handdator

Visa fullständig version : Irini


pumpis
2012-04-05, 16:33
Finns det någon som känner till hotellet Irini? Är det ett bra boende?

Panakakis
2012-04-08, 15:43
Finns det någon som känner till hotellet Irini? Är det ett bra boende?

Jag har själv inte bot där men hotellet är beläget i norra Lassi och rätt högt upp på höjden så det blir lite backigt att ta sig upp, men utsikten är ju strålande på höjden.

PANAKAKIS :)

pumpis
2012-04-09, 16:37
Fin utsikt uppväger förhoppningsvis backen;). Förra gången bodde vi i Svoronata. Ingen höjdare enligt mig.:(

Panakakis
2012-04-09, 22:17
Fin utsikt uppväger förhoppningsvis backen;). Förra gången bodde vi i Svoronata. Ingen höjdare enligt mig.:(

Då tror jag du väljer ett bättre ställe nu en Svoronata. Hoppas på en trevlig vistelse på Kefalonia.

PANAKAKIS :)

C@nny
2012-04-23, 10:42
Hej!

Jag har bott på Irini i 4 veckor totalt, med min familj. Jag tycker att hotellet är mýcket prisvärt. Det är en backe upp till hotellet. Men ingen fara. Vi har även gått med barnvagn/sulky upp & ned ett antal ggr/dag.
(Jag har bott på Dionysos i södra änden av Lassi, och där pratar vi jobbig backe/väg....).
I somras så hade grannhotellet Sissy stängt, vilket var synd. Åren innan så fick man ju ytnyttja deras pool.
Utsikten är dock jättefin, och sen ligger det bra till när man ska vandra in mot Argostoli på kvällen.

//Conny

pumpis
2012-04-24, 17:05
Det verkar som vi gjort ett bra val:). Vet du Conny el ngn annan när man måste vara i hamnen för att se sköldpaddorna. Som jag förstått det kommer de in när fiskebåtarna kommer.

C@nny
2012-04-25, 08:16
Hej!
Det är ganska tidigt på morgonen. Jag har väl bara varit där någon enstaka gång på morgonen, under alla resor till ön. Innan 8 är nog bra.....
Men Panakakis, som brukar bo inne i Argostoli kan nog upplysa mer exakt om tiden.

//Conny :)

Panakakis
2012-04-26, 16:17
Det verkar som vi gjort ett bra val:). Vet du Conny el ngn annan när man måste vara i hamnen för att se sköldpaddorna. Som jag förstått det kommer de in när fiskebåtarna kommer.

Hej!
Det är ganska tidigt på morgonen. Jag har väl bara varit där någon enstaka gång på morgonen, under alla resor till ön. Innan 8 är nog bra.....
Men Panakakis, som brukar bo inne i Argostoli kan nog upplysa mer exakt om tiden.

//Conny :)

Jodå jag brukar vara nere vid hamnen då och då men inte så tidigt som kl. 8. Jag brukar köpa bröd vid hamnen vid 8 tiden på morgonen men då har jag inte set några sköldpaddor. Ska man säga någon tid så brukar jag vara nere mellan kl. 10 - 12 och det är inte alltid man har tur att de är framme vid hamnen. De har varit där de sista 10 åren och jag har set dem ca. 15 gånger
PANAKAKIS :)



http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=279&pictureid=2449

pumpis
2012-04-27, 22:17
Tack för alla svar. Vi får bege oss till hamnen och hoppas på det bästa. men det vore så kul att få se nåra sköldpaddor. Tack för bilden PanakakisAng_elx

Panakakis
2012-04-28, 09:02
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=563&pictureid=5514