handdator

Visa fullständig version : Hemkommen från Kefalonia......


O-E
2010-09-10, 10:28
Så, då var årets semesterresa gjord...


Vi har haft det toppen!!! :)
(Förutom att vädret inte var strålande alla dagar då... 2 fm med regn, samt att det blåste kallt nån dag...:( Men vädret rår man ju inte på...:p)


Vi bodde på lägenhetshotellet Thalassa, som var jättefint och hade en stor fin pool!


Hyrde bil i 3 dagar då vi åkte till:


1) Myrtos, Assos & Fiskardo
2) Sami & Antisamos
3) Paliki halvön & Petani beach


Gillade nästan Petani beach mest.. Stora vågor och fint väder var det när vi var där...:D Fiskardo var oxå jättemysigt! Vid Myrtos & Antisamos var det väldigt vackert, men det var inte lika badvänligt när vi var där. När vi var till Antisamos blåste det så kallt så vi badade inte ens där tyvärr..:(


En dag badade vi vid Antonios beach som låg närmast vårat hotell, och en dag vid Makris gialos. Makris var jättefin strand, och mkt barnvänlig jämfört med Myrtos & Petani!

Vi letade upp några av de resturanger som rekomenderas här på forumet.. Bla Nefeli, där jag åt god gyros (var nog det godaste på hela resan...) Captains table (vid torget) och Oscar´s var vi oxå till, där tyckte jag att maten var sådär.
Vi var även till en mysig taverna nånstans efter vägen till Fiskardo, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den hette.. Där var det iaf super!!;)


Kefalonina var en lugn och fin ö som verkligen kan rekomenderas! Jag åker gärna dit igen! :D

Kalimera
2010-09-11, 08:26
Kefalonina var en lugn och fin ö som verkligen kan rekomenderas! Jag åker gärna dit igen! :DRoligt att resan blev så bra, trots lite dåligt väder. :)