handdator

Visa fullständig version : Kefalonia i augusti


roche
2012-06-20, 21:52
Hej, har bokat Kefalonia 11 aug, ska bo på Maria Garden Villas, nån mer som ska dit då. Ser fram emot detta mycket. Blir första gången på ön. Stränderna ser fantastiska ut. Blir säkert några promenader in till Argostoli på kvällarna . Har läst en del tips, men tar tacksamt emot flera. Finns det bra ställen att äta lunch på..? Nära stränderna i Lassi.
Roche

C@nny
2012-06-21, 10:44
Hej!

Jag bor alltid i Lassi, men har inte bott på Maria Garden.... Det ligger en bit upp på bergssidan, så ni får en fin vy från hotellet.
Rakt ner, tvärs över vägen, åt höger & vänster, ligger de fina stränderna i Lassi. Det finns ett flertal strandtavernor och de flesta är bra. Vi brukar gå till Staircase när vi är på Makris Gialos. De har jättegod, enkel lunchmat till bra priser.
Om ni reser med mindre barn så kan jag rekommendera den lite lugnare och framför allt barnvänligare stranden vid hotell Mediterranee (gå åt höger nere vid vägen). Fin strand & långgrund. De har oxå en bra "matsal" där man "över disk" kan peka & välja vad man vill ha till lunch :)..

Sen kan jag rekommendera att hyra en bil och resa ner till Mounda beach. Det är en total frihetskänsla att gå ut mot södra delen av den lååånga stranden, där man är ganska ensam, och bara njuta av den euforiska tillvaron, med Zante som kulissen. Det är en flera km lång sandstrand, - långgrund dessutom...
(Ett tips är att köra förbi 1:a nedfarten mot stranden och i stället ta nästa. Den är inte så brant som den första.)

Trevlig resa!

//Conny :)

Panakakis
2012-06-22, 08:27
Hej, har bokat Kefalonia 11 aug, ska bo på Maria Garden Villas, nån mer som ska dit då. Ser fram emot detta mycket. Blir första gången på ön. Stränderna ser fantastiska ut. Blir säkert några promenader in till Argostoli på kvällarna . Har läst en del tips, men tar tacksamt emot flera. Finns det bra ställen att äta lunch på..? Nära stränderna i Lassi.
Roche

Conny har gjort en bra beskrivnig av din fråga men jag vill göra ett tillägg. Om ni ska promenera till Argostoli så behöver ni inte gå först ner till Lassi utan gå en bit upp så påträffar ni en annan väg som också kommer fram till Argostoli och blir betydligt närmare och mindre backig. Det är en rätt lång backe när ni ska uppför från Lassi till hotellet.

PANAKAKIS :)

roche
2012-06-22, 10:27
Hej o tack för era svar, backen passar oss perfekt då vi är lite sportiga av oss... får väl se vad vi tycker efteråt:) men på Skiathos hade vi en jäkligt brant backe, kan knappast vara värre, vi kommer säkert att få det toppen som vanligt när vi är i Grekland. Sol, bad o god mat samt en utmanande backe. bye_bye
Roche

C@nny
2012-06-22, 14:02
Hej o tack för era svar, backen passar oss perfekt då vi är lite sportiga av oss... får väl se vad vi tycker efteråt:) men på Skiathos hade vi en jäkligt brant backe, kan knappast vara värre, vi kommer säkert att få det toppen som vanligt när vi är i Grekland. Sol, bad o god mat samt en utmanande backe. bye_bye
Roche

Hej igen!

Måste bara kommentera långa och branta backar..... Om ni "gillar" den typen av infrastruktur flabb_flab - så kan ni boka in er på Dionysos nästa gång ni ska bo i Lassi. Backen/vägen uppför ligger lite bortanför Mina's supermarket. Det var den värsta "hotelluppfarten" jag hittills upplevt i Grekland :mad:.

//Conny :)

Panakakis
2012-06-22, 14:41
Det var även jobbigt att köra bil uppför :D

PANAKAKIS :)

roche
2012-06-22, 22:18
Vi har blivit ombokade från Dionysos...Så det var ju osis:) men backen till Marias är nog fullt tillräcklig. Det kommer gå lätt åt ena hållet i alla fall.
Roche