handdator

Visa fullständig version : Basta hotellet/stranden att bo vid med barn i Kefalonia?


yoyo_n
2010-02-21, 20:29
Hej, vi tankte aka till Kefalonia med vara tva barn 3 & 1.5 i juni. Hur brukar vadret vara da? Ar det nagon som har tips pa en bra strand (jag horde att runt Lassi ska vara fint). Ar det sandstrand dar? Vill inte att barnen ska behova ha skor pa sig for att bada och sa/.

C@nny
2010-02-21, 21:07
Hej!
Vädret i juni är nog bra :)..
Jag har alltid rest till Kefalonia i början av juli och det har ju såklart varit kanonväder varje gång. Senaste åren har vi rest med vår dotter som fyllt 2 resp 3 på ön. För oss har Lassi fungerat perfekt. 2 riktigt fina sandstränder i byn, (Makris & Platis Gialos) samt Argostoli på gångavstånd.
Hälsar
C@nny

Katitzi
2010-02-22, 14:28
Precis som C@nny skriver är Makris och Platis Galios-stränderna jättefina. Men de är ganska stora och ligger ut mot öppet hav.
Runt udden närmare andra änden av Lassi (mot Argostoli) ligger några mindre och mer skyddade stränder som är mer långgrunda. Det är den nedanför hotell Medeteirane och så stranden Gradiakia. Gradiakia tyckte vi mycket om, där finns några små grottor och en trevlig liten cantina för lättare lunch och glass. Där var även solstolarna 1 Euro billigare!

Trevlig resa! Katitzi:) Här kommer en bild på stranden:

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=256&pictureid=2573

Eva64
2010-02-22, 22:04
Gå ännu en liten bit mot Argostoli så kommer ni till Kalamia beach! Härligt strand!! Men...hur gör jag för att infoga en bild?:( Jag har helt underbara bilder på den stranden! Är det någon som vill förbarma sig och hjälpa mig?

Katitzi
2010-02-23, 13:02
EVa64! Jag har skickat ett privat meddelande till dig angående bilder!
Katitzi:)