handdator

Visa fullständig version : Kefalonia, Lassi - VENIA STUDIOS


lasselisa
2010-01-18, 16:02
Är det NÅGON som har bott på VENIA STUDIOS i Lassi??? bye_byeSer så himla fint ut!!!

Söker med ljus och lykta efter hur man kan komma i kontakt (mail) med ägarna - eller är det för tidigt på året? Har skickat mail men får bara tillbaka att det är "fel adress"...
Har ngn varit just här, please let me know!!! klapp_klap Tacksam för alla svar.

Panakakis
2010-02-04, 08:02
Hej! Jag har inte bott på stället men paserat förbi och som du säger ser det himla fint ut. Ja läget är också bra för det är i norra delen av Lassi så det är en kortare sträcka att ta sig till Argostoli. Har du prövat e-post på hemsidan?
PANAKAKIS:)

cajsa
2010-09-11, 12:44
Plockar upp en gammal tråd...
För jag antar att Lasselissa både rest och kommit hem vid det här laget :).., men jag satt nyss och laddade upp ljuvliga semesterbilder!
Och eftersom jag bodde på Venia i somras vill jag bara tipsa om det för alla er som planerar en resa nästa år. Jag bokade direkt med dem via mejl efter att ha kollat deras hemsida. Och utsikten som vi fick överträffade verkligen det som fanns på hemsidan. Vi fick en lägenhet som hade en vinklad balkong med havsutsikt från båda hållen. Enligt ägaren bokades det rummet vanligtvis upp ett år i förväg. Men eftersom vi var där i början av juli hade väl inte värsta ruschen börjat, så vi hade tur. Venia har fram till för bara något år sedan endast funnits med som utbud hos engelska charterarrangörer. Så därför inte så välkänt ännu.
Vi fick ett toppboende för 40 euro per natt med AC inkluderad. Men man man ska komma ihåg att det är en enkel standard (inredning, möbler, sänglinnen osv), dock rent och fungerade.

För övrigt kan jag bara hålla med alla ni som säger att det påminner om Skiathos som varit min favoritö. Kefalonia var verkligen en toppenö och jag kommer åka dit igen.

Avslutningsvis..., Captains table vid hamnen i Argostoli - fy säger jag bara. Sirtaki i Lassi, nja...hellre den trevligare och lugnare Nefeli mitt emot. Och sedan, ett fordon är ett måste för att kunna uppleva denna fantastiska ö. Vi klarade oss bra med en 125 cc moppe och kunde glatt konstatera att trafiken inte var så hetsig som på Skiathos och vägarna riktigt bra. Det gick till och med att komma fram till så gott som alla stränder, stora som små.