handdator

Visa fullständig version : Restaurangtips i Argostoli


Olsson
2011-08-30, 14:05
På lördag bär det av. Till hotell Moukis i Argostoli. Så kom an nu - ge oss alla tips på bra restauranger i Argostoli (och varningar för dåliga)!

PA
2011-08-31, 09:31
Hej Olsson

Det vimlar av restauranger, barer och caféer i Argostoli. Men vi lyckades bara hitta en riktig grekisk restaurang/taverna Patsouras som ligger i en liten gränd (jag hittar inget namn på gränden) invid "restaurangtorget". (De övriga restauranger vi åt på glömde jag ganska snabbt).
Om du kommer gågatan, Lithostroto, söderifrån, väl framme vid restaurangtorget tar du omedelbart till höger ner i den lilla gränden, först kommer det en italiensk restaurang sedan kommer Patsouras, mycket god grekisk mat.

En varning vill jag utfärda för Kalafatis (ligger längs kajen en bit norr om bron) som är Argostolis äldsta restaurang, ingen vidare service och dito mat.

Ha de gôtt

PA _B-anana

ander
2011-09-17, 17:06
Casa Grec tyckte vi var den klart bästa. God mat, mysig innergård och trevlig personal.

Panakakis
2011-09-20, 09:50
Casa Grec tyckte vi var den klart bästa. God mat, mysig innergård och trevlig personal.


Casa Grec har bra mat men rätt små potioner och priset är i överkant. Resturangen var myckt trevligare när den var placerad på taket över köket under 1990 talet men av någon anledning så fick man flytta ner till innegården men trappan finns ju fortfarande kvar upp till taket. Trevligheten hos personalen kan nog var blandad.

PANAKAKIS :)