handdator

Visa fullständig version : Blåst!?


Mitased
2010-11-23, 19:22
Jag åkte till Argostoli den 6 nov och hade i förväg bokat och betalat hotell genom Otel.com, 234 Euro. Jag fick vid tre olika tillfällen bekräftelse "Prepaid Accommodation Voucher" och Otel.com påpekade att det var mycket viktigt att ta med den till mitt hotell. När jag kom till hotellet i Argostoli fanns det ej något rum bokat och betalt för min vistelse. Det gick ej heller att reda ut vad som gällde, men hotellet ville ha betalt om jag skulle checka in. Kontaktade Otel.com per mail omedelbart när jag kom hem den 13 nov. De har ännu ej givit mej något svar på om jag ska få tillbaka mina pengar eller ej, de "utreder" ärendet!!!!!!! (Jag bodde på annat håll hade en kontakt i Argostoli som hjälpte mej med boendet!!) Är det någon annan som råkat ut för samma sak?:mad::confused:

Panakakis
2010-11-24, 22:41
Hej Marita! Varför valde du denna väg att beställa hotell när du fick en massa tel.nr. att ringa direkt till uthyrare av rum och lägenheter av mig.:rolleyes: Det är ofta krongel med mellanhänder och den oturen har du nu råkat ut för. :mad: Hoppas det kan reda upp sig.;) Mitt råd ring direkt till uthyraren.:rolleyes:

PANAKAKIS :)

Mitased
2010-11-27, 11:51
Hej Panakakis! Jo det är sant! Har nu kontakt med min bank som ska försöka hjälpa mej! Listan jag fick från Dej hade jag ändå nytta av. Fick tag i Anna som hjälpte mej med husrum under 6 nätter, vilken underbar person hon är. Jag har haft kontakt med många på listan, men har ej bestämt något än om avresedag. Priserna för apartments varierar väldigt mycket. Jag åkte ju bara på en vecka i november och hade ej planerat att fixa mat själv då. Nästa resa blir ju mycket längre upp till två månader och det var den vistelsen jag skulle använda listan till! Tack än en gång för den!! MVH Mitasedbye_bye

Peter
2010-11-27, 18:41
Trist. Hoppas det löser sig så du får pengarna tillbaka. Den siten du använde har jag aldrig hört talas om. Själv använde jag booking.com i höstas för att boka hotell utanför Athen. Jag kan verkligen rekommendera dem. Billigaste priset och fungerade klockrent. Personalen stod (nästan flabb_flab) och bugade när jag kom. Alla papper färdiga och alla uppgifter korrekt ifyllda! Bara att skriva under så var det klart. Trodde knappt jag var i Grekland... Ang_elx

Kollade booking lite snabbt. De hade 54 (!) boenden att välja mellan på Kefalonia! flabb_flab

Mitased
2010-11-28, 13:02
Hej Peter! Jag tog fel på sida skulle egentligen boka via Hotel.com. Men hoppet om att få tillbaka mina pengar är väl inte helt ute. Men Otel.com har uppgett att det kan ta upp till tjugo dagar att lösa ärendet!! Vad jag kan se så sitter de nere i ******** någonstans!! Så något besök för att klaga är ej aktuellt och det vet de nog om. Tack för tipset om booking.com, ska se vad de tar. Grejen är att jag ska stanna länge och har ej råd med vanliga hotellpriser, det blir alldeles för dyrt. Jag bodde på det flotta hotellet nära flygplatsen i Aten en natt och det blev ganska dyrt och det bokade jag genom Hotel.com och det funkade bra!!MVH Mitasedbye_bye

Janérik
2010-12-04, 23:42
Trist när sådant händer och inte alltid så lätt att kolla före heller om man inte kan få referenser av någon.
Om du ska bo en längre tid på samma ställe kan det knappast löna sej att använda en bokningssajt för att boka boendet, de ska också ha nånting att leva på. Titta vilket pris du får från dem och försök sedan ta direkt kontakt med samma hotell eller ett annat liknande hotell och bjud lite mindre än vad det kostar på bokningssajten. Bokningssajtens fördel är ju om man bara ska bo enstaka nätter på flera olika ställen, de har avtal med många hotell och kan på så sätt få ett bra pris men det kan du också få själv vid direktkontakt.

Mvh Janérik

Mitased
2010-12-05, 09:57
Hej! Och tack ni som svarade på mitt inlägg! Jag kan nu berätta att jag fått tillbaka mina pengar som tur är. För nu ska jag boka ny resa antagligen åker jag i början av januari och blir borta 2 mån ca. Det blir kanske min sista resa till Kefalonia för lång tid framöver. Jag har en liten fyrbent vän som väntar där nere. Hoppas att allt går som tänkt och att han kan följa med mej hem till Sverige i slutet av februari..... MVH Mitasedbye_bye

Arne
2010-12-05, 11:03
Fyrbent vän? Katt eller hund?

När vi i höstas var på Patmos och Patmos Garden Hotel, då fanns en mängd kattor i hotellområdet. Ägaren gick en afton runt att samla in kattorna för inhivning i en stor bur. Framåt kvällen kördes buren upp till en "Avlivare" för att kattorna nacka.

Nu förhöll det sig emellertid sålunda, att vi i vår studio hade begåvats med en mycket vacker och tillgiven ungkatt. Grafitgrå med vackra ögon. Katten hade funnit sitt hem hos oss. Detta mera troligt på grund av att Arne varje morgon och kväll trakterade katten med tonfiskburkar.

Vi sporde hotellägaren vad som skulle hända med vår katt när vi lämnade hotellet. Tja, blev svaret, den får leva och vi ska ge den mat och husrum under vintern.

Arne

Mitased
2010-12-05, 18:41
Hej! Det gör ont i själen att få höra om hur katter behandlas. Min fyrbenta vän är en liten katt. Jag har ordnat allt med vacc mot rabies, pet passport och chip i nacken. I mitten av januari är det dags att skicka test till lab i Aten för att se om vacc tagit. Det är en väntetid på 30-40 dagar för att få reda på resultatet. Om allt är ok sedan reser vi hem till Sverige. Annars ny vacc och lika lång procedur igen. Jag har en person en grekisk kvinna som har hand om katten, (mot betalning). Jag överger inte denna katt. Han var en liten kattunge första gången jag träffade honom i somras. Jag kan åtminstone rädda en! Men gratis är det inte....MVH Mitased:rolleyes:

Kalimera
2010-12-07, 08:32
Jag överger inte denna katt. Han var en liten kattunge första gången jag träffade honom i somras. Jag kan åtminstone rädda en! Men gratis är det inte.Lycka till! klapp_klap

Mitased
2010-12-07, 13:05
Tack!! Jag hoppas allt ska funka!! MVH Mitased

Obo
2010-12-07, 22:48
Tack!! Jag hoppas allt ska funka!! MVH Mitased

Man blir rörd av att en människa gör allt detta för en katt i Grekland. Vi har även haft kattungar på besök. Kommer speciellt ihåg en på Korfu som vi döpte till Whiskas (var en kopia av katten i reklamen).

Väldigt trevlig, social, ren och frisk ungkatt som smet in hos oss via den öppna balkongdörren och lade sig att sova mellan oss i sängen. Sov med huvudet på kudden liggande på rygg och snarkade lite svagt. Undrar vad det blev av henne...? Hotellägarens blick då han såg henne var väl inte helt ok...jag tror tyvärr att hon var där mest för att "gulla" med turistbarnen och att hennes "tjänster" knappast skulle efterfrågas efter turistsäsongen...:-(

Obo... också kattvän...

Mitased
2010-12-09, 18:35
Hej! Tack för kommentaren! Ja vi är en djurtokig familj som haft många marsvin, kaniner och katter. Just nu har vi bara en kanin och flera katter. Liksom förra vintern matar vi även rådjur redan, de kommer morgon och kväll och äter med förtjusning äpplen, havrekross, och renfoder. Ja det är fullt upp, men väldigt tillfredsställande att kunna hjälpa dem. MVH Mitased

Wehou!
2010-12-21, 21:36
Hej! Och tack ni som svarade på mitt inlägg! Jag kan nu berätta att jag fått tillbaka mina pengar som tur är. För nu ska jag boka ny resa antagligen åker jag i början av januari och blir borta 2 mån ca. Det blir kanske min sista resa till Kefalonia för lång tid framöver. Jag har en liten fyrbent vän som väntar där nere. Hoppas att allt går som tänkt och att han kan följa med mej hem till Sverige i slutet av februari..... MVH Mitasedbye_bye

Trevligt att höra. Det är alltid kul när någon verkligen orkar bry sig. Hoppas det går bra och håll oss gärna uppdaterade kring hur det går/gick sedan. Kul om du kunde lägga upp lite bilder på den lilla krabaten också.

Mitased
2011-01-08, 14:04
Nu är allt klart med resan till Kefalonia. Jag åker 28 januari och blir borta ca sex veckor. Kommer att bo i Argostoli. Är spänd på att se hur mycket kisse minns av mej, har inte sett honom sedan 11 nov. Vet ej hur det blir med att ta honom till Sverige, vi får se hur allting funkar. Ska bli skönt att komma ifrån snön här hemma och vår oplogade väg, har ca 500 m att pulsa i snö varje gång jag ska någonstans.bye_bye

Peter
2011-01-08, 20:52
Är spänd på att se hur mycket kisse minns av mej, har inte sett honom sedan 11 nov.

Det beror nog väldigt mycket på hur nära kontakt ni hade innan. När du var där. Katter HAR ett långt minne har jag märkt av egen erfarenhet...

Jag hälsade på mina gamla Pischar i höstas. Då hade de inte sett mig på 4 år! De var lite avvaktande precis när jag klev in genom dörren, utan Matte, men de sprang inte undan som de gör för en okänd människa. De kom strax fram och "hälsade" och sniffade... Jag luktar ju andra katter numera... Ang_elx Och det tog 5 min så satt den ene i mitt knä...

Så att de kommer ihåg någon som varit snäll mot dem tror jag är ställt utom all tvivel. Fast det är märkligt att de kommer ihåg vissa saker... Det man säger till dem att det är förbjudet verkar gå helt förbi... __D Där klickar tydligen minnet... snyft_drop

Lycka till med din import. Hoppas bara att du ser till att han är kastrerad. Du vet väl att katterena i Grekland är en annan "gren" av kattsläktet än våra katter här hemma. Och att dessa helst inte ska blandas.

Mjauuuu flabb_flab

Wehou!
2011-01-31, 16:24
Fast det är märkligt att de kommer ihåg vissa saker... Det man säger till dem att det är förbjudet verkar gå helt förbi... __D Där klickar tydligen minnet... snyft_drop
Haha! För katter finns det inget som heter förbjudet, och något de verkligen hatar är regler. Sätter man upp regler så bryter de dom bara för att visa att de ger blanka f*n i vad man säger. :D

Mitased
2011-03-29, 14:58
Hej alla! Är tillbaka i Sverige igen efter nästan 8 veckor på Kefalonia. Jo jag fick med mej min lille katt Billy hem och det känns underbart!Det är bara det att lille Billy är ej helt frisk och får just nu antibiotika. Han har ev någon form av infektion i kroppen och har förstorade lymfkörtlar. Han slutade äta och vi fick handmata honom några dagar. Nu äter han igen och har t o m börjat leka. Jag hoppas på att han så småningom blir bra och att han får njuta av livet hos oss här ute i skogen!!bye_bye

karinafp
2011-03-29, 15:36
något de verkligen hatar är regler. Sätter man upp regler så bryter de dom bara för att visa att de ger blanka f*n i vad man säger. :D

Gäller inte det greker i allmänhet och inte bara katter? flabb_flab

Karin
som känner vissa barn som också funkar på det viset Ang_elx