handdator

Visa fullständig version : Lassi lägenhetshotell


susan
2012-06-28, 09:31
bye_byeVi åker till Kefalonia den 4 augusti och ska bo i Lassi på (hotell Lassi).
Finns det någon affär i närheten som man kan handla tex frukostbröd mm ?
Vad finns för husgeråd i lägenheterna ? Är det de vanliga "typ" 1 kastrull,
2 koppar ?? Ibland har man haft tur och det har även funnits kaffebryggare. Vore tacksam om någon som bott på hotellet kan svara.
För övrigt verkar Kefalonia vara ett bra val. En som längtar !! :)

Obo
2012-06-28, 10:24
Hej!

Ja det finns (fanns 2008 åtminstone) lite husgeråd, men det var nog bara det där allra nödvändigaste om jag vill minnas rätt.

Det finns ett Supermarket uppe vid huvudvägen genom Lassi som ligger ganska nära, kanske 300 - 400 meter att gå.

Mvh Obo

tyrola
2012-06-28, 15:44
Hotellet har jag inte bott på så jag vet inget om husgeråd etc men s k supermarkets finns flera stycken längs huvudgatan genom Lassi så nog kan ni handla frukostmat etc där utan problem. Var på Kefalonia för drygt två veckor sedan, en härlig ö, ha det så bra!

Calimero
2012-08-02, 14:47
Kefalonia är en av dom absoluta favoritöarna!
Ett hett tips är att hyra bil minst några dagar och se er om, alla delar av ön har nåt att bjuda på, bl.a fantastiska stränder som slår den i Lassi (förutom i trängsel) även om den också är helt ok. Börja med att följa västkusten upp mot Fiscardo och låt er förundras över naturscenerierna på vägen dit. Mycket nöje! Känner att jag verkligen längtar tillbaka, men får "trösta " mig med Naxos på lördag, en annan favoritö:)

C@nny
2012-08-03, 10:26
Precis som obo skriver så ligger det ett supermarket uppe vid huvudvägen. det är bara att gå hela vägen rakt upp från havet. Det heter Dolphin´s supermarket och är en liten "knutpunkt" i den norra delen av Lassi. Jag har vid mina senaste besök i Lassi bott i området, men ovanför huvudvägen. Det blir ju då oxå lite närmare att ta sig in till Argostoli på kvällarna.

//Conny :)