handdator

Visa fullständig version : Hotell Sissy...


Tilda
2010-04-08, 19:52
Hej alla!

Har någon relativt nyligen bott på Hotell Sissy i Lassi?
Har läst både ris och ros här på forumet... Stämmer det att riset hör till de gamla ägarna och att det nu är bättre där...?

Tacksam för all info jag kan få!:)

Tilda
2010-04-11, 14:56
Är det ingen som vet något om detta hotell...?:confused:

Nossnahoj
2010-04-11, 17:48
Hej, jag bodde på Sissy hösten 07 och tyckte det var ok. Vet inte vilka ägare det var då men vi märkte knappt av dem. Vad jag har förstått så har klagomålen gällt att det var smutsigt i poolen och dåligt städat. Vi badade inte i poolen (såg inte att så många andra gjorde det heller, de flesta var nog vid havet) så jag kan inte uttala mig om den men i lägenheten var det i alla fall inte dåligt städat då. Utsikten från uteplatsen är fantastisk man ser solen gå ner över havet och båtarna som kommer in i viken. Det är en riktig mördarbacke att gå uppför till hotellet när du kommer från "stan" eller stranden så man får motion... Ett tips, sväng till vänster efter poolen in mellan husen när du går nerför så kommer du ner mitt i Lassi och slipper en del av backen om du går samma väg hem....Du får säkert en superhärlig vistelse på Kefalonia, alla har vi olika uppfattningar om saker o ting så du kanske tycker hotellet är helt ok, det gjorde vi!!

Trevlig resa!!!

C@nny
2010-04-12, 16:06
Hej Tilda!
I somras bodde vi några veckor på Irina studios som ligger strax ovanför Sissy. Vi nyttjade Sissy's pool emellanåt. Samtidigt bodde några kompisar till oss på hotellet. Uppfattningen vi fick var att läget var ganska ok. Det som framkom var då, att ägarna skärpt sig. Mer vet jag tyvärr ej. I övrigt ligger hotellet bra till i förhållande till Argostoli. Bara backen ner till genomfartsvägen och sen höger uppför backen... och sen är man framme :)...
//C@nny

sussedk
2010-04-12, 20:29
Hej! Vi bodde på Sissy sommaren 2008 och man kan väl säga att utsikten väger upp för nackdelarna, den är helt fantastisk!!! Rummen är väl OK, städningen var det inte och "trappan" ner till poolen livsfarlig! Förhoppningsvis har dom åtgärdat den. Poolen var smutsig och ofräsch och ägarna inte dom trevligaste man träffat men man behöver ju inte ha så mycket med dom att göra. Backen upp till hotellet är inte att leka med i värmen när man släpar på mat och vatten, men som sagt, UTSIKTEN är värd besväret! Kan varmt rekommendera heldagsturen med båten med glasbotten som Airtours hade då i alla fall, den var jättetrevlig och värd det dyra priset, inte minst för att vi fick se delfiner på tillbakavägen! Kefalonia är för övrigt en jättevacker ö men det mesta är väldigt dyrt, en liten bägare yoghurt kostade då nästan 15 skr på Supermarketen. Hoppas ni får en trevlig resa! // Susse

dani
2010-04-26, 22:34
Jag bodde på hotell sissy i somras (09) och tyckte faktiskt riktigt bra om det hotellet. Det var dock en kämpig uppförsbacke & trappan till polen var inte riktigt i trim. Men ägaren, som heter sissy, var en trevlig dam. Samt paret som skötte hotellet & poolen blev till bra vänner. Kan ju säga att maten som serverades i poolbaren var helt gudomlig!

Så jag tycker absolut inte att man ska klanka ner på detta hotell. Jag har spenderat nätter på så sjukt mycket värre.


Tjing!

Tilda
2010-04-29, 21:35
Tack för alla svar!!!!:)