handdator

Visa fullständig version : Kefalonia


maral54
2010-10-26, 20:06
Hej !
Eftersom det inte finns något direktflyg till Kefalonia från Göteborg undrar jag:confused: om det finns några tips om ni har åkt båt, tåg eller bil till någon av städerna där det går flyg ifrån. Skulle så gärna vilja åka dit. Tack på förhand:)

evamaggan
2010-10-26, 20:33
Hej! Vi tänker också åka till Kefalonia. Det finns charterflyg från Köpenhamn. Men du kanske bor långt ifrån K-hamn?

Enigma
2010-10-26, 21:42
Man kan flyga från Arlanda (Stockholm). Airtours och Apollo har charterresor dit eller man kan köpa endast flygstol hos dem om man så vill.

Panakakis
2010-10-27, 07:28
Hej !
Eftersom det inte finns något direktflyg till Kefalonia från Göteborg undrar jag:confused: om det finns några tips om ni har åkt båt, tåg eller bil till någon av städerna där det går flyg ifrån. Skulle så gärna vilja åka dit. Tack på förhand:)

För ett antal år sedan så var all direktflyg från Sverige borttaget till Kefalonia. Efter som vi åkte dit ändå så hittade vi en alternativ väg enl. följande. Flyg Arlanda till Zakynthos som ligger söder om Kefalona. Taxi till norra Zakynthos och båt till Kefalonia ca 1,5 tim och hamnen Pessada och därifrån taxi eller hyrbil till Argostoli ca 10 km. Datta var under 3 år och seda kom flyget åter från Arlanda till Kefaloniabye_bye

PANAKAKIS:)

Vilma
2010-11-25, 10:05
Vi åkte från Göteborg till Kefalonia förra sommaren. Vi åkte bil till Kastrup och hade bokat parkeringsplats med gångavstånd till flyget hemifrån.Smidigt och bra!
Nackdelen var att eftersom flyget gick tidigt på morgonen så blev det ingen sömn natten då vi åkte ner, men med en liten middagslur på em och sen en skön sovmorgon nästa dag så var man ikapp.

Eva64
2010-11-25, 11:01
Ett litet tips: Ni som åker bil till Köpenhamn och betalar dyra pengar förparkeringen nära teminalen, det behövs inte. Parkera långt ut och ta gratisbussen som går ca var tionde minut. Den går dygnet runt, tror det rä var tjugonde minut på natten. Det fungerar alldeles utmärkt och parkeringen är mycket billigare. Det behövs ingen förbokning heller. bye_bye

Vilma
2010-11-25, 12:13
Ett litet tips: Ni som åker bil till Köpenhamn och betalar dyra pengar förparkeringen nära teminalen, det behövs inte. Parkera långt ut och ta gratisbussen som går ca var tionde minut. Den går dygnet runt, tror det rä var tjugonde minut på natten. Det fungerar alldeles utmärkt och parkeringen är mycket billigare. Det behövs ingen förbokning heller. bye_bye

Det lustiga var att jag bokade och betalade för en sådan billig parkering men vi hamnade ändå precis nära och antar jag dyr parkering. Ang_elx