handdator

Visa fullständig version : Hotell Liminaki


mollie
2012-04-04, 10:05
Hej,
vi åker till Kefalonia på midsommardagen och ska bo på hotell Liminaki.
Är det någon som bott där? Skulle vilja veta hur hotellet är, omgivningarna, långt till affärer, stränder mm.
/Tacksam för svar

Panakakis
2012-04-04, 17:28
Hej,
vi åker till Kefalonia på midsommardagen och ska bo på hotell Liminaki.
Är det någon som bott där? Skulle vilja veta hur hotellet är, omgivningarna, långt till affärer, stränder mm.
/Tacksam för svar

Jag har inte bott på hotellet men paserat förbi många gånger och det ser väl trevligt ut men rätt avsides från allt annat. Långt till närmaste affär ca 2 -3 km. Det finns små bad i närheten men till de fina baden är det ca 3,5 - 4 km. Det går att ta genväg över höjden så kommer man ner till Argostoli men det kan bli väldigt mörkt på kvällskviste. Jag själv skulle inte bo där om man väljer hotell.

PANAKAKIS :)

mollie
2012-04-04, 18:30
Hej, och tack för snabbt svar! Vilket hotell skulle du rekommendera om man vill bo i närheten av Argostoli men ej mitt i stan och genomfartstrafik? Vi vill helst bo med havsutsikt och inte för långt till affär eller strand.

Assar
2012-04-04, 20:51
Vi bodde på Liminaki sista natten på Kefallonia 2009. Jag bokade själv via booking.com och fick uppfattningen (fel på kartan) att hotellet låg på ett helt annat ställe.

Hotellet ligger väldigt "off" och kräver bil. Det är för övrigt ett "standardhotell" som kunde ligga var som helt i Europa - inte grekiskt alls.
Nedanför några hundra meter ligger en mysig, men väldigt brant liten strand.

Vi gick till närmaste taverna (turistfälla) på kvällen. Det var minst 1 km och helt mörkt.
Upplevde det som farligt på vägen hem - knappast några gatulysen och ingenstans att ta vägen när bilarna kom - murar på båda sidor. Tryggheten låg i att mobilen hade ficklampa.

Jag skulle aldrig bo där igen. Idag skulle jag valt Argostopoli stad eller mera centralt i Lassi - som för övrigt har fantastiska stränder.

Boka om!

Panakakis
2012-04-05, 12:06
Hej, och tack för snabbt svar! Vilket hotell skulle du rekommendera om man vill bo i närheten av Argostoli men ej mitt i stan och genomfartstrafik? Vi vill helst bo med havsutsikt och inte för långt till affär eller strand.

Jag flöreslår något hotell i norra delen av Lassi och där har många havsutsikt och det är nära till ett besök i Argostoli på kvälskvisten + alla strändrena i Lassi. Jag själv bor alltid i Argostoli vid våra grekiska vänner.

PANAKAKIS :)

mollie
2012-04-11, 21:57
Hej Assar,
och tack för ditt svar. Vi har bestämt oss för att bo på hotell Liminaki och har en fundering om du minns om det fanns kylskåp på rummet? Står ju att det finns "minibar" men det är ju inte samma sak.

Assar
2012-04-11, 21:58
Jag är ledsen, men jag minns inte. Kom på sena em och åkte hem på morron.