handdator

Visa fullständig version : Kefalonia i Juni bokat!!


wilma
2010-11-08, 19:02
Den 18 juni bär det av till kefalonia för fjärde gången, längtar redan. Ska bo i Lassi på Nondas, bra utgångsläge tycker vi. Har som sagt varit där tidigare men har ännu inte sett hela Kefalonia, det finns mycket att se, härliga stränder. Har varit på en del andra öar men dras hela tiden tillbaka till Kefalonia.

Panakakis
2010-11-09, 08:55
Det är samma känsla som jag har att besöka andra öar och även fastlandet i Grekland men ändå till slut blir det en resa till Kefalonia. flabb_flabbye_bye

PANAKAKIS:)

C@nny
2010-11-10, 11:50
Hej!
Grattis till ett bra val !
Hur många gånger man än varit på ön, så finns det ändå alltid platser kvar att besöka :)...

//C@nny

wilma
2011-01-24, 22:28
Jag har en fråga..... kan man köpa vin på kefalonia för att sen ta med sig hem, ska man ha det som handbagage eller i väskan. Sist vi var där fick vi ha det som handbagage. Med dem nya reglerna vet man inte vad som är riktigt, det är tydligen olika. Gillar grekiska viner så man vill gärna ta med sig hem. Längtar till man sitter där i solen och njuterklapp_klap

Panakakis
2011-01-25, 07:06
Jag har en fråga..... kan man köpa vin på kefalonia för att sen ta med sig hem, ska man ha det som handbagage eller i väskan. Sist vi var där fick vi ha det som handbagage. Med dem nya reglerna vet man inte vad som är riktigt, det är tydligen olika. Gillar grekiska viner så man vill gärna ta med sig hem. Längtar till man sitter där i solen och njuterklapp_klap

Hej Wilma! Det är väskan som gäller om du köper vin på Kefalonia, men köper du vin på taxfri flygplatsen så går det bra att ta det i handbagaget.
Det var tidigare år bra priser på taxfri men senaste året har även där blivit med i den allmäna höjningen av priserna i Grekland.
PANAKAKIS :)

Monica C
2011-01-25, 11:52
Tänk på att få påsarna plomberade när du handlar på flygplatsen,annars blir det problem om din resa innebär byte av flyg på annan flygplats.
Monica:)