handdator

Visa fullständig version : Åter fr Kefalonia


Mitased
2011-03-29, 20:44
Hej! Är nu åter tillbaka till Sverige från Kefalonia där jag varit sedan slutet av januari. Ja jag fick med mej min katt Billy från Kefalonia. Det känns underbart. Tyvärr är ej Billy riktigt frisk utan har förstorade lymfkörtlar men får nu antibiotika och jag hoppas att han snart ska vara bra igen, men jag är också beredd på att han ej kanske blir frisk. Men jag skulle ändå aldrig ha tvekat över att ta med honom hem till mej. Jag har ju betraktat honom som min katt sedan ett halvt år tillbaka. Han är verkligen helt underbar. Han äter bra, sover mycket och leker också en del.:)

C@nny
2011-03-31, 08:18
Hej!

Välkommen hem :).
Hoppas att Billy klarar sig nu då...
Var det mycket byråkratiskt krångel för att få ta med sig katten hem?

//C@nny

Panakakis
2011-03-31, 08:58
Hej! Nu får du berätta för oss vad du gjort på Kefalonia och Argostoli den här tiden då all turism ligger i träda. Har du haft en bra bostad? Är det några resturanger öppna? Har du badat i havet? Har du åkt runt något på ön?

PANAKAKIS

jenslar
2011-04-01, 16:00
Jag gissar att min favoritrestaurang på Kefalonia, Casa Grec i Argostoli hade öppet. Har för mig att det är en av få restauranger som har öppet året runt.

Är också intresserad av hur du tog dig dit och var du bodde. :-)

Panakakis
2011-04-01, 17:54
Jag gissar att min favoritrestaurang på Kefalonia, Casa Grec i Argostoli hade öppet. Har för mig att det är en av få restauranger som har öppet året runt.

Är också intresserad av hur du tog dig dit och var du bodde. :-)

Casa Grec var en mycket populär resturang på 1990 talet då resturangen låg en trappa upp på taket. Trappan finns kvar än i dag men av någon anledning så fick taket stängas. Jag äter där någon gång men det är numera inte en av mina favoriter. Har bra mat men är rätt dyra. Det är samma ägare som när jag åt där första gången 1995.

PANAKAKIS :)

Mitased
2011-04-02, 10:42
Hej igen. Har varit lite svårt att hinna med att svara. Min katt Billy tålde nog ej medicinen, utan har varit dålig ett par dagar. Han slutade äta igen, men har nu börjat piggna till efter att vi i samråd med vet avbrutit medicineringen. Till er som undrar hur min resa varit kan jag svara att mitt syfte med resan var bara att få med mej katten hem. Jag har varje morgon gått från hotell Byron till Lassi (hotell Princess) där jag matat de katter som velat ha mat, och en del dar var det ganska många, därefter har jag gått tillbaka igen en sträcka på ca 7 km.
Därefter brukade jag vila ett par timmar och när det var skönt väder strosade jag omkring i Argostoli. Frukttorget nere vid hamnen lockade med sitt enormt fina färska fruktsortiment och ganska bra priser. Men Argostoli är ej så levande på vintern precis. Och Lassi är helt dött, kändes ibland lite kusligt att gå där nästan helt ensam förutom biltrafiken. Några hastighetsgränser hölls långt ifrån och även i Argostoli får man verkligen se upp. Under mina 8 veckor där blev jag två gånger framvinkad av trevliga chaufförer när jag skulle passera gatan. Jag har bott till ett verkligt lågt pris på hotell Byron hos Anna. Det är ett hotell där man kan laga egen mat (visserligen väldigt enkelt) och man har även tillgång till tvättmaskin. Det var perfekt för mej. Jag har hela tiden lagat min egen mat dels för att jag ej äter kött och dels för att hålla kostnaderna nere. Att bada i havet var ej att tänka på. Jag var nere vid stranden ett par gånger men det blåste ofta ganska rejält och eftersom nattemperaturen oftast låg omkring 6-7 gr så kände jag inte ens efter om det var varmt i vattnet. Jag flög fr min bostadsort i Sverige till Köpenhamn och därefter vidare till Aten och Kefalonia. Och hemresan samma väg. Det känns väldigt skönt att vara hemma igen, kvällarna blev lite ensamma och långa, men engelska program på tv och korsord och sudoku blev min huvudsakliga sysselsättning, samt otaliga telefonsamtal och sms till min familj. Tack ni som hälsade mej välkommen tillbaka, om ni orkade läsa ända hit!! bye_bye

Mitased
2014-04-09, 09:14
Hej!
Jag berättade om min katt Billy som jag tog hem från Kefalonia. Har haft det jobbigt!!!! Min lilla älsklingskatt Billy dog den 25 sept 2013. Så jag kommer ej att skriva mera här på Kalimera. Hej o tack ni som var intresserade.