handdator

Visa fullständig version : Kefalonia


Aase
2010-06-02, 21:23
Hejsan
Vi är en van öluffarfamilj som i huvudsak uppehållit oss i Dodekaneserna. Nu har vi vänt vår håg mot de joniska öarna.
Vi är som sagt två föräldrar med tre tonåringar. Vi vuxna älskar lugna småöar som Lipsi, Fourni, Tilos men även Karpathos är en favorit. Ungdomarna vill ha mer fart så en mix eller en vecka eller ett par dar på lite olika ställen.
Är Kefalonia och t.ex Lekas bra val då?

Hur är prisnivån? Vi är vana vid priser runt 30 Euro/studio. Vi brukar ta två studios/natt.
Vi vill inte betala typ 50 Euro men kan tänka oss max 40.
Ni får gärna lämna förslag på trevliga boenden i min inkorg.

Åse

C@nny
2010-06-03, 09:00
Hej!
Kefalonia är mer en familje-ö (sagt av öborna själva). Sen beror det på vad man menar med fart? På stränderna är det väl på en del ställen lite halv-fart kanske, men i övrigt är det lugnt. På kvällar & nätter är det väl lite mer liv & rörelse runt torget i Argostoli. (Zakynthos, om man jämför med den, -är ju mer en ungdoms-ö).
När det gäller Lefkas så har jag varit där några 2-veckorssejourer. I Nidri är det väl lite mer fart tycker jag. Men den ön är väl oxå mer familje-ö än ungdoms-ö.
Lefkas västkust med dess stränder är f.ö något alldeles sanslöst bra. Men totalt sett vinner ju Kefalonia som en av de vackraste öarna i hela ö-riket :)..

Hälsningar
C@nny

Aase
2010-06-03, 18:30
Tack för ditt svar Conny.

Det låter utmärkt tycker jag. Zakynthos eller tex Kos kan aldrig bli aktuella på sommaren, utan kanske mer i lågsäsong för oss vuxna.

Vad vet du om prisnivån på tex boenden?

C@nny
2010-06-03, 22:44
Hej Aase!
Det finns många olika prislägen... tror att det finns från 25 och uppåt. Du kan ju ex söka på greeka.com och kefalonia. Jag vet ej hur prisnivån ligger i jämförelse mellan olika byar etc.
Hälsningar
C@nny