handdator

Visa fullständig version : Hotell Lassi


Neta
2009-07-27, 17:28
Hej!
Åker till Kefalonia i september och vi kommer att bo på Hotell Lassi. är det någon som bott där? Vad ingår i den kontinentala frukosten? Vilka restauranger rekommenderas? Tips på biluthyrare som har bra priser och öppen bil med plats för 5 personer?:)

Thom2
2009-08-01, 00:24
Hej Neta,

Det finns ingen frukost. Det är ett litet lägenhetshotel (end 20 lägenheter). Dock charmigt och fräsht.

Bil hyr ni bäst av CBR. Dom har kontor nere på huvudgatan.

trevlig semester / Thomas

Panakakis
2009-08-01, 08:12
Hej Neta,

Det finns ingen frukost. Det är ett litet lägenhetshotel (end 20 lägenheter). Dock charmigt och fräsht.

Bil hyr ni bäst av CBR. Dom har kontor nere på huvudgatan.

trevlig semester / Thomas

Hej! Har själv inte hyrt något på hotell Lassi men haft bekanta som både hyrt lägenhet och rum med frukost på hotell Lassi så vad jag förstår så finns både lägenheter och vanliga rum på hotellet.;) Det finns många biluthyrare på Kefalonia och vem som är bäst är nog upp till en själv hur man gör upp affären:rolleyes:
PANAKAKIS

Papa
2009-08-01, 10:27
Panakakis har det rätt. Det finns både lägenheter och hotelrum i Hotel Lassi. Vi bodde förra sommaren i en lägenhet, men åt frukost i hotel på den sista morgonen. Frukosten är inte vanlig grekisk, utan nästan skandinavisk. Gryta får man dock inte, men allt annat, som behövs. Det kostade sju euro för dom som inte bodde i hotel, om jag minns rätt.

Thom2
2009-08-01, 12:35
Förlåt mig, jag tyckte du frågade om hotel Sissy! Jag svarade precis innan på ett annat inlägg som handlade om Sissy. Nedan personer har rätt!

Ledsen / Thomas

Agnes62
2009-08-05, 23:46
Hotell Lassi hade jättebra frukost, förra året i alla fall, med stekt ägg, kokt
ägg, bacon, vita bönor, skinka, ost, grekisk osötad yoghurt, olika bröd dock inte grovt, cornflakes, juice, mjölk, färsk gurka och tomat. De hade ett enormt fruktfat med persikor, äpplen o apelsiner och det tilläts att vi tog med färsk frukt när vi lämnade restaurangen. Trevlig vistelse på Lassi!

Obo
2009-08-07, 07:24
Lassi är ett ok hotell. Bodde i lägenhet och vet därför inget om deras frukost. Lite jobbig backe till huvudgatan dock (speciellt om det är varmt), men vacker solnedgång över Lixourihalvön.

Deus Ex
2010-03-01, 08:59
Lassi är ett ok hotell. Bodde i lägenhet och vet därför inget om deras frukost. Lite jobbig backe till huvudgatan dock (speciellt om det är varmt), men vacker solnedgång över Lixourihalvön.

Det är just den där backen man undrar över.

Åker med äldre (men rätt så pigga) i sällskapet och hotell Lassi verkar ligga bra till. Men är det en riktig mördarbacke får man väl tänka om.

Är Lassi som ort att rekommendera? Vi gillar lugn, men det får inte vara för dött heller. Har Nidri på lefkas som referens.

C@nny
2010-03-01, 09:16
Det är just den där backen man undrar över.

Åker med äldre (men rätt så pigga) i sällskapet och hotell Lassi verkar ligga bra till. Men är det en riktig mördarbacke får man väl tänka om.

Är Lassi som ort att rekommendera? Vi gillar lugn, men det får inte vara för dött heller. Har Nidri på lefkas som referens.

Hej!
Jag gick upp för den backen med barnvagn i juli, på eftermiddagen. Den är lite halvjobbig, men man kan ju gå lugnt uppför. Svårt att gradera "jobbigheten". Men om man jmfr med uppfarten till Liberata resort så är den rena barnleken. :)
Jag har bott flera ggr i Nidri och jag bedömer att Lassi är lite lugnare, men det är svårt att jämföra byarna. I Lassi finns bara hotell, restauranger (utan inkastare som det finns i Nidri), supermarkets ett fåtal barer och någon enstaka affär. Men närheten till Argostoli gör att man inte saknar något. I Argostoli finns en jättefin gågata med många affärer mm....
Hälsar
C@nny

Hella(s)
2010-03-01, 10:20
Jag vill också rekommendera CBR på huvudgatan i Lassi!

Gita
2010-03-01, 20:35
Hur är stranden vid hotel Lassi? Badbar? Och hur långt är det dit?

Undrar och längtar...

Panakakis
2010-03-02, 07:06
Hur är stranden vid hotel Lassi? Badbar? Och hur långt är det dit?

Undrar och längtar...

Det finns flera små stränder nedanför hotel Lassi och går utmärkt att bada där. Den närmaste kan det vara 100 meter dit. Ska ni bada på de störe mer söder ut så är det en dryg kilometer dit.
PANAKAKIS:)

Deus Ex
2010-03-02, 11:08
Hej!
Men närheten till Argostoli gör att man inte saknar något. I Argostoli finns en jättefin gågata med många affärer mm....
Hälsar
C@nny

Tack för svaret, det är givetvis en svår fråga att svara på, alla upplever ju saker olika.
En annan dum fråga, hur långt till Argostoli??

Panakakis
2010-03-02, 11:25
En annan dum fråga, hur långt till Argostoli??

Det är ca. 2 km från hotel Lassi till centrum av Argostoli, det tar ca. 20 min att gå och det är både uppför och nerför och är det riktigt varmt så kan det lätt bli jobbigt.
PANAKAKIS:)

C@nny
2010-03-02, 12:41
Tack för svaret, det är givetvis en svår fråga att svara på, alla upplever ju saker olika.
En annan dum fråga, hur långt till Argostoli??

Hotell Lassi ligger ju i norra kanten av Lassi, så tiden bör vara som nämnts. Från Irina studios (snett ovanför Sissy), gick vi på 15-20min med barnvagn i somras. Men vi går iofs aldrig ut före 21, så värmen är inte lika tryckande då. Vi tog alltid taxi tillbaka sen på natten.....
Det var ju betydligt längre att gå när vi bodde på Liberata resort, i södra änden av byn. Först "utförsåkningen" nedför den låånga mördarbacken/vägen, sen gå genom hela Lassi osv till Argostoli. Men det är ju bra med lite motion :)...
Hälsar
C@nny

Gita
2010-03-02, 13:36
Taxi låter som bra alternativ! Nyfiken - vad kostade en taxiresa - ungefär?

C@nny
2010-03-02, 15:04
Taxi låter som bra alternativ! Nyfiken - vad kostade en taxiresa - ungefär?

Hej Gita!
I somras åkte vi taxi i stort sett varje kväll/natt (liksom tidigare somrar). Vi betalade mellan 5 och 7 Euro från Argostoli till hotellet i Lassi. Varken mer eller mindre.:). Det finns mao ingen enhetlig taxa.
Hälsar
C@nny

Gita
2010-03-02, 21:21
Tack Conny för den informationen!

Vilma
2010-07-19, 15:11
Finns det någon som bott i lägenhetsdelen på Hotell Lassi som vet om det finns kaffebryggare på rummet?

Eva64
2010-07-19, 15:44
Det är just den där backen man undrar över.

Åker med äldre (men rätt så pigga) i sällskapet och hotell Lassi verkar ligga bra till. Men är det en riktig mördarbacke får man väl tänka om.


Nä, det är ingen "mördarbacke!". Backarna från hamnen i Argostoli kan vara mkt värre beroende på var man går upp! Om dina äldre reskamrater är relativt pigga i benen och inte har något handikapp ska det inte vara någon fara (mer än att man kan bli rejält svettig om man hastar uppför:D). Ha en skön resa! bye_bye

Gita
2010-07-19, 22:20
Det finns ingen kaffebryggare, men väl en tekokare. Jag gjorde en filterhållare av en tom vattenflaska, och så hade jag kaffefilter med mig, så morgonkaffet är räddat!

Backen är jobbig om man måste gå snabbt, men eftersom utsikten är så undebar, så kan man alltid ta en liten paus under fikonträdet och beundra hur solen skiner på vattnet... sedan orkar man upp resten av backen! Inte mördarbacke, men en jobbig backe. Förresten, alla backar är jobbiga när det är över 30 grader varmt!

Vilma
2010-07-19, 23:40
Tack för snabbt svar och bra tips. Vad fiffigt med flaskan! Då behöver jag inte packa upp bryggkaffet utan vi testar det så slipper vi nescafé.
Om bara några timmar är vi där._B-anana

Agnes62
2010-08-07, 21:49
Hej!
Jag har varit på många platser och ätit många frukostar i Grekland. Få har varit så bra som på Hotell Lassi år 2008. Kanske hade vi tur men jag instämmer med någon av de övriga som svarat - stort urval och man fick till o med plocka med sig fin färsk frukt!. Den där backen från Lassi - trams! Det är ingen jobbig backe, vi pratar om en hyfsat normalt kuperad väg - liksom här hemma - alla är inte plana. Grejen är den att det är jobbigt att röra sig överhuvudtaget när det är 30 gr varmt, oavsett lutning. Jag skulle gärna åka dit igen och bo på samma fräscha hotell!