handdator

Visa fullständig version : THALASSA i Lassi???


O-E
2010-02-19, 12:17
Är det någon här som har bott på lägenhetshotellet THALASSA i Lassi?

Är det bra? Hur är poolen? Hur är frukosten? Hur är närmaste strand?

Vill veta ALLT!!!:p

Har aldrig varit till Kefalonia förut, men det verkar ju finnas många som gillar denna Ö här.....:D

bye_bye

C@nny
2010-02-20, 12:05
Hej!
Jag får börja med att gratulera till ett mycket bra val :).
Kefalonia är en helt fantastiskt fin ö!
Jag har bott att antal ggr i Lassi, men inte på detta hotell.
Närmaste strand är väl Antonios beach, som ligger ca 200m från hotellet. Men bara ca 400m bort (ca) ligger ju några av de bättre stränderna på Kefalonia, Makris Gialos och lika fina Platis Gialos.
Du hittar massor med info i detta forum om du surfar runt lite.
Hälsar C@nny

O-E
2010-02-21, 23:31
Tack! Jag hoppas det blir bra, det ser ju ut att vara en fantastiskt vacker ö iaf....:)
Jag har letat info ang Thalassa här, men hittat väääldigt liiite.........:mad:
Så jag frågar igen........ Är det INGEN här som har bott på THALASSA???:confused:

bye_bye

O-E
2010-02-21, 23:34
Jag glömde en sak........ Hur är den närmaste stranden (Antonios beach) då?

C@nny
2010-02-22, 10:51
Jag glömde en sak........ Hur är den närmaste stranden (Antonios beach) då?

Hej!
Paleo Stafida heter stranden, som lokalt kallas Antonio´s beach. Namnet lär vara "uppkallat" efter Antonio´s beach solparasoll... Jag har bara varit där någon enstaka gång, och för många år sen, men den var fullt "badbar", om än inte alls i klass med Makris & Platis :). Det fanns även en cantina.
Vid stark blåst verkar det vara lite lugnare här än på M & P.
Men jag föredrar absoslut att vara på M & P. bye_bye.
Hälsningar
C@nny

O-E
2010-02-22, 11:16
Ok. Tack för svar!

bye_bye

Mimmi
2010-02-22, 13:05
Jag har bott på Thalassa. Väldigt trevligt! Vi hade studio, så vi fixade egen frukost.
Poolområdet också helt ok. Den lilla stranden nedanför är också bra. Ett bra val!
/Mimmi

O-E
2010-02-22, 13:16
Åh, tack så mkt Mimmi! Det var trevligt att höra! klapp_klap

bye_bye

karinafp
2010-02-22, 13:21
Helt off topic, sorry, men... Ang_elx varje gång jag ser den här rubriken börjar jag gnola på den gamla dängan "Tallahassee lassie"... flabb_flab

Karin
vintervirrig

Bozz
2010-03-01, 14:22
Hej!

Bodde på Thalassa 2008 och var mycket nöjd !

Vi hade en rymlig två rums lägenhet med havsutsikt, bra balkong, snyggt inredd. Poolområdet är helt ok, inte så stort men välskött och rent med gräsmatta runt poolen. Man delar poolbar/ minishop med grannhotellet. Finns även ett relativt bra utrustat gym på hotellet, vi fick använda det och duscha i när vårt flyg gick sent på avresedagen. Trevlig bar med fin utsikt, ramlade rakt in i en bröllopsfest där när vi kom ner på kvällen, riktigt kul !
Stranden direkt nedanför är väldigt liten men helt ok.
Enda nackdelen vi upplevde är väl vägen in till Lassi, vi promenerade den på kvällen när vi skulle hitta någon trevlig restaurang. Den saknar till största delen belysning så ta en ficklampa ! Det är mörkt !

Betr. stränder håller jag med de andra, bada på Makris !

O-E
2010-04-08, 00:47
Okej...:) Va fränt att helt plötsligt få komma på bröllop..._B-anana

Vi får komma ihåg att packa ner pannlampan då...:p

bye_bye