mig.

Sök runt på nätet efter car rent/hire lassi kefalonia.

PANAKAKIS
Vilken firma använde du?

Panakakis
2012-08-08, 13:53
Min fru och jag ska också resa dit i slutet av augusti.
Vad jag har förstått så är pefanis(har kontor i lassi) relativt billiga. De tar 22-25 euro per dag för en liten bil. Mycket billigare än så blir det inte.
Alltså borde det kosta 200-225 kr per dag, alltså 400-450 för två dagar.
700 var ett rån, om du frågar mig.

Sök runt på nätet efter car rent/hire lassi kefalonia.

PANAKAKIS
Vilken firma använde du?

Jag söker inte på biluthyrare på Kefalonia utan biluthyrare i Grekland som du har avtal med uthyrare på Kefalonia. I år var det Pan Gosmio som hade det bästa avtalet, då blev det en bil hos Avis som har kontor på flygplatsen Kefalonia. Jag hämtar den kl. 21 20120901. Detta hyrsätt har jag använt de sista 10 åren i Grekland och har haft bra bilar varje gång till mycket bra pris. bye_bye

PANAKAKIS :)

Diina
2012-08-08, 16:42
Tusen tack för era svar, nu har jag och killen bestämmt oss att hyra bil när vi kommer ner istället :)

evakg
2012-08-08, 18:40
Hej!
Kom hem från Lassi i lördags. En mycket mysig ö. Vi hyrde bil i 4 dagar.
Det kostade 180 euro. Vi hyrde via Airtours. Funkade mycket bra. Lycka till!!

Panakakis
2012-08-08, 19:00
Hej!
Kom hem från Lassi i lördags. En mycket mysig ö. Vi hyrde bil i 4 dagar.
Det kostade 180 euro. Vi hyrde via Airtours. Funkade mycket bra. Lycka till!!

Där ser man vad dyrt det blir att hyra av resebolagen flabb_flab

PANAKAKIS :)

Diina
2012-08-09, 19:25
Jag söker inte på biluthyrare på Kefalonia utan biluthyrare i Grekland som du har avtal med uthyrare på Kefalonia. I år var det Pan Gosmio som hade det bästa avtalet, då blev det en bil hos Avis som har kontor på flygplatsen Kefalonia. Jag hämtar den kl. 21 20120901. Detta hyrsätt har jag använt de sista 10 åren i Grekland och har haft bra bilar varje gång till mycket bra pris. bye_bye

PANAKAKIS :)

Jag sökte runt på internet på det sättet, och gick in på Pan Gosmios hemsida, men på alla biluthyrare jag hittar så ligger priset på från 700 kr för 2 dagar, så därför tänker jag att man kanske har mer tur om man hyr på plats :)
/ Dina

Panakakis
2012-08-09, 21:25
Jag sökte runt på internet på det sättet, och gick in på Pan Gosmios hemsida, men på alla biluthyrare jag hittar så ligger priset på från 700 kr för 2 dagar, så därför tänker jag att man kanske har mer tur om man hyr på plats :)
/ Dina

Jag provbokade en bil Toyota Yaris för två dagar nu i augusti på Pan Gosmios och då blev priset 46 Euro alltså blir det ca 400 kr och det är betydligt biligare än 700 kr.

PANAKAKISD :)

Diina
2012-08-09, 22:23
Vet inte om jag gör rätt men jag gick in på Pan Gosimos hemsida och tryckte på kefalonia och sedan skickades jag vidare till en sida där jag skulle fylla i vilket datum jag vill ha bilen och vart jag vill hämta upp den. Det billigaste priset jag hitta nyss var : 689 kr och det är en Toyota Aygo. Och Toyota yaris ligger nu på 705 kr för två dagar. Priserna kanske ändras varje dag och blir högre? :(
//Dina