handdator

Visa fullständig version : Inga resor längre till Kefalonia?


Wehou!
2009-10-13, 11:06
Det verkar som att de flesta resebolag har tagit bort Kefalonia nästa år. Nu har jag bara kollat Apollo, Ving och Fritidsresor. Jag minns redan förra vintern när vi bokade med Fritidsresor och sedan fick boka om med Apollo då Fritidsresor plockade bort Kefalonia som alternativ tack vare svalt intresse.

De flesta hemsidor för resebolagen har redan börjat uppdatera för kommande år, men inget till Kefalonia. Efter ett samtal med en av resebyråerna här i stan så verkade det som att Apollo inte heller kommer ha några resor dit i år. Det är dock inte 100% säkert, men hon som satt i informationen trodde det kunde vara så. För 1 vecka sedan borde Kefalonia ha funnits upplagt på deras sida annars.

Om detta nu stämmer är det ju riktigt tråkigt för Kefalonia är en underbar ö. Vi var där i somras och ville åka tillbaks nu nästa sommar igen. Nu har vi börjat kolla in Zakynthos istället och det verkar ju vara en lika fin ö, så det är väl inga problem med att hitta sköna öar att åka till i Grekland, men det är väl ändå synd att det verkar vara ett så svalt intresse för Kefalonia?

missdevilno1
2009-10-13, 11:59
Hej

Jag råkar veta att fritidsresor har kefalonia från köpenhamn och de resorna är redan släppta, sen kommer troligtvis även apollo ha kefalonia och de släpps om några veckor. :)

Wehou!
2009-10-13, 12:49
Hej

Jag råkar veta att fritidsresor har kefalonia från köpenhamn och de resorna är redan släppta, sen kommer troligtvis även apollo ha kefalonia och de släpps om några veckor. :)

Jaså? Men det låter ju underbart. :) Vet du ifall Apollo kommer ha från köpenhamn också, eller blir det från Arlanda?

Kalimera
2009-10-13, 15:55
Det vore konstigt om Kefalonia inte var en charterdestination nästa år. Herregud, det är ju en av de bästa öarna i Grekland, dessutom med internationell flygplats! Jag hoppas att Airtours har med Kefalonia nästa år, de har inte lagt ut sitt program ännu. Jag håller tummarna!

C@nny
2009-10-13, 16:47
Det vore konstigt om Kefalonia inte var en charterdestination nästa år. Herregud, det är ju en av de bästa öarna i Grekland, dessutom med internationell flygplats! Jag hoppas att Airtours har med Kefalonia nästa år, de har inte lagt ut sitt program ännu. Jag håller tummarna!


Jag håller oxå tummarna!
Ren "skandal" om ön försvinner i reseutbuden. :eek:

Airtours kommer iaf att presentera sitt program för nästa år inom kort.....
C@nny

coanma
2009-10-13, 19:40
Star Tour har reiser fra Gardermoen. De er i salg nå.
På Apollo fra Norge står det at at reiser til Kefalonia kommer i salg uke 43.

Wehou!
2009-10-13, 20:03
Tycker det är underligt att de säger som de gör på resebyrån jag var ner till, när det inte verkar stämma. Visserligen verkade hon vid receptionen ha en "bad day" för hon var på ganska dåligt humör den dagen, men inte förgör man en hel ö bara för det? flabb_flab

Men jag kanske är för tidigt ute bara, om inte ens resebyrån kan ge ett oredentligt svar. Men jag längtar till sommaren redan så man kan sticka iväg igen. :)

Enigma
2009-10-13, 21:17
Jag har ringt idag till Airtours och de bekräftade att resor till Kefalonia kommer att bli av och att de ska läggas på deras hemsida i slutet av oktober eller i november.

Enigma

Wehou!
2009-10-14, 08:11
Jag har ringt idag till Airtours och de bekräftade att resor till Kefalonia kommer att bli av och att de ska läggas på deras hemsida i slutet av oktober eller i november.

Enigma

Låter bra det. :)

Panakakis
2009-10-15, 09:59
Hej! Det har hänt tidigare att resorna till Kefalonia har uteblivit om inte jag mins fel så åren 2005 och 2006 så flyg vi till Zakynthos och tog båten över till Kefalonia, hemfärd åt andra hållet. Det var desutom rätt trevligt att kombinera och bo på två öar under semestern. Vi får hoppas att inte resebolagen har lagt ut den slutliga ruterna änu. PANAKAKIS

Eva L
2009-10-15, 10:19
Förr släpptes somarens resor (hela utbudet) först i december så det kanske inte är så onormalt att inte allt är annonserat än. Säkert är det svårt för enskilda resebyråtjänstemän att känna till i vilka banor de olika bolagen funderar. Ni får kanske ge er till tåls lite.

Eva

assi67
2009-10-15, 14:49
apollo släpper Kefalonia den 21/10-09.

