handdator

Visa fullständig version : Melidron Hotell, Skala Kefalonia???


FuxFia
2011-06-27, 21:30
Någon som har lite erfarenheter ifrån detta hotell??? Vi ska åka dit i augusti och det ska bli väldigt skönt med sol och värme:-))):)

Terre
2011-07-01, 13:40
Hej FuxFia.

Jag och familjen var på Kefalonia i augusti 2008 och bodde då på hotell Melidron. Det är ett jättefint hotell, med bra läge, fint poolområde och trevlig personal. Mycket fräscht! Skala är en trevlig by med många goda restauranger. Vi har aldrig ätit så gott i Grekland som vi gjorde under våra två veckor på Kefalonia. Aldrig semestertillbehören ris och strips, utan alltid antingen kokt potatis eller hemmagjorda klyftpotatis. Testa gärna Kefalonia meatpie och Spetsofai.

Vi hyrde bil i några dagar och utforskade ön och det rekommenderar jag Er verkligen att göra. Kefalonia är en otroligt vacker ö! Vi åkte naturligtvis till Myrthos Beach, ett måste när man besöker ön, men oj oj oj vilken läskig väg ner till stranden! Andra stopp som vi gjorde var i fiskebyn Assos, väl värt ett besök och den ofta benämnda "jetset byn" Fiscardo med sina fina färgglada hus och hamnen där de mest fantastiska "båtarna" lägger till.

Vi åker till Grekland varje år och än så länge ligger Kefalonia i topp hos både mig och min man.

Är säker på att Ni kommer få en underbar resa =)!

Kram
Therese

FuxFia
2011-07-03, 20:08
Tack Therese!
Verkligen roligt att höra:-). Då vet vi att vi har en underbar resa framför oss. Vi har tänkt hyra vespa och ta oss runt lite här och där. Myrthos beach och Fiscardo är väl ett måste:-). Förra året var vi på Karpathos. Det var verkligen toppen. Väldigt mysig ö och något jag varmt kan rekommendera för er. Lagom stor ö med små mysiga ställen att besöka.

Vi funderade lite på att eventuellt leta reda på något ställe där man kunde rida på små utflykter. Vet du något sådant ställe med hästar??

Kram
Anna

Terre
2011-07-04, 08:00
Hej igen. Tyvärr vet jag ingenting om utflykter med häst, men det är nog inte omöjligt att det finns :). Som sagt Ni kommer säkert få en toppen semester, jag skulle GÄRNA åka tillbaka till Kefalonia. I augusti bär det av två veckor till Naxos. Det är en ö jag har velat besöka väldigt länge så det ska bli spännande och förväntningarna är stora. Har du varit där?

Kul att höra om Karpathos. Jag har förstått att många här på Kalimera tycker att det är en kanonö att besöka. Jag är bara lite skeptisk eftersom det är känt för att blåsa väldigt mycket, jag är en sån person som älskar när det är varmt som bara den :). Hur upplevde du det?

Kram

FuxFia
2011-07-04, 21:10
Blåsten på Karpathos var inte alls jobbig. Jag tycker egentligen inte heller om blåst men det fläktade lite i den 35 gradiga värmen. Trots det var det otroligt varmt ändå. Tror inte du blir missnöjd. Men det var ju inga kalla vindar, bara skönt. Så ni ska till Naxos. Vi valde mellan Naxos och Kefalonia. Du får gärna höra av dig och berätta hur det var. Vi ska bara vara borta en vecka och därför valde vi Kefalonia istället. Tog ju ett antal timmar att ta sig fram till Naxos. Men jag tror att det är en riktig kanon ö. Hoppas verkligen ni får en underbar semester. Skicka gärna en liten rapport sedan om hur ön var :-)

Kram

bopia
2011-07-04, 22:31
Hej Terre.

Vi åker också till Naxos i augusti, 18/8 - 3/9...iår blir det 5e gången sedan 2005 som vi åker dit..vår favoritö..:Dflabb_flab..behövs väl inte sägas..;)

När ska ni åka o vart ska ni bo..om jag får fråga ? blir alltid nyfiken när någon mer ska till samma ställe samtidigt som vi..Vi bor på Hotel Asteria vid Sankt George stranden i Naxos stad..mycket trevligt hotell..härlig havsutsikt o god frukost o nära till allt vi behöver.

bopia...längtar tokmycket...flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Terre
2011-07-09, 08:07
Hej Terre.

Vi åker också till Naxos i augusti, 18/8 - 3/9...iår blir det 5e gången sedan 2005 som vi åker dit..vår favoritö..:Dflabb_flab..behövs väl inte sägas..;)

När ska ni åka o vart ska ni bo..om jag får fråga ? blir alltid nyfiken när någon mer ska till samma ställe samtidigt som vi..Vi bor på Hotel Asteria vid Sankt George stranden i Naxos stad..mycket trevligt hotell..härlig havsutsikt o god frukost o nära till allt vi behöver.

bopia...längtar tokmycket...flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Vi åker mellan den 13/8 och stannar i 2 veckor, ska bli helt underbart! Vi åker med Apollo och bor på Katerina i Agios Prokopios, verkar fint och fräscht.

Terre
2011-07-09, 08:10
Blåsten på Karpathos var inte alls jobbig. Jag tycker egentligen inte heller om blåst men det fläktade lite i den 35 gradiga värmen. Trots det var det otroligt varmt ändå. Tror inte du blir missnöjd. Men det var ju inga kalla vindar, bara skönt. Så ni ska till Naxos. Vi valde mellan Naxos och Kefalonia. Du får gärna höra av dig och berätta hur det var. Vi ska bara vara borta en vecka och därför valde vi Kefalonia istället. Tog ju ett antal timmar att ta sig fram till Naxos. Men jag tror att det är en riktig kanon ö. Hoppas verkligen ni får en underbar semester. Skicka gärna en liten rapport sedan om hur ön var :-)

Kram

Låter ju inte så dumt med Kartaphos ändå, kommer högst troligt bli ett besök där framöver :). Ja Naxos verkar underbart men jag håller helt med dig om att man nog ska försöka stanna två veckor med tanke på att det blir en rätt lång resa dit. Ha det så skönt på Kefalonia.

coanma
2011-07-10, 15:42
Var det ikke Kefalonia denne tråd handlet om??

Terre
2011-07-29, 18:13
Hej igen

Kanske du/Ni är intresserade av att se en film som min kära make har knåpat ihop om vår fantastiska Kefaloniavistelse? Här återfinns bilder från många fina platser på ön samt från Skala och naturligtvis Melidron =). Enjoy ;-)!

http://www.youtube.com/watch?v=xUlQ22diIsw

Kram
Therese