handdator

Visa fullständig version : AC


nimbus
2012-06-27, 09:35
Hej alla Kalimerare bye_bye!

Nu äntligen är det SNART lördag den 30 juni och jag och min man åker till Kefalonia_B-anana. Jag undrar vad är rimligt pris på AC på rummet? Vi ska bo i Lassi på lägenhetshotellet Lassi.

Kalimera
2012-06-27, 10:43
Jag undrar vad är rimligt pris på AC på rummet? Vi ska bo i Lassi på lägenhetshotellet Lassi.De priser jag har sett på en del hotell har legat mellan 5-7 € per dygn. Om det är rimligt vet jag inte för jag har aldrig betalt för AC, det brukar ingå i priset.

tyrola
2012-06-27, 13:27
Vi skulle ha fått ge 600 kr på Nondas, men då hade vi 2 "apparater", det var en 2-rumslägenhet. Det var dock inte så varmt att vi behövde AC för drygt två veckor sedan. Har oftast fått betala för AC, men man glömmer hur mycket snart efter resans slut. Det står väl 450 för Lassi, låter rimligt! Detta är nog den lägsta summan jag sett nu, oftast från 500 och uppåt.
Ha det så bra i Lassi! Det hotellet med samma namn är fint har jag hört av en kollega som bott där. Vi såg det bara på håll för det är en väg ner dit som vi aldrig gick på.
Om det inte är för varmt rekommenderar jag den långa vägen längs vattnet till Argostoli, men man kan även bada på vägen om behov uppstår. bye_bye

mouche
2012-06-27, 19:01
Hvis det ikke er inkludert så er vel fem euro per natt et beløp som har vært nevnt mange ganger og som vi selv har opplevd ved flere anledninger i år.

nimbus
2012-06-27, 19:02
Tack för snabba svar! Visst är det så att man glömmer snabbt, det man inte glömmer är nån gång man ej har haft AC :eek:. Nu är det bara 3_B-anana dagar kvar!!!

nimbus
2012-06-27, 19:06
Tack för upplysningen! Klart vi ska gå den långa vägen till Argosti. Har du någon BRA restaurang där att rekomendera?

tyrola
2012-06-27, 20:12
Vi åt bara en gång i Argostoli, resten av kvällarna i Lassi, och i A var vi på Captain´s table vid hamnen och den var OK, men inte bättre än många andra. Har dock läst någonstans att den andra Captain´s table i A, för det finns två och de hör ihop, ska vara bättre. Den ligger vid torget. Vi gillar att äta meze (som jag kallar grekiskt smörgåsbord:)), diverse smårätter, och det är oftast gott, men det beror ju på vad man tycker om. Det finns färdigkomponerade meze eller man kan välja rätter själv, men det kanske ni vet.
Man glömmer även restaurangernas namn. I Lassi åt vi en souvlaki som inte var värst god på ett ställe väldigt nära huvudgatan där det var gratis internet och bara kvinnliga servitriser men annan maträtt kanske är god där.
Är så avundsjuk på er som har er resa kvar för det är så trevligt att besöka grekiska öar och Kefalonia inte minst.
Vi gick den där vägen till A dagtid, på kvällarna är det nog för mörkt att gå där, då får man ta den korta huvudvägen eller åka taxi, vilket kostade 60 kr.