Kalimera
2009-10-16, 07:55
apollo släpper Kefalonia den 21/10-09.Det var goda nyheter! klapp_klap

Obo
2009-10-16, 19:35
Måste bara hålla med Janne om att det är bra att inte Apollo skall lägga ned Kefalonia... det är en fantastisk ön.

Rent allmänt taget så verkar lågkonjunkturen ha lamslagit all kreativitet och allt nytänkande... en av nästa års "nyheter" hos Fritidsresor är...Korfu... väldigt kreativt och nytänkande... fast med Thomson i ryggen så lär de väl ha låga priser på boendet där. Missförstå mig rätt nu... åk gärna till Korfu, men se till att hamna på "rätt" ort... Mvh Obo

Aina
2009-10-16, 21:38
Vilken är "rätt ort" på Korfu? Vi har inga planer på att åka dit (f.ö. den första grekiska jord jag satt min fot på för många år sedan under tågluffning - ja, dit tog vi förstås båten), men blev nyfiken.
Aina

Lissi
2009-10-16, 22:38
Fritidsresor har flera resmål på Kefalonia sommaren 2010, bla Fiskardo, Lassi mfl orter.

Lissi

Obo
2009-10-17, 04:55
Vilken är "rätt ort" på Korfu? Vi har inga planer på att åka dit (f.ö. den första grekiska jord jag satt min fot på för många år sedan under tågluffning - ja, dit tog vi förstås båten), men blev nyfiken.
Aina

Det finns ett resebrev under 2008 som jag skrivit. Där står en del subjektiva bedömningar av orterna på Korfu. Ostusten, Agios Georgios (South)... nja... Agios Gordis, Paleokastritsa, Pelekas, Kassiopi...bättre...

Obo

Wehou!
2009-10-22, 16:34
Fritidsresor har flera resmål på Kefalonia sommaren 2010, bla Fiskardo, Lassi mfl orter.

Lissi

Det låter riktigt bra det, för det är de ställena vi har funderat lite kring. Håller ut ett tag till, tills Apollo lägger upp sitt också.

Katitzi
2009-10-22, 17:53
Det låter riktigt bra det, för det är de ställena vi har funderat lite kring. Håller ut ett tag till, tills Apollo lägger upp sitt också.

Det har de redan gjort!!flabb_flab Airtours också för den delen.
Lycka till!

Wehou!
2009-10-24, 03:46
Det har de redan gjort!!flabb_flab Airtours också för den delen.
Lycka till!

Underbart! flabb_flab

mollie
2009-11-01, 14:06
Hej!
Jag bokat resa till Kefalonia idag. Hotell Lassi den 19 juni med Apollo som researrangör.

Wehou!
2009-11-01, 17:14
Hej!
Jag bokat resa till Kefalonia idag. Hotell Lassi den 19 juni med Apollo som researrangör.
Vi har också kollat in det hotellet. Vi tänkte sticka 2 veckor i Juli och det verkar inte vara dyrt alls att bo där. Tillhör ett av alternativen för tillfället. :)

Snuttjulle
2009-11-30, 13:14
Så här 1 månad efter senaste inlägget kan vi konstatera att de flesta resebyråer har med Kefalonia 2010. Apollo har dessutom fullt på Lassi i Juli, inga lägenheter kvar i alla fall. Vi fick leta oss vidare till Airtours för att hamna där vi ville - när vi ville.Ny ö för oss, skall bli riktigt spännande :)

C@nny
2009-11-30, 13:53
Så här 1 månad efter senaste inlägget kan vi konstatera att de flesta resebyråer har med Kefalonia 2010. Apollo har dessutom fullt på Lassi i Juli, inga lägenheter kvar i alla fall. Vi fick leta oss vidare till Airtours för att hamna där vi ville - när vi ville.Ny ö för oss, skall bli riktigt spännande :)

Hej!
Jättebra val!
Jag är ganska säker på att ni inte kommer att bli besvikna...bye_bye
Hälsar C@nny

Panakakis
2009-12-01, 07:24
Hej!
Jättebra val!
Jag är ganska säker på att ni inte kommer att bli besvikna...bye_bye
Hälsar C@nny

Jag vet att de inte kommer att bli besvikna :)

PANAKAKISflabb_flab

C@nny
2009-12-01, 09:26
Jag vet att de inte kommer att bli besvikna :)

PANAKAKISflabb_flab

Jo, det vet jag oxå efter flera månaders vistelse på ön,
- men jag ville bara svara lite ödmjukt :)

Hälsar C@nny

Snuttjulle
2009-12-01, 10:21
Jo, det vet jag oxå efter flera månaders vistelse på ön,
- men jag ville bara svara lite ödmjukt :)

Hälsar C@nny



Jag tar er båda på orden och ser verkligen fram emot denna resa. _B-anana