handdator

Visa fullständig version : Frågor - Lourdas


soof
2012-07-03, 22:22
Jag och min sambo åker till Kefalonia i slutet av juli med Airtours, och har några frågor som jag mer än gärna skulle vilja ha svar på :)

1. Hur är det med bussförbindelser Lourdas – till resten av ön? Funkar det tillexempel att ta sig till andra stränder med buss eller är det krångligt?

2. Hyrbil, vågar man det? Har hört mycket om att vägarna är smala, slingriga, många stup och branta backar. Vi kör inte jättemycket hemma i Sverige så vi är rätt osäkra på om vi vågar köra på Kefalonia? Och även om man kör försiktigt själv så vet man ju inte hur de andra bilisterna kör.. Om man ska hyra, ska man då välja genom tex Airtours så att man lättare kan förstå villkor, eller är det lika bra och kanske t.o.m billigare med lokala uthyrare?

3. Finns det wifi i byn som man kan surfa på?

4. Finns det någon uttagsautomat i Lourdas?

5. Har någon bott på hotell Angela i Lourdas? Hade varit kul att höra något om det!

6. Vet ni om det finns någon poolbar i Lourdas? Vi har ingen pool på hotellet och tänkte att det kan vara skönt att ha tillgång till pool någån dag kanske vid mycket blåst eller så.

Tacksam för svar :)

Gita
2012-07-04, 12:33
Vi hyrde bil på Kefalonia och det var inte alls så hetsigt som vi är vana vid från Grekland. Hastighetsbegränsning 40km gjorde sitt. De lokala kanske körde lite fortare ibland, men det var inte alls obehagligt att åka bil. Utom ner till Myrtos Beach, det gör jag aldrig om...

Det finns hotell med pool, vet ej om det finns poolbar. Men det finns ju hav, hav, hav...

Panakakis
2012-07-05, 14:39
1. Bussförbindelser på Kefalonia finns men det är mycket begränsad omfattning.:p

2. Jag har själv kört över 20 000 km på Kefalonia under årens lopp och kan berätta att traffiken i Argostoli stad kan vara väl så hetsig och trångt att köra men utanför stan så är det betydligt behagligare att köra och inte alls så svårt som man tror ibland.
Att hyra bil av resebolaget är det så att man är mellanhand till en lokal uthyrare och det medför att priset blir högre. Det bästa priset på att hyra fordon får man om du hyr på nätet och där kan du i lungn och ro välja uthyrare. :rolleyes:

3. Jag vet inte men tror inte det finns. __D

4. Jag har aldrig set någon i Lourdata :(

5. Det finns en del barer nere vid havet som ni kan utnytja och säkert finns det barer med poler i Lourdata. flabb_flab

PANAKAKIS :)

sanna1
2012-08-07, 13:28
Hej! Min sambo och jag planerar också resa till Lourdas! Och hotell Angela! Är ni tillbaka från eran resa? Vad har ni för erfarenheter? Skulle vara jättekul att få veta lite mer om hur det har fungerat där! Lourdas beach verkar vara så fin på bilderna jag har sett!

Någon annan som har bott på Angela hotell?....

sofianaverbrant
2014-08-07, 11:21
Hej!
Vi åker till Hotell Angela nästa helg, är också nyfiken på om någon vill dela med sig av sina erfarenheter av detta hotel? :)