handdator

Visa fullständig version : Kefalonia och Hotell Sissy


carina01
2009-07-28, 19:44
Har läst lite om inläggen om Hotell Sissy och vet nu inte vad jag ska tro. Har bokat 2 veckor där nu i augusti. Är det någon som nyss varit där? Är det bättre nu? Genom åren har man ju lärt sig läsa "mellan raderna" i hotellbeskrivningarna och jag har förstått att det är en bit från stranden och uppför men vi tog det eftersom vi inte vill ha genomfartstrafik. Däremot känns det inte bra om poolen är smutsig och det inte städas :confused: Hade väl inte väntat oss ett lyxhotell för det priset heller så vi hoppas det blir underbara veckor ändå. Det är första gången vi åker dit annars har det varit mycket Kreta men också Samos, Korfu - Vi älskar Grekland!

Thom2
2009-08-01, 00:20
Hej Carina,

Nyligen hemkommen från 2 veckor på Sissy hotel med familjen. Vi läste också om hotellet här på forumet innan och blev oroliga. Helt i onödan visade det sig...

Visst ta det för vad det är, ett "normalt" lägenhetsboende på en grekist semester ö skulle jag kalla det. Dock charmigt och med en fantastisk utsikt!! Poolen var fräsch. (trappen ned dålig dock). Städning varje dag. lakan 2-3 ggr i veckan osv... ja en brant backe hem men inte mer än 5 min promenad från huvudgatan.

Du/ni har med andra ord inget att oroa er för. Ha en trevlig semester!

/ Thomas

pigi
2009-08-02, 00:55
Ta det coolt och oroa er inte. Det är ett nytt par som sköter Sissy i år.
Min dotter kom nyss hem och hon är hur nöjd som helst. Trappan till poolen är ett aber och den nya "ledningen" är medveten om det. Däremot var poolområdet hur fint som helst och så även poolvattnet.
Paret som driver det nu är enligt dottern jättetrevliga och tillmötesgående. Det fins ingen reception i egentlig bemärkelse och frun pratar dåligt med Engelska men de finns alltid på området och servicen var det inget fel på (städning,poolbar etc).

Jag har uppmanat Dottern att skriva ett resebrev ang Sissy eftersom hon och hennes väninna hade en fantastisk vecka på Sissy och vill att de som driver stället nu inte ska tyngas av dåligt rykte pga de som drivit de tidigare.
Nu blir ju det jag skriver bara i andra hand men så nöjda som de var kan inte ha varit utan orsak. (de är vuxna människor m normala krav på standard)

Ha det så bra på er semester :)

carina01
2009-08-13, 23:52
Låter kanon.
har haft en hektiskt tid att få allt klart inför resan så nu ska vi bara sova sedan åka ner till Arlanda. Behöver vila upp mig och nu kan jag njuta av solnedgången från blakongen.