handdator

Visa fullständig version : Live från Skala


Surfdude
2009-07-15, 18:01
Hey Dudes!

Kom ner igår med AirTours, och hyrde bil direkt på flygplatsen - intressant av 5 skäl faktiskt:

1. Fanns ingen lokalbuss som gick efter 14:00.
2. Airtours transferbuss fick vi inte boka in oss på i efterhand - pga en försäkringsfråga.
3. Apollos transferbuss kostade 15 Euro pp, vilket gav en kostnad på 75 Euro för oss 5.
4. Taxi kostade 50 Euro = 100 Euro pga att vi behövde 2 st.
5. Bil ett dygn kostade 60 Euro, 2 dygn 100 Euro samt 3 dygn 90 (!) Euro. Det är vad jag kallar mängdrabatt! :D

3 dygn i en Hyundai Getz från Alamo Car Hire blev det alltså.

Efter lite meck på vägen (proviantering) var vi framme i Skala c:a 19:00.

Vi hade hemifrån förbokat 3 nätter på Captain's House, vilket visade sig vara ett riktigt kap.

Det mesta man har behov av finns på hotellet - bl a WiFi (som vi använder just nu).

Det enda man skulle vilja lägga till på hotellet är en pool, men det uppvägs å andra sidan av det fina läget nära havet.

Vädret är precis som önskat runt 32-34 grader i skuggan och inte ett moln så långt ögat kan nå. klapp_klap

Luften är också riktigt klar, så man ser utan problem över till både Ithaka och Zakynthos - inte alltid det är på det viset.

Ha det bra till alla, och ni som ska ner snart: Hang 10! :cool:

Eva.M
2009-07-15, 20:41
Härligt för er som har det goda framför er! Själv reste jag hem 09-06-30 från en tvåveckors semester på Kefalonia som jag var mycket nöjd med.

Fenalena
2009-07-15, 21:07
Ja ha ha, vilket märkligt rabattsystem ? Skall jag lägga på minnet tills vår resa i aug. Vi ska också bo i Skala ! Låter som ni har det förträffligt. Längtar så det suger i magen :-))