handdator

Visa fullständig version : Sängarna på Hotell Lassi & Hotell Irini i Lassi?


Lo84
2011-02-16, 18:05
Hej!
Jag & min kärlek har bestämt oss för att resa till Kefalonia en vecka i början av Juni (första gången på Kefalonia :)), velar mellan Hotell Irini & Hotell Lassi i Lassi.
Då jag har problem med ryggen undrar jag om det är någon som vet hur sängarna är på de nämnda hotellen?
Sov på Hotell Galini på Skiathos sommaren 2008 och den betonghårda sängen där förstörde halva den semesterveckan...:(

Tänkte boka denna vecka så hade varit sååå tacksam för svar!

Ayelet
2011-02-16, 20:41
Tyvärr så vet jag inget om sängarna på de hotell du nämner, men jag har aldrig upplevt en skön säng någonstans i Grekland. Det gäller allt från stora hotell till små pensionat.
Det känns alltid som om de har glömt bäddmadrassen :(
Men nuförtiden (min första resan var 1978) brukar jag fråga på hotellet om de har en extra madrass och jag har fått allt från bäddmadrass till solmadrasser och extra filtar. Du kan ju maila hotellet och förklara att du har besvär med ryggen som jag har gjort ibland och de brukar vara villiga att fixa till det.
Har även läst här på kalimera att ngn köpte en billig bäddmadrass och tog med sig ner och lämnade kvar. Ja hellre det än att inte kunna sova en hel natt på sin semester.

C@nny
2011-02-17, 17:17
Hej!

Vi bodde på Irinia i 2 veckor 2009. Sängarna? Ja, de var väl som sängar i Grekland brukar vara. Lite halvhårda och lätt obekväma flabb_flab..
Nej, jag har absolut inget att anmärka på vad gäller sängarna. Det var ganska ok allting där faktiskt. Fina utemöbler mm. Hotellet ligger väldigt bra med fin havsutsikt. Det är en lite halvjobbig väg upp till hotellet, men jag har bott på värre ställen i Lassi.... Sen får man ju fin utsikt :).
Jag har inte bott på hotell Lassi. Det ligger ju ganska bra nära havet osv, men i området går det ut sumpgas som ju kan vara lite otrevlig. Stranden därnere är väl sisådär oxå.
Faktum är att vi bokat in oss på Irini i år igen, så vi blev ju rätt nöjda med det hotellet, inklusive sängarna.

//C@nny

Lo84
2011-02-17, 18:37
Tyvärr så vet jag inget om sängarna på de hotell du nämner, men jag har aldrig upplevt en skön säng någonstans i Grekland. Det gäller allt från stora hotell till små pensionat.
Det känns alltid som om de har glömt bäddmadrassen :(
Men nuförtiden (min första resan var 1978) brukar jag fråga på hotellet om de har en extra madrass och jag har fått allt från bäddmadrass till solmadrasser och extra filtar. Du kan ju maila hotellet och förklara att du har besvär med ryggen som jag har gjort ibland och de brukar vara villiga att fixa till det.
Har även läst här på kalimera att ngn köpte en billig bäddmadrass och tog med sig ner och lämnade kvar. Ja hellre det än att inte kunna sova en hel natt på sin semester.


Hej igen!
Och tack för snabbt svar, det blev Hotell Lassi, den 4 juni bär det av! *woohoo*
Tack för tipsen, ska maila hotellet och fråga dem, annars få det bli att konka med sig en bäddmadrass! :)
Som du sägen är det verkligen ingen hit att knappt kunna sova & sen vakna upp som halvt död för att sängen varit så hård!
Någon borde starta en sängfirma i Grekland, tänk vad dom går miste om!? Hihi...

Med vänlig hälsning Louise

Lo84
2011-02-17, 18:45
Hej!

Vi bodde på Irinia i 2 veckor 2009. Sängarna? Ja, de var väl som sängar i Grekland brukar vara. Lite halvhårda och lätt obekväma flabb_flab..
Nej, jag har absolut inget att anmärka på vad gäller sängarna. Det var ganska ok allting där faktiskt. Fina utemöbler mm. Hotellet ligger väldigt bra med fin havsutsikt. Det är en lite halvjobbig väg upp till hotellet, men jag har bott på värre ställen i Lassi.... Sen får man ju fin utsikt :).
Jag har inte bott på hotell Lassi. Det ligger ju ganska bra nära havet osv, men i området går det ut sumpgas som ju kan vara lite otrevlig. Stranden därnere är väl sisådär oxå.
Faktum är att vi bokat in oss på Irini i år igen, så vi blev ju rätt nöjda med det hotellet, inklusive sängarna.

//C@nny

Hej Conny!
Tack för ditt svar, det blev Hotell Lassi ändå, men om vi får mersmak av Kefalonia (vilket jag inte tvivlar på ;)) så blir det nog Irini nästa gång!
Sängarna i Grekland är sängar i Grekland verkar det som så man får försöka göra det bästa av situationen!
Hade jag inte haft problem med ryggen hade jag inte brytt mig men det är som det är! Hihi...!!
Ha så trevligt på er resa! :)

Med vänlig hälsning Louise

Obo
2011-02-17, 21:49
Hej Conny!
Tack för ditt svar, det blev Hotell Lassi ändå, men om vi får mersmak av Kefalonia (vilket jag inte tvivlar på ;)) så blir det nog Irini nästa gång!
Sängarna i Grekland är sängar i Grekland verkar det som så man får försöka göra det bästa av situationen!
Hade jag inte haft problem med ryggen hade jag inte brytt mig men det är som det är! Hihi...!!
Ha så trevligt på er resa! :)

Med vänlig hälsning Louise

Hej! Har bott på Hotell Lassi. Eftersom jag inte har något speciellt minne av sängarna där så var de nog av normal "grekstandard"... dvs. tämligen obekväma... Dock helt ok hotell annars. Kefalonia är en kanonfin ö. Ta er runt (bil att rekommendera) och upplev ön!

Mvh Obo

C@nny
2011-02-18, 09:40
Hej Conny!
Tack för ditt svar, det blev Hotell Lassi ändå, men om vi får mersmak av Kefalonia (vilket jag inte tvivlar på ;)) så blir det nog Irini nästa gång!
Sängarna i Grekland är sängar i Grekland verkar det som så man får försöka göra det bästa av situationen!
Hade jag inte haft problem med ryggen hade jag inte brytt mig men det är som det är! Hihi...!!
Ha så trevligt på er resa! :)

Med vänlig hälsning Louise

Hej Louise!

Tack detsamma :)...
Ni kommer ju att bo bra i förhållande till Argostoli. Från hotellet är det ju bara att gå vägen upp till Lassi´s genomfartsväg (Vid Dolphin´s) och sedan ta vänster och följa vägen uppför, så är ni snart inne i staden.

Hälsningar
C@nny

Lo84
2011-06-04, 15:30
Nu är vi på väg till Kefalonia! Ser fram emot ön så jag kan dö! Hihi!!

Lissi
2011-06-04, 18:35
Hoppas sängarna blir till belåtenhet!
Tänk så olika vi är med sängar. Jag ÄLSKAR de grekiska hårda sängarna utan bäddmadrass och sover sällan så bra som i Grekland:D Men jag förstår till fullo vilket problem det måste vara med en dålig rygg i grekiska sängar så jag hoppas att sängarna inte förstör resan. Kefalonia är en magnifik ö med hur många naturupplevelser som helst!

Ha en trevlig resa!bye_bye

Lissi