handdator

Visa fullständig version : Båt mellan Kefalonia, Zakyntos och Lefkas?


Jamas! All the best
2011-05-02, 21:09
Hej!

Vår stora son var på Kefalonia 2008 och han övertalade oss att det var det vackraste ö han sett :), så förra sommaren åkte vi (4 personer inkl. sonen) till Kefalonia på 2 veckor. Jag Googlade lite om denna ö och såg många underbara bilder och mitt i allt detta så hittade jag Kallimera och E-guiderna. Toppen! klapp_klap
Vi fick massor av tips och besökte nästan allt som det stod om förutom Fiskardo, grottorna och vingårdarna!
Nu har vi bokat 3 veckor :) i sommar och då ska vi hinna med det och alla andra favoritställen............
Nu pratar vi om att åka över till Zakyntos och ev. Lefkas. Är det någon som vet om det går några båtförbindelser till dessa öar? Från var? Hur ofta och hur lång tid det kan ta? bye_bye

mrwalker
2011-05-02, 21:37
Nu pratar vi om att åka över till Zakyntos och ev. Lefkas. Är det någon som vet om det går några båtförbindelser till dessa öar? Från var? Hur ofta och hur lång tid det kan ta? bye_bye

Man kan vel regne med 2 båter daglig mellom Fiskardo på Kefalonia og Nidri på Lefkada.

Tilsvarende 2 daglige avganger mellom Pessada på Kefalonia og Skinari på Zakynthos.

C@nny
2011-05-03, 08:06
Hej!

Jag vet inte exakt hur situationen ser ut i år, men det har iaf funnits dagsutflykter med buss&båt från Argostoli till Zakynthos 1g/vecka. (Det finns även en liknande resa till Ithaka). Jag har en brochyr från 2009 som beskriver dessa resor och hoppas att utflykten fortfarande existerar nu i sommar :)... Jag tror att det var KTEL som arrangerade (Vid busstationen)
När ska ni resa?

//C@nny

RAN
2011-05-03, 09:08
Dottern med pojkvän hyrde bil på Kefalonia och tog båt över från Fiskardo till Vassiliki på Lefkas för att överraska oss när vi semestrade där 2008. Det tog ca en och en halvtimme har jag för mig.
Har nog aldrig blivit så paff någon gång när jag fick syn på dom sittandes på altanen vid vårt boende. Den minen skulle man haft på kort flabb_flab Jag visste ju ens att de hade semester.

RAN bye_bye

Panakakis
2011-05-03, 17:16
Det är en fin tur att åka till Zakynthos på en dagstur eller övernattning på ön. Det går en tur rätt tidigt från Pessada som ligger ca. 1 mil från Argostoli med båt 1 tim och 40 min är man på Zakynthos en heldag och behöver då ett fordon att ta sig runt ön. Taxi blir dyrt då är det bättre att hyra en bil. Färjan har hamn rätt långt norr ut på Zakynthos så det blir en bit att åka. Det går en färja rätt sent på eftermiddagen som man kan ta vid en dagsutflykt.

PANAKAKIS :)

Jamas! All the best
2011-05-05, 21:15
Tack alla ni som svarat! :) Jag ska kolla upp båtresorna.
RAN: Vilken överraskning du fick på semestern! Så häftigt!!!!!!!!!!!!!!!
C@nny: Vi åker ner 26/6 läääääääääääängtar.......................
Ha det bra i vårsolen! bye_bye

C@nny
2011-05-05, 22:21
Tack alla ni som svarat! :) Jag ska kolla upp båtresorna.
RAN: Vilken överraskning du fick på semestern! Så häftigt!!!!!!!!!!!!!!!
C@nny: Vi åker ner 26/6 läääääääääääängtar.......................
Ha det bra i vårsolen! bye_bye

Då kanske vi ses på ön!

//C@nny bye_bye

dulemis
2011-05-06, 01:59
Som det redan skrivits, så går det båtar mellan alla öar förutom Korfu.
Själv var jag på Kefalonia 1 v. i september i fjol och åkte då över en dag till Zakyntos med hyrbil. Båten går vid 9 på morgonen har jag för mig från Pesada till Agios Nikolaus-hamnen på Zakyntos, tar som mest 1,5h.
Vi betalade t/r 120€ för bil och 4 biljetter och var inne i Zakynthos stad en sväng och därefter på bad och sköldpadde-sightseeing nere på södra Zakyntos (Laganas) _B-anana
På väg tillbaka körde vi till utkiksplatsen över kända Shipwreck Bay och sedan ner till hamnen igen. En dagsutflykt som räckte för att i stort runda lilla Zakyntos, och båten går tillbaks 18.30 har jag för mig.

Åker ner 2 v i månadsskiftet juni/juli i år, denna gång blir det några dar på Lefkas, genomfart Kefalonia och två dagar på Zakyntos igen :)