handdator

Visa fullständig version : Maria's garden villas


mia65mia
2012-05-29, 15:24
Hej! bye_bye
Någon som bott på Maria's Garden Villas i Lassi och som kan berätta lite om det och omgivningar och avstånd till olika saker.
Funderar också på hur det är att ta sig runt på ön utan egen bil. Går det bussar och isf är det lätt att åka runt.

Mvh Mia flabb_flab

Panakakis
2012-06-05, 10:45
Hej! bye_bye
Någon som bott på Maria's Garden Villas i Lassi och som kan berätta lite om det och omgivningar och avstånd till olika saker.
Funderar också på hur det är att ta sig runt på ön utan egen bil. Går det bussar och isf är det lätt att åka runt.

Mvh Mia flabb_flab

Jag har inte bott där men vet var stället är beläget. Det är högt beläget över Lassi och långt till allt inte fullt 1 km till centrum av Lassi. Men nedförsbacke dit och en påfrestande backe uppför till hotellet. Busstrafiken på Kefalonia är inte alls i den omfattnig så man tar sig runt ön och vill stana på visa platser kan det vara många timmar till nästa tur med bussen. Ett fordon är att rekomendera vid utforskning av Kefalinia. Att tänka på är att ön är stor och det tar tid att köra då vägarna är både kurviga och backiga men av god kvalitet.

PANAKAKIS :)

mia65mia
2012-06-06, 00:07
Tack för det! Känner mig nöjd med att ha bokat en annan resa när jag läser ditt svar. Kefalonia får vänta. Det blev Zakynthos istället. :)