handdator

Visa fullständig version : Taverna tips i Lassi/Argostoli/Poros


frank
2010-05-20, 19:17
Åker till Kefalonia den 14 aug i 3 veckor och skulle vilja ha tips på bra tavernor runt ön tack!Mvh Frankbye_bye

C@nny
2010-05-20, 22:00
Hej Frank!
I Argostoli tycker jag Mare Nostrum är klart bäst.
I Lassi är det Siritaki.
Hälsar
C@nny

Panakakis
2010-05-23, 13:59
Brukar äta på taverna Fotis Family taverna i Poros när vi paserar där och har haft bra mat där.;)


http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=279&pictureid=3525

I Argostoli är Mare Nostrum en bra taverna men jag tycker Captens Table vid hamnen har bästa maten:rolleyes:

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=279&pictureid=3526

I Lassi äter man bra på Sirtaki men prova gärna Phaedra mitt över gatan som jag håller ett strå vassare med god mat.Ang_elx

PANAKAKIS:)

frank
2010-05-25, 19:20
Tack!kul med bilder på restaurangerna.Vi var i Poros på semester -95 och tyckte det var jättemysigt där blir kul att komma dit igen. Bor i Lassi på Liberata som verkar vara trevligt ,någon som bott där?Läste att ni rekomenderade en pizzeria i Lassi vart ligger den i förhållande till vårt hotell?Åker tillbaka till Karpathos den 3e jun 1vecka och värmer lite inför Kefalonia som blir årets höjdpunkt.Mvh Frank som älskar Greklandbye_bye

C@nny
2010-05-26, 08:25
Tack!kul med bilder på restaurangerna.Vi var i Poros på semester -95 och tyckte det var jättemysigt där blir kul att komma dit igen. Bor i Lassi på Liberata som verkar vara trevligt ,någon som bott där?Läste att ni rekomenderade en pizzeria i Lassi vart ligger den i förhållande till vårt hotell?Åker tillbaka till Karpathos den 3e jun 1vecka och värmer lite inför Kefalonia som blir årets höjdpunkt.Mvh Frank som älskar Greklandbye_bye

Hej Frank!
Jag har bott på Liberata, om det är fd Liberata Resort, som nu heter Dionysos Village, -som du menar? I så fall har jag (& andra) skrivit om hotellet tidigare. Du kan göra en sökning i Kefalonia-forumet på "Liberata Resort" så får du upp alla trådar där hotellet förekommer.

Ang Pizzerian så har jag nämnt om den tidigare. Om det var vedugnspizzan då tänkte på?
Hmm... pizza ska man väl egentligen inte äta i Grekland ...
Men om man nu ändå blir sugen så finns det ett bra ställe i Lassi.
Egentligen finns det 2st, som ligger på "havssidan" i byn. Det stället som är bra finns i ett ljust finare hus som har uteservering (den syns ej från gatan) på nedsidan av huset.
(Den som är mindre bra ligger i en korsning, där man går in i restaurangen från en sidogata till huvudgatan. Jag tror att det huset är rödaktigt.)

Restauranger att undvika i Lassi enligt mitt förmenande är: Aqua Marina och Monte Nero.

Så här ser skylten till Siritaki ut:
(Prova gärna deras Lamb Kleftiko som är sååå god…)

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=323&pictureid=3562

Gällande Mare Nostrum i Argostoli så ligger den familjedrivna tavernan snett mitt emot platsen där Lixouri-båtarna går.
Så här ser den ut:
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=323&pictureid=3563


Mitt 2:a val i Argostoli är Captain´s Table uppe vid kanten av torget. Där har vi aldrig blivit missnöjda med mat eller service.

Hälsningar
C@nny

thosjö
2010-06-02, 14:11
Åker till Kefalonia den 14 aug i 3 veckor och skulle vilja ha tips på bra tavernor runt ön tack!Mvh Frankbye_bye

Kom just hem från en underbar vecka på Kefalonia. En taverna i Argostoli som är mycket bra är Dianas nästan mittemot färjan till Lixouri. Jag åt underbara grillade sardiner som bara dom skulle kunna få mig tillbaka till Kefalonia. Sedan finns det ett ställe i Svoronata strax söder om Ammes Beach som heter O Milos. Mycket bra mat och trevligt ställe där man kan sitta och njuta och titta när solen sakta sjunker ner vid horisonten. Hoppas du får några sköna veckor på Kefalonia. För mig går nästa resa till Grekland till Parga första veckan i september. Ska bli skönt...
Hälsar Thomas S

frank
2010-06-02, 14:39
Tack!lägntar verkligen till Kefalonia ,men först bär det av till Karpathos närmare bestämt imorgon kl 06:35 går planet från arlanda_B-anana

thosjö
2010-06-03, 13:01
Tack!lägntar verkligen till Kefalonia ,men först bär det av till Karpathos närmare bestämt imorgon kl 06:35 går planet från arlanda_B-anana
Låter ju skönt! Var på Karpathos för fem år sedan. En helt underbar ö tycker jag. Ha en bra resa! /Thomas

mrwalker
2010-06-04, 10:12
Liker ikke "Captains Table" i Argostóli (forsøkte den i havnen). De serverte meg en helt grusom taramosalata. Her tas det åpenbart innersvinger, og jeg går aldri dit igjen.

"Diana" var den beste maten jeg fant i Argostóli.

Ellers er Stó Psitó i/ved Lassi superb (langs begynnelsen av Piccolo Yiro, skiltet fra hovedveien).

C@nny
2010-06-04, 10:50
Liker ikke "Captains Table" i Argostóli (forsøkte den i havnen). De serverte meg en helt grusom taramosalata. Her tas det åpenbart innersvinger, og jeg går aldri dit igjen.

"Diana" var den beste maten jeg fant i Argostóli.

Ellers er Stó Psitó i/ved Lassi superb (langs begynnelsen av Piccolo Yiro, skiltet fra hovedveien).

Hej!
Jag håller med. - Jag har oxå dålig erfarenhet av det stället nere vid hamnen. Liksom min kompis som jobbat de senaste tre åren på Kefalonia, samt andra vänner som semestrat på ön. Däremot har det varit bra vid Captain´s table som ligger uppe vid torget. Trevlig personal, bra mat osv.

//C@nny

Panakakis
2010-06-04, 11:36
Hej!
Jag håller med. - Jag har oxå dålig erfarenhet av det stället nere vid hamnen. Liksom min kompis som jobbat de senaste tre åren på Kefalonia, samt andra vänner som semestrat på ön. Däremot har det varit bra vid Captain´s table som ligger uppe vid torget. Trevlig personal, bra mat osv.

//C@nny

Det märkliga är att båda ställena har samma ägare och även personal altenerar mellan båda Catain´s resturanger. Jag äter mycket gott på båda dessa resturangerna men föredrar den nedvid hamnen som är ett strå vassare på maten och dessutom lägre priser. Så olika kan det vara.
Jag rekomendera båda Catain´s resturanger i Argostoli.
Resturang DIANA nej tack.
PANAKAKIS:)

C@nny
2010-06-04, 13:41
Det märkliga är att båda ställena har samma ägare och även personal altenerar mellan båda Catain´s resturanger. Jag äter mycket gott på båda dessa resturangerna men föredrar den nedvid hamnen som är ett strå vassare på maten och dessutom lägre priser. Så olika kan det vara.
Jag rekomendera båda Catain´s resturanger i Argostoli.
Resturang DIANA nej tack.
PANAKAKIS:)

Hej Panakakis bye_bye...
He,he... Jag var säker på att du skulle reagera på mitt OCH Haralds inlägg flabb_flab...
Men visst, det är ju den egna erfarenheten man refererar till.
En kommentar bara. Alla i personalen roterar ej. Några (inkl chefen) har funnits där flera år. Tex kände en av servitörerna igen vår barnvagn (!) i somras -från året dessförinnan.... - SEN drog han sig till minnes att det var vi som hörde ihop med den oxå flabb_flab...
Han kommenterade lite annat oxå som vi kan ta nån annan gångAng_elx... Kul grej faktiskt!
Hare fint!
C@nny