handdator

Visa fullständig version : Nöjd med semestern på Kefalonien!


Majjlo
2012-05-26, 22:21
Hej! Tänkte att jag borde skriva ett inlägg efter vår härliga semestervecka på Kefalonien. Vi bodde i Lassi på Nondas hotell och fick ett riktigt pangpris via Airtours. Det är ett lägenhetshotell med standardutrustning i köket och fin havsutsikt. Ett stort plus för fyra hundvalpar i trädgården, enligt våra barn. :-) De var härliga. Ägarna bor i hotellet och är mycket hjälpsamma. Hotellet ligger nära genomfartsleden i Lassi och bilarna går snabbt där. Tyvärr förstod vi inte det när vi bokade. Bästa läget om man tycker om långa sandstränder dock, eftersom Makris Gialos ligger strax nedanför, en riktig fullpoängsstrand enlgit min mening.:rolleyes:

Själva ön Kefalonien tycker jag är väl värd flera besök. Här finns någonting för de flesta skulle jag tro. Vi hyrde bil tre dagar och hittade flera minnesvärda besöksmål.

Jag kan rekommendera att resa i maj eftersom ön kändes relativt oexploaterad och lugn. Vädret var svajigt ett par dagar, men med småbarn var det helt okej att inte ha gassande sol och 40 grader i skuggan.

Sammanfattningsvis tycker jag att semestern var en fullpoängare och jag skulle helt klart kunna åka dit en gång till!

Panakakis
2012-05-27, 10:05
Jag kan sammanfatta olika månader på Kefalonia på följande sätt;) Maj är det ofta lagom tempratur kan ibland vara ostadigt väder och vatten tempraturen ca. 20 grader C.:rolleyes: Juni börjar värmen komma upp i högre nivåer stabilare väder och varmare i vattnet.:cool: Juli då är det nästa för varmt på badstranden och vatten tempraturen stiger mot 25 grader. :DAugusti är också en varm månad och då är det mycket turister på ön många från Italien nu är vattnet över 25 grader. bye_byeSeptember börja den värsta värmen ge sig men ändå varmt och skönt med vattnen tempraturer upp till 30 grader och i slutet av månaden så tar grekerna på sig varmare kläder för det blir lite kallare på kvällarna.:( Oktober och nu börjar det bli svalare även på dagarna de flästa turister har lämnat ön och det blir mycket lungnare atmosfär. Fortfarande är det varmt i vattnet.:)

För mig är september den bästa månaden på Kefalonia

PANAKAKIS :)