handdator

Visa fullständig version : KEFALONIA september


Panakakis
2009-08-25, 09:07
Hej! Ja nu är det 11 dagar kvar för den årliga resan till Kefalonia och vi väljer att åka i september för att det nu är något svalare i luften och baden är varma, desutom har mycket av turismen lungnat sig så det är en underbar tid i denna månad. Vi kommer som vanligt att bo i Argostoli och det är en bra utgångsläge för våra runturer på ön för att varijera badandet och även besöka bekanta. bye_bye Hoppas det är fler som tar möjlighetn att besöka Kefalonia under september och uppleva en underbar tid på en underbar ö. klapp_klap
PANAKAKIS

Neta
2009-08-25, 17:36
Hej Panakakis!
Vi åker oxå till Kefalonia 5/9. Ska bli underbart. Har aldrig varit där så det känns spännande! Vi kommer att bi i Lassi och har tänkt hyra bil i tre dagar. Du verkar ha varit där förut, vad ska vi inte missa? Hur är prisläget på ön?
Ha en skön semester! Hälsningar Netabye_bye

C@nny
2009-08-26, 10:00
Hej Panakakis!
Jag blir verkligen avundsjuk...fastän jag nyligen varit där (igen)...Men ön är ju så fantastisk :).
Jag har aldrig rest i september, bara i juli, alla gångerna. Men det är väl lika underbart ändå....
Om du går och äter på Mare Nostrum kan du väl hälsa till Kostas från mig..flabb_flab
Ha en jätteskön resabye_bye
Hälsar C@nny

FrazzeTiger2
2009-08-26, 11:19
Låter bra att höra när man hört från andra att september är för sent att åka dit då höst stormarna kommer då?... T.o.m. försäljningspersonal hos Apollo rekommenderar inte Kefalonia då! Men men jag trotsar och lyssnar här i stället och åker nu på lördag den 29e! :-). Längtar!

Kalimera
2009-08-26, 12:44
Om du går och äter på Mare Nostrum kan du väl hälsa till Kostas från mig..Och från mig! :)

Trevlig resa! bye_bye

Panakakis
2009-08-26, 13:20
Hej Panakakis!
Vi åker oxå till Kefalonia 5/9. Ska bli underbart. Har aldrig varit där så det känns spännande! Vi kommer att bi i Lassi och har tänkt hyra bil i tre dagar. Du verkar ha varit där förut, vad ska vi inte missa? Hur är prisläget på ön?
Ha en skön semester! Hälsningar Netabye_bye
Hej Neta! I tre dagar så klarar ni Kefalonias bästa och intresantaste ställen. Från norr så ett besök i Fiskardo är något som man inte missar och sedan blir det Assos jätte fin by. Myrto är en farsinerande strand som jag gärna ser uppifrån bergen och det finns mindre parkeringar efter huvudvägen. Besök gärna byn Ag. Evfimia för en lunch och ev bad. Åk mot Sami och besök Mellisani grottan vid Karavomilos och även byn Sami och därefter ett bad i Andissamisbech. Besök även grottan Drogarati droppsten. Besök kyrkan vid Ag. Gerassimon och klostret bakom kyrkan. Om ni ändå är vid kyrkan så besök Robola vinfabrik alldeles brevid. Borgen Ag. Georgios vid Peratata. på södra sidan av Kefalonia så besök Poros och bada i Skala. en kväll i Argostoli med sin fina handelsgata måste besökas.
Priserna är högre en genomsnittet i Grekland. Ön är stor så planera väl de tre dagar som ni hyr bil. Det finns också många bad som ni kan prova, de flästa större är utmärkta med vägskyltar.
Hoppas ni får en fin tid på KEFALONIA
PANAKAKIS

Panakakis
2009-08-26, 13:32
Hej Panakakis!
Jag blir verkligen avundsjuk...fastän jag nyligen varit där (igen)...Men ön är ju så fantastisk :).
Jag har aldrig rest i september, bara i juli, alla gångerna. Men det är väl lika underbart ändå....
Om du går och äter på Mare Nostrum kan du väl hälsa till Kostas från mig..flabb_flab
Ha en jätteskön resabye_bye
Hälsar C@nny
Hej Conny och Janne! Jodå jag äter ibland på Mare Nostrum nere vid hamnen nära Lixorifärjans kaj. Jag skall hälsa till Kostas från er och jag tycker också att man får förträflig mat på denna resturang. För mig så har jag rest alla sommarmånaderna och maj + september är allra bäst. Nackdel i maj är att bad vattnet är lite kyligt. Början på juni går bra, sedan i juli och augusti kan det vara väldig varmt har haft något år 42 g C och då är det inte skönt. Därför är september bäst för mig.
PANAKAKIS

Panakakis
2009-08-26, 13:39
Låter bra att höra när man hört från andra att september är för sent att åka dit då höst stormarna kommer då?... T.o.m. försäljningspersonal hos Apollo rekommenderar inte Kefalonia då! Men men jag trotsar och lyssnar här i stället och åker nu på lördag den 29e! :-). Längtar!
Hej Frazze! Jag har inte räknat men besökt Kefalonia i september mer än 10 gånger och inte upplevt några höststormar det är ju fortfarande sommar på ön, visst kan det komma ett regnområde men det kan det även göra på vilken månad som helst. Jag tror du kommer att få en härlig tid på Kefalonia.
PANAKAKIS