handdator

Visa fullständig version : Bilhyra med bilbarnstol?


Alfva
2010-03-30, 11:01
Hej!

Ni som tidigare åkt till Kefalonia med barn - hur har ni löst det med bil och bilbarnstol?

Vi kommer att vara där i 14 dagar, vill gärna kunna utforska ön. Har en 13-månaders tjej med oss och skulle ju gärna vilja ha någon slags säkerhetslösning med oss.
(Var lättare när hon var mindre, då kunde ju babyskyddet följa med på resan)

C@nny
2010-03-30, 13:19
Hej!

Ni som tidigare åkt till Kefalonia med barn - hur har ni löst det med bil och bilbarnstol?

Vi kommer att vara där i 14 dagar, vill gärna kunna utforska ön. Har en 13-månaders tjej med oss och skulle ju gärna vilja ha någon slags säkerhetslösning med oss.
(Var lättare när hon var mindre, då kunde ju babyskyddet följa med på resan)

Hej!
Min 3,5-åriga dotter har firat både sin 2 och 3-årsdag på Kefalonia :). Vi har hyrt bil på CBR car rental i Lassi. Det har aldrig varit några problem med att få bilbarnstol inmonterad. (Det har det ju f.ö aldrig varit på någon annan plats heller). När hon fyllde 1 var vi på en annan ö, och när stora tjejen var i samma ålder var det lika enkelt. Vi har alltid fått bra service.
Nu tog jag CBR i Lassi som ett exempel. Det finns säkert någon som kan räkna upp ett antal andra uthyrningsställen som är några cent billigare.... Men denna firma har fungerat lysande för oss, på alla plan. Vi var även där på 2-veckors-sejourer flera gånger innan lill-tjejen kom, och även då anlitat den firman. De har även ett väldigt bra försäkringsskydd, pga att de äger sina bilar själva.
Hälsningar
C@nny

Alfva
2010-03-30, 15:33
Hej!
Min 3,5-åriga dotter har firat både sin 2 och 3-årsdag på Kefalonia :). Vi har hyrt bil på CBR car rental i Lassi. Det har aldrig varit några problem med att få bilbarnstol inmonterad. (Det har det ju f.ö aldrig varit på någon annan plats heller). När hon fyllde 1 var vi på en annan ö, och när stora tjejen var i samma ålder var det lika enkelt. Vi har alltid fått bra service.
Nu tog jag CBR i Lassi som ett exempel. Det finns säkert någon som kan räkna upp ett antal andra uthyrningsställen som är några cent billigare.... Men denna firma har fungerat lysande för oss, på alla plan. Vi var även där på 2-veckors-sejourer flera gånger innan lill-tjejen kom, och även då anlitat den firman. De har även ett väldigt bra försäkringsskydd, pga att de äger sina bilar själva.
Hälsningar
C@nny

Underbart!
_B-anana
Första gången vi är på semester med barn i Europa, jag vet inte riktigt hur det brukar vara med just såna saker! De är väl självklart mer säkerhetsmedvetna än asiaterna.
När vi efterfrågade en bilbarnstol i Kuala Lumpur fick vi till svar att barnet kunde sitta på golvet i framsätet.

Desirée
2010-03-31, 14:36
Hej!
Hur är det med barnstolar i taxi?
Och nån som vet vad taxi kostar ungefär från flygplatsen till Lassi,
Dionysos (Liberata) Village?

C@nny
2010-04-04, 13:07
Hej!
Hur är det med barnstolar i taxi?
Och nån som vet vad taxi kostar ungefär från flygplatsen till Lassi,
Dionysos (Liberata) Village?


Hej!
Barnstolar i taxibilarna är det väl lite si och så med. Tror tyvärr inte jag åkt med en enda taxi som haft en bilkudde el. dyl Men de korta sträckorna vi åkt har det ju fungerat ändå....:(.. Beställer man taxibilen i förväg så är väl möjligheterna bättre?
//C@nny

Panakakis
2010-04-05, 10:02
Hej!
Hur är det med barnstolar i taxi?
Och nån som vet vad taxi kostar ungefär från flygplatsen till Lassi,
Dionysos (Liberata) Village?


Det är nog som Conny skriver att barnstolar i Taxi är nog inte så vanligt. Jag har inte set någon barnstol i en Taxi på Kefalonia. Taxi från flygplatsen till Lassi kostar ca. 17 euro. Gör upp priset på förhand så kan ni hamna på 14 euro. Det är ofta rätt gott om Taxibilar vid flygplatsen så någon förbeställning är inte nödvändig.
PANAKAKIS:)

Eva L
2010-04-05, 11:04
Hur det är på den här ön vet jag inte men när jag och dottern samt litet barnbarn besökte Lesvos för två år sedan beställde vi taxi med barnbilstol från flygplatsen till Agios Isidoros. Det fungerade barnstolen var monterad i baksätet. jag tror att det finns på de flesta ställen. Allt fler greker använder ju också barnbilstol till sina små.

Eva