handdator

Visa fullständig version : Vad får vi inte missa?


Majjlo
2012-05-08, 22:50
Hej igen!
Nu bär det av om fyra dagar! Vi ska bo i Lassi. Vad får vi inte missa där? Ge mig massor med guldkorn.

Även tips från övriga Kefalonien vore roligt eftersom vi ska hyra bil några dagar.
Tack tack! / Malinbye_bye

Panakakis
2012-05-09, 18:53
Hej igen!
Nu bär det av om fyra dagar! Vi ska bo i Lassi. Vad får vi inte missa där? Ge mig massor med guldkorn.

Även tips från övriga Kefalonien vore roligt eftersom vi ska hyra bil några dagar.
Tack tack! / Malinbye_bye

Det finns massor av tips här på Kalimera men jag kan ta några som ni inte får missa. Utsikten från vägen vid Myrto. Assos fina by. Fiskardo. Mellisani sjön med dess underverk och då tillhör ett besök även vid Katavothres. Sami och Andissamis. Avithos sjön. Poros och Skala. Får ni tid över så besök strändera på södra Kefalonia undrbara.Borgen Georgios. Kyrkan Moni Ag. Gerassimou mycket intressant och bredvid denna finns öns vinfabrik.Lixouri är värt ett besök. Tänk på att ön är stor och det tar tid att åka för alla vägar är inte så direkt raka med många höjdskilnader.

PANAKAKIS :)

ander
2012-05-09, 21:14
Ät middag på Casa Grecs mysiga innergård i Argostoli. Trevligt och gott!

Majjlo
2012-05-10, 05:13
Tack snälla! Jag har lusläst på Kalimera, men personliga rekommendationer är värdefulla tycker jag. Vi har tillgång till bil tre dagar så vi måste prioritera.

Kul med tips på restaurang!:p