handdator

Visa fullständig version : Liberata resort


assi67
2010-01-09, 00:03
Äntligen blir det av, har bokat resa till kefalonia 21/8 på Liberata resort.
Någon som vet om transferbussen går hela vägen upp till hotellet.
Jag var där 2002 det ska bli så skönt att få uppleva den vakra ön igen.

Panakakis
2010-01-09, 09:10
Jag är inte säker på om transfern kör ända upp till hotellet men ser ofta vid avsläpp och hämtning av resenärer att de står vid genofartsvägen i Lassi. Men annars så är det fin utsikt från hotellet och jag har paserat där ibland med bilen. Hotellet ligger i södra delen av Lassi.
PANAKAKIS

C@nny
2010-01-09, 15:39
Hej!
Jag bodde på hotellet i 2 veckor 2008. Bussen stannar nere vid genomfartsvägen. Sen transporteras man upp till hotellet med taxibilar.
Den mördarbacken släpar man helst inga resväskor uppför....
Hälsar
C@nny

Ida2008
2010-02-04, 17:29
Hej
Vi bodde på Liberata resort förra året i Juni och vill bara säga att vi var supernöjda. Även om backen upp dit är tuff, så är utsikten värd det.
Jag behöver bara blunda så har jag den utsikten på näthinnan igen.
Ägarna till hotellet var jättetrevliga, poolen är fantastisk.
Maten på hotellet har fått en del kritik,men på deras grillkväll var det jättegott och supermysigt ordnat nere vid poolen.
Vi hyrde bil billigt genom Airtours och fick en xtra dag på köpet, det var skönt, tips om backen är för jobbig och då kan man ju se mer av denna fantastiska ö. Vi åker gärna tillbaka. Hoppas ni blir nöjda!!
Vänliga hälsningar Ida

frank
2010-02-07, 20:29
Går det att parkera uppe intill hotellet?

C@nny
2010-02-07, 21:59
Går det att parkera uppe intill hotellet?

Hej!
Det finns en stor plats att parkera bilar på uppe vid hotellet. :)
//C@nny

frank
2010-02-08, 21:57
Va bra!vet du vart man hyr bil till ett bra pris?Airtours var för dyra på hyrbil så vi hyr bilen när vi kommer ner

C@nny
2010-02-09, 09:14
Hej!
Jag brukar hyra bil av CBR car rental. Tror iofs att det är den firman Airtours nyttjar oxå. Men jag har alltid hyrt på plats. De äger ju sina bilar själva, så de lär ha den mest kompletta försäkringen. Jag har för mig att det endast är nyckeln som de inte försäkrar. Jag tycker inte att det var några ockerpriser de hade.
Bor du på Liberata kan det kanske vara värt att kolla upp priserna hos andra biluthyrare oxå. Det kan behövas att man har bilen en längre period när man bor där :).... De flesta som bodde där samtidigt behöll bilen hela tiden, pga vägen upp till hotellet. Vi hyrde bara i 5 dagar trots att vi hade barnvagn att dra uppför, men det var kämpigt :mad:...
Hälsar
C@nny

Panakakis
2010-02-09, 09:32
När det gäller att hyra bil så ska man nog kolla på flera uthyrare och det går även att fixa bättre pris än det första förslaget man får. Min erfarenhet är att resebolagens rekomenderade biluthyrare är dyrare en jag kan få genom att söka bästa pris. Det är olika från år till år och det beror troligen på tillgång och efterfrågan. På Kefalonia har jag nog haft minst åtta olika uthyrare, så sök hemma på datorn först det kan bli träff på ett bra pris.
PANAKAKIS:)

C@nny
2010-02-09, 10:12
Hej!
CBR ligger ungefär mitt i Lassi, på havssidan. Går ej att missa. (Där finns oxå Lassi´s enda bankomat. Dock vet jag inte om den är i bruk ännu? Det var den iaf inte i slutet av juli förra året).
En annan biluthyrare som kan nämnas är Rebliable Rent a Car, som finns i Argostoli. Den uthyraren har jag bara hört positiva saker om, vad gäller priser mm.
//C@nny