handdator

Visa fullständig version : Snart reser vi!


LenDan
2011-08-12, 01:49
Sitter här med litet resfeber, snart bär det av till Kefalonia. Vi reser med Airtours och ska nu bo på Marina som ligger i Lassi. Det ligger granne med lilla Minas som var förra resornas 2009+2010) hotell, som jag förresten kan rekomendera! Nu väntar varma bad och god mat:)

Panakakis
2011-08-12, 06:49
Sitter här med litet resfeber, snart bär det av till Kefalonia. Vi reser med Airtours och ska nu bo på Marina som ligger i Lassi. Det ligger granne med lilla Minas som var förra resornas 2009+2010) hotell, som jag förresten kan rekomendera! Nu väntar varma bad och god mat:)

Önskar er en trevlig resa med ett bra boende mitt i Lassi. Jag får själv vänta några veckor på min resa till Kefalonia.

PANAKAKIS :)

LenDan
2011-08-12, 15:59
Tack för det! Det här är nu tredje gången vi åker till Kefalonia. 2009 med airtours. då vi även hyrde bil 3 dagar.Vi åkte då upp till Myrtos beach och det var ju naturligtvis lika underbart som alla foton visat. Där kom foppa-tofflorna väl till pass till ömma fotsulor! 2010 blev det Apollo som då hade Minas som hotell. Vi hyrde bil tillsammans med ett par från Karlstad och då blev det Myrtos, Assos, Fiskardo 1:a dagen. Andra dagen vände vi ner mot Skala och även ett besök på en vinodling+ litet vininköp. Jag brukar rekomendera vänner och bekanta att åka till Kefalonia. Imorgon bär det av. tjohooo_B-anana

Lissi
2011-08-12, 16:47
Ha det jättebra! Kefalonia är en magisk ö!

Lissi

Athanasia
2011-08-12, 21:11
Trevlig resa!!

Soleil
2011-08-13, 08:51
Ha det så trevlgt på resan - ön är fin!

C@nny
2011-08-17, 08:26
Jag kan bara instämma!
Trevlig resa. Jag har forfarande abstinens efter min senaste resa till ön för en dryg månad sedan :)...

//Conny

sjöborren
2011-08-17, 09:44
Det är många år sedan jag var på Kefalonia. En minne därifrån är då jag från en taxibil fotograferar kri-kri-getter ... försökte få dem att skratta, ville se om dom verkligen hade guldtänder. Men dom drog inte ens på munnen, än idag vet jag inte om de har tänder av guld eller ... :rolleyes: :D

Trevlig resa! Lilla sjöborren. bye_bye

Panakakis
2011-08-17, 10:36
Det är många år sedan jag var på Kefalonia. En minne därifrån är då jag från en taxibil fotograferar kri-kri-getter ... försökte få dem att skratta, ville se om dom verkligen hade guldtänder. Men dom drog inte ens på munnen, än idag vet jag inte om de har tänder av guld eller ... :rolleyes: :D

Trevlig resa! Lilla sjöborren. bye_bye

Getter med guldtänder är nog en skröna men det finns getter med gulnande tänder som de troligen får genom driksvattnet och det finns i närheten av byn Makriotika på norra delen av Kefalonia. Men som sakt att de kan vara svårt att få getterna att visa sina tänder.

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=661&pictureid=6457


PANAKAKIS :)