handdator

Visa fullständig version : Lassi på lördag!!


Lassi
2012-06-12, 21:53
Jag och min man åker äntligen till Kefalonia på lördag! Vi ska bo i Lassi och vi har haft stor nytta av att läsa alla tips i detta forum. Vi undrar dock följande: någon som bott på Irilena hotel i Lassi? Var det bra?

Vilken badtempereatur kan vi förvänta oss?

Ska vi boka bil på plats eller från Sverige? Vad är ett rimligt pris för en vecka?

Fler tips tas tacksamt emot!!

Vänliga hälsningar Sanna

Panakakis
2012-06-13, 13:11
Jag har inte bott på hotelet men paserar det dagligen eftersom det är beläget efter genomfarten i Lassi. Det ser hyfsat ut. Badtepraturen torde vid denna tidpunkt vara ca. 22 grader C + - . Ni får nära till de populära baden i Lassi. Har ni planerat vilka dagar ni ska hyra bil så är det en fördel prismässigt att boka redan i Sverige det kan bli mellan 30 till 80 %biligare att hyra hemifrån. Ett rimligt pris för en vecka är 150 Euro. Hyr ni på plats i Grekland så är priset nog omkring 225 Euro för en vecka.
TREVLIG RESAbye_bye

PANAKAKIS :)

Lassi
2012-06-13, 16:22
Tack så mycket! Då bokar jag bil på en gång! Återkommer med uppdatering gällande Irilena, såg att fler hade frågat!

tyrola
2012-06-14, 08:26
Hej!
Kom hem från Lassi i lördags natt men bodde inte på det hotell ni bokat, men passerade det dagligen, då det ligger precis vid genomfartsgatan, som P mycket riktigt skrev. Ser OK ut. Vi bodde på Nondas, alldeles i slutet av Lassi mot flygplatsen och vi kunde bara gå rakt ner en kort sträcka (backig) så kom vi på den långa, fina M G-stranden med en riktigt bra taverna.
Vi tyckte det var kallt i vattnet, men badade ändå. Det var dock inte så mycket folk som plaskade omkring, så fler tyckte nog att det var för kyligt. Dock har det nu gått en vecka till innan ni kommer dit, så det kanske har blivit varmare. Man blir ju varm om man solar och vill doppa sig då och då. Jättefint vatten och även i övrigt tyckte vi om Kefalonia. Tog en rundtur med buss som var värd sitt pris. Vi hyrde ingen bil men det är säkert trevligt för bussar är inget att räkna med alls.
Ha en bra vecka! Längtar tillbaka.
tyrola

Lassi
2012-06-14, 13:17
Tack för ditt svar Tyrola! Enligt yr.no kommer det vara runt 30 grader hela veckan, så vi hoppas på att det bara är skönt att svalka sig i havet då.

Vi bokade en bil via Autoeurope. Det blev 1100 SEK för 5 dagar. En Opel Astra!

michaelhe
2012-06-16, 17:00
Har bott där nu i en vecka och har ytterligare en kvar. Är mer än nöjd med hotellet små men bra rum, trevlig personal, nära till allt. Hyrde bil här på plats för tusen kronor för en vecka. Tror att temperaturen i vattnet idag låg på ca 23 grader. Kan inte annat säga än, Välkommen till ett jätte trevligt ställe.

Lassi
2012-06-25, 17:22
Hej!

Nu är vi hemma från semestern och jag tänkte dela med mig av våra intryck från resan.

Kefalonia är en fantastisk ö som alla borde besöka. Det finns många fina platser att besöka, stränderna är makalösa, maten är fantastisk och människorna är mycket trevliga.

Vi bodde som sagt på Irilena hotel i Lassi. Bland de bästa hotellen vi bott i: rena rum, trevlig personal och bra läge. Frukosten var enkel men bra. Det bor mest äldre engelsmän här. Dom är mycket trevliga och återkommer till samma hotell varje år. Alla var nog trevliga här, förutom svenskarna!

Vi hyrde ju en bil hemifrån, men jag rekommenderar att man hyr bil på plats. Man får med stor sannolikhet ett bättre pris eftersom det finns många biluthyrare att välja bland. Vi hyrde från HERTZ (till ett överpris tyckte jag) och servicen var riktigt dålig. Kontoret var nästan aldrig bemannat, och bilen vi fick var verkligen inte bra (vi hade beställt en Opel men vi fick en Hyundai med undermåliga bromsar och i allmänt dåligt skick). Bilen slutade dessutom fungera sista dagen trots att vi knappt kört den.

Vi kommer absolut att åka tillbaka till Kefalonia igen. Och definitivt bo på hotel Irilena. Vi saknar redan tillbaka.