handdator

Visa fullständig version : Taxi från flygplatsen till Lassi


Smithan
2009-07-21, 12:06
Hur mycket kostar det för 3 pers att ta taxi fr flyplatsen till Hotel Metaxatos i Lassi. Någon som vet och bör man göra upp om priset innan avfärd?

Maria på Metaxatos råder oss att ta taxi till "the top entrance" för att komma till vår studio, no 8.(m terrass)

Tacksam för all info.
Smithan
..bara 2 veckor kvar

Eva.M
2009-07-21, 17:06
Hej!

Vad det kostar att åka just denna sträcka vet jag inte.

Däremot kan jag berätta att vi landade i juni på Kefalonia airport och hade inte bokat transfer för det var bara 2 km till hotellet Sotiris i Svoronata. Vi antog att det inte skulle kosta så mycket att ta taxi dit och tillbaka. När vi innan färden frågade efter priset hos den taxibil som stod först i kön blev svaret 17 Euro! :mad:

Vi sa nej tack och gick vidare i kön för att få ett bättre pris på en resa på bara 2000 meter men förstod att man samarbetade och kunde inte pruta resan till lägre än 15 Euro. Det var också vad vi fick betala inför hemresan när hotellpersonalen bokade åt oss. Hutlöst dyrt för en så kort sträcka men i alla fall billigare än om vi bokat transfer via Apollo för då hade vi fått betala 3x185 kr och behövt åka mycket längre tid.:)

Jag gissar att priset till Lassi är ungefär detsamma som det vi fick betala för 5 km kortare resa.

Wehou!
2009-08-03, 21:11
Vi var på Kefalonia en vecka nyligen, kom hem i lördags. Vi åkte taxi rätt ofta och fick höra av hotellpersonalen att taxi ofta har fasta priser, och skulle man råka på någon som tog extra så kunde man rapportera det om man ville. Så kolla med er hotellpersonal lite innan ni börjar sticka ut på oplanerade taxiresor för att få ett begrepp om vad för priser som gäller, så ni inte blir blåsta. Jag och bruden råkade ut för en som ville ta betalt per skalle en gång, men tur nog så visste vi genom hotellet vad det fasta priset låg på.

Inom vår stad "Skala" så kostade det 5 ner på stan. Ville man en bit utanför staden så var det 15 som var fast pris.

Vi hade vårat hotell i Skala (längst ner). Därifrån till Poros betalade vi 15. Likaså till Katelios (ligger lite till vänster om Skala). Du ser skillnaden på sträckorna? Ändå var det fasta priser på 15. Så jag antar att du kommer hamna runtikring där till Lassi